• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Happiness

Har precis blivit klar med julkortet för i år...totalt ytligt isammanhanget...jag vet...hoppas det är Ok att jag visar det. Ska se om jag kan lägga upp det.. Ska försöka göra det lite mindre här på sidan...

• Happiness

Ok jag lovar efter detta blir det INGA fler bilder från mig (tog mig 8 timmar att göra detta..haha helt sjukt vart jag lägger tiden) men det är ju det stora intresset.

• Odetta
    kajsalisa skrev 2010-12-14 21:36:43 följande:
    Odd; om han känner till ditt förflutna så tycker han förhoppningsvis att det är förståeligt att du mår dåligt när han dricker. Ingen lätt situation vännen. Följ ditt hjärta och prata, prata, prata. (fast inte när han är onykter förstås...)
    Tack för dina taknar *kram*

Ja, han vet om min bakgrund och han bryr sig om mig och går ju redan så gott som aldrig ut just pga det. Men jag blir så trött på mig själv när det blir såhär för jag vill inte att han ska behöva betala för något någon annan har orsakat...vill inte att mitt bagage ska påverka honom liksom. Men det gör ju det och återigen finner jag mig själv med känslan att ha sabbat hans kväll (helt mina ord...han skulle aldrig tycka det). Jag vill så gärna kunna ge honom en kväll ute UTAN att jag blir såhär knäpp....men det har jag hittils inte lyckats så bra med. Har ju redan ringt 3 ggr (utan att få svar) och skickat 2 mess så han kommer ju fatta hur jag mår....vilket jag INTE velat att han skulle behöva tänka på

nä, nu ska jag gå lägga mig. Orkar inte med mig själv längre för jag sitter bara är och grinar och har ångest...ingen ide att sitta uppe då.

*kram på dig*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Happiness
    ODD. Har du Lergigane hemma? Eller Tavegyl?  De är ju inte så starka. De hjälper mot din oro. Hoppas du får sova. Kram
  • Odetta
    Bjornis skrev 2010-12-14 22:03:11 följande:
    Jo just det Odd: förstår precis hur du känner gällande drickandet. Jag blir illa till mods när maken är ute och så märker man att det kanske blev en öl mer än det skulle när man hörs. Samtidigt som det är ju kul att han är ute och har det trevligt så vill man inte vara surfittan till fru som "förstör". Men jag tror att han förstår om han vet om ditt bagage.

precis så är det...*kram*

• Bjornis
    Happi: JÄTTEFINT kort!! Och roligt!

Odd: Massa kramar till dig. Jag känner så igen mig. Hade kunnat vara jag som gjort exakt samma sak och min man verkar tänka precis som din så det är ju ingen fara men man vill ju kunna hejda sig ibland. Det kommer bli fint detta ska du se. Försök sova gott!
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-12-14 22:14:22 följande:
    ODD. Har du Lergigane hemma? Eller Tavegyl?  De är ju inte så starka. De hjälper mot din oro. Hoppas du får sova. Kram
    Jag tror att jag har lergigan hemma...men vet inte hur dem funkar med Trombylen? Vet inte heller på rak arm vart jag har dem...vad är Tavegyl? Känner igen namnet...

blir inte man trött av Postafen också? Kan ta en sådan så är jag inte allt för däckad i morgon...

*kram vännen*
  • Happiness
    Bjornis skrev 2010-12-14 22:17:07 följande:

Odd: Massa kramar till dig. Jag känner så igen mig. Hade kunnat vara jag som gjort exakt samma sak och min man verkar tänka precis som din så det är ju ingen fara men man vill ju kunna hejda sig ibland. Det kommer bli fint detta ska du se. Försök sova gott!
    Tack tack Bjornis.....men det är ju så man skäms att jag lagt så mycket tid på det. Men som sagt BM säger ju att man ska göra saker man mår bra av  när man är gravid . Men nu är de utskrivna och klara. Ska med posten imorgon. Sen är det bara julklapparna kvar. Haha! Har köpt en del på Tradera för att slippa gå i trånga svettiga affärer.
  • Bjornis
    Happiness skrev 2010-12-14 22:20:51 följande:
    Tack tack Bjornis.....men det är ju så man skäms att jag lagt så mycket tid på det. Men som sagt BM säger ju att man ska göra saker man mår bra av  när man är gravid . Men nu är de utskrivna och klara. Ska med posten imorgon. Sen är det bara julklapparna kvar. Haha! Har köpt en del på Tradera för att slippa gå i trånga svettiga affärer.
    Å, du skickar dem alltså som RIKTIGA kort. nu fick du mer plus i kanten! Tänkte de skulle gå med e-post.
  • Odetta
    Bjornis skrev 2010-12-14 22:17:07 följande:

Tack för dina värmande ord...inte för att jag blir glad att höra att någon annan funkar som mig, men det känns skönt att man inte är ensam att vara såhär.

*kramkramkram*
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma