• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • miraclee
    rontgensyrran skrev 2010-12-14 21:35:19 följande:
    Hur diagnostiserade dem den förra gången då? Kan det vara den som inte läkt ut utan kommit tillbaka igen?
    Utan röntgen, bara lyssna på lungorna, kolla CRP o symptom.. även AT.. men CRP då va hmm.. minns fan inte.. har för mig den va lägre iallafall.. som sagt snurrig i skallen.. febern va iallafall inte lika hög! De vet jag.. kan säkerligen va den som kommit tillbaka igen, ELLER svår influensa sa han.. då har man ju höga CRP värden, 50-100.. eftersom lungorna lät OK idag! Kanske ÖLI.. hoppas på konkret svar imorn och att inte sänkan stiger mer!
  • rontgensyrran
    miraclee skrev 2010-12-14 21:39:45 följande:
    Utan röntgen, bara lyssna på lungorna, kolla CRP o symptom.. även AT.. men CRP då va hmm.. minns fan inte.. har för mig den va lägre iallafall.. som sagt snurrig i skallen.. febern va iallafall inte lika hög! De vet jag.. kan säkerligen va den som kommit tillbaka igen, ELLER svår influensa sa han.. då har man ju höga CRP värden, 50-100.. eftersom lungorna lät OK idag! Kanske ÖLI.. hoppas på konkret svar imorn och att inte sänkan stiger mer!
    Då verkade de nöjt sig med det förra gången. Undrar varför han vill ha röntgen denna gången då det verkar vara samma symtom förrutom CRP som är högre. Ibland blir man inte kloka på dem hur dem tänker. Du får skriva här sen hur det har gått och vad du fick för diagnos.
  • miraclee
    rontgensyrran skrev 2010-12-14 21:47:53 följande:
    Då verkade de nöjt sig med det förra gången. Undrar varför han vill ha röntgen denna gången då det verkar vara samma symtom förrutom CRP som är högre. Ibland blir man inte kloka på dem hur dem tänker. Du får skriva här sen hur det har gått och vad du fick för diagnos.
    De va en konstig läkare förra gången, skrev ut fel mediciner o hade ingen koll tycker jag. Så jag undrar om de ens var lunginflammation då, hm! Denna gång är fan värre ur alla synvinklar, vill bara gräva en grop o hoppa i - sen kan jag komma tillbaka när jag är frisk.

Läkaren idag hade koll, tog sig tid och gör det man "ska" vid misstänkt pneumoni tycker jag. Men jaja, jag återkommer imorn.. blir en sväng till gyn kl 7, sen hem en sväng om jag hinner innan nästa läkarbesök! Men självklart uppdaterar ja om vad för diagnos de blir :)

Jag tror på svår influensa eller ÖLI - får se om jag har rätt ;)
  • Bjornis
    Rontgen: Tack, jag gillar också den tröjan. Den är ju kort om magen nu för det är en vanlig tröja men den funkar med ett linne under, från hm förra hösten tror jag.

Mabaja: Jag har också glasögon. Ska göra lasik nån gång jag med. Har massa kollegor och vänner som gjort det och är så nöjda. Jag trivs visserligen i glasögon men har tänkt lite på nu hur det blir vid förlossningen. Ska jag ha linser? Tänk om det tar 40 timmar? Ska jag skita i linser/glasögon och inte se nåt förrän ungen ligger på bröstet? Eller svettas under glasögonen? I-landsproblem!! Hehe.

Miraclee: Krya på dig, låter inte så skoj det där!!
  • miraclee
    Mamma till W skrev 2010-12-14 21:41:57 följande:
    soffan: krya på dig!!!
    Taaack!! {#emotions_dlg.flower}
  • Mabaja
    Bjornis skrev 2010-12-14 21:59:23 följande:
    Rontgen: Tack, jag gillar också den tröjan. Den är ju kort om magen nu för det är en vanlig tröja men den funkar med ett linne under, från hm förra hösten tror jag.

Mabaja: Jag har också glasögon. Ska göra lasik nån gång jag med. Har massa kollegor och vänner som gjort det och är så nöjda. Jag trivs visserligen i glasögon men har tänkt lite på nu hur det blir vid förlossningen. Ska jag ha linser? Tänk om det tar 40 timmar? Ska jag skita i linser/glasögon och inte se nåt förrän ungen ligger på bröstet? Eller svettas under glasögonen? I-landsproblem!! Hehe.

Miraclee: Krya på dig, låter inte så skoj det där!!
    haha, jag hade linser i från lördag morgon till söndag vid 23, när vi tänkte gå och lägga oss. Mina ögon klarar linser väldigt bra! När jag gjorde lumpen hade jag linserna i i två veckor när vi låg ute i fält uppe i Älvdalen och -40 utomhus... Sen vila i fyra dagar och sen satt de i i två veckor igen.. :) Jag skulle aldrig ha klarat av en förlossning utan linser! Lustgasen gör ju allt suddigt, men ha det suddigt länge, nej det funkar inte! : )
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Bjornis

Jo just det Odd: förstår precis hur du känner gällande drickandet. Jag blir illa till mods när maken är ute och så märker man att det kanske blev en öl mer än det skulle när man hörs. Samtidigt som det är ju kul att han är ute och har det trevligt så vill man inte vara surfittan till fru som "förstör". Men jag tror att han förstår om han vet om ditt bagage.

• Happiness

En stor julsäck med kramar till Sofy för att hon är sjuk.
    En stor julsäck med kramar till ODD för att oron sliter och drar
    En stor julsäck med kramar till Mabaja för att det saknas en person 

• Bjornis
    Mamma till W skrev 2010-12-14 22:02:28 följande:
    haha, jag hade linser i från lördag morgon till söndag vid 23, när vi tänkte gå och lägga oss. Mina ögon klarar linser väldigt bra! När jag gjorde lumpen hade jag linserna i i två veckor när vi låg ute i fält uppe i Älvdalen och -40 utomhus... Sen vila i fyra dagar och sen satt de i i två veckor igen.. :) Jag skulle aldrig ha klarat av en förlossning utan linser! Lustgasen gör ju allt suddigt, men ha det suddigt länge, nej det funkar inte! : )
    Hahaha. 2 veckor! OJ! Impad. I minus(underdrivet)grader också...
    Jag har endagslinser så kan ju ta med ett gäng och byta om jag blir torr i ögonen. Jag brukar kunna sova i mina och så också. Får bli linser hör jag nu!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma