• Lallan

Plus igen efter mf/ma

Sofy: Håller tummarna för att det inte är någon fara!

• Lallan

Längtan efter liten: Grattis va härligt

Färnevik: Dom två tidigare gångerna har jag inte gjort eller köpt något i förväg och det gick ju som det gick så den här gången bytte jag taktik. Så fort jag plussade sydde jag första paret byxor och efter vul i v 6+3 så sydde jag ett par byxor till då det visade sig vara två. Nu är jag i v 23 så det är väl bara att hålla tummarna att det går bra sista delen också.

• Lallan

Pinklove: Grattis {#emotions_dlg.flower}

Sofy: Jag tror att det är helt normalt. Jag var in i v 5+4 (trodde jag var längre gången) och hade då bara en liten hinnsäck som sedan växte till sig. När det är så litet kan dom dessutom bara mäta på ett ungefär så alla måtten är inte exakta.
    Apropå ul har jag hittills gjort 6st och har minst ett till inbokat.

• Lallan

Happiness: Jag kände rörelser i v 12 sist och reagerade också på att rörelserna upphörde. Kände det samma dag som det hände och fick det bekräftat två dagar senare.  Den här gången kände jag lite senare trots att dom är två. Jag hade panik vid samma tidpunkt den här graviditeten som förra fostret dog och till slut fick jag komma till en privatläkare som lugnade mig. Jag var bombsäker på att minst en av dom dött och bölade där inne men båda levde. Det ska gå bra den här gången!

Sofy: Kommer inte ihåg hur stor hinnsäcken var men inte stor. Först  10 dagar senare såg man ett embryo och hjärtaktivitet.

• Lallan
    Happiness skrev 2010-08-25 21:30:16 följande:
    Det är Born every minute på TV *rusar iväg*
    Tittar redan! Tvillingen är född i v 23 och jag är i v 23+0 idag, otäckt
  • Lallan

Min dag började inge bra idag. Jag är ledig och skulle bara lämna äldste sonen till skolan och sedan vidare till dagis för fotografering av lillen. Lillens humör var taskigt redan från början och när vi kom till dagis satt han som ett plåster på mig. Vi skulle vara där kl 9, 10.30 var det dags för fotografering!!!!!!!!!! (planering?). Vi går upp till det rum där bilderna ska tas, lillen börjar gråta och vill inte och vips så spyr han Bara att gå därifrån utan några bilder och vi har suttit där i nästan två timmar. Inge mer spyor men han sover och är inge vidare pigg. Vab i morgon igen (vabbade i måndags och förra onsdagen också) och det är bara tredje jobbveckan

Förlåt för egoinlägg men känns jobbigt med vabben och att det strular till för alla andra på jobbet. Känner mig lat då jag håller mig hemma men finns ingen annan som kan ta det i morgon.

• Lallan
    sugarrush skrev 2010-08-26 20:38:00 följande:
    Odd, får jag också vara med i din kompislista?
    Please, söta!

Förresten, någon som vet: Kan man känna sig mer frusen när man är gravid?
    Jag brukar i alla fall göra det i början.

Har en däckad lilleman här men som tur är verkar det inte vara magsjuka.

Odd: Jag är så mycket mer nojjig över allt som gäller barnen nu när jag är gravid så tycker inte det är konstigt att du reagerar som du gör alls. Speciellt med tanke på allt annat som hänt dig runt omkring.
  • Lallan
    Happiness skrev 2010-08-26 21:58:52 följande:
    Det är nog en del som tycker att vi kände rörelser tidigt...men så var det absolut! Skönt att få det bekräftat att man måste över den där peaken för jag börjar känna mig helkonstig. Men det är nog så man måste komma förbi det senaste traumat för att kunna komma vidare mentalt också. Jag känner det nu att jag har väldigt svårt (iförhållande till förra) att ta till mig denna graviditeten. Men det kanske blir bättre efter den veckan då det hände. Kände du en lättnad när du passerat? Kände du något annorlunda? jag hoppas att jag "vaknar" upp lite och inser att jag är gravid. Fick du föda fram det eller blev du skrapad? Fick du någon förklaring av läkare?

Kramade min pappa idag som jag inte berättat för att jag är gravid. Han tittade på mig och log . Han misstänkte säkert.
    Jag kände lättnad först efter att jag sett att både levde efter den veckan. Oron har blivit mycket mindre men den är inte borta helt. Oroade mig senast idag över att jag bara kännt rörelser på ena sidan flera dar men så kom det nu kväll så då blir jag lite lugnare igen. Det mesta släppte dock efter rul som såg bra ut.

Fick föda fram det då det var för stort för skrapning. Hela den graviditeten var en berg och dalbana då jag felaktigt fick konstáterat mf tidigt och fick cytotek men allt såg bra ut efter det och enligt läkarna så borde det inte ha påvekat så långt efter.
  • Lallan
    Happiness skrev 2010-08-26 22:20:25 följande:
    sugarrush och rontgensyrran: TACK för allt positivt! Betyder så mycket! Massor av Hjärta till er! På måndag är det min gamla gyn läkare på sjukhuset som ska göra VUL:t. Haha, hon är väl stentrtt på mig vid det här laget och egentligt borde jag väl tycka det är lite pinsamt att komma och störa dom i sitt viktiga gynarbete. Med största sannolikhet kommer hon att muntra något i stil med..."detta är ingen biograf typ, här botar vi sjukdomar" men just nu skiter jag i det.

lallan: Suck ja det var jobbigt att se den ena tvillingen. Men det verkade ju som det gick riktigt bra för honom. Det var ju ett lesbiskt par om jag fattade det hela rätt så det var nog en IVF (kom in lite sent i programmet). Antar att dom hade satt in 3 befruktade ägg. Vet du? Eller var det spontant (typ inseminering). Vansinne att stoppa in 3 ägg och mamman var ju inte så ung heller. Nä gårdagens program kändes inte kul att se. Fick inte med om de pratade om barnen fick några bestående handikapp. Din lilla flickan såg ju väldigt dålig ut...*ryser*
    Pojkarna var trillingar och tror nog att han som var dålig fortsatte att vara det tyvärr. Flickan var tvilling och systern hade inte klarat förlossningen men hon gjorde det. Tror inte att man klarar sig helt utan men såååå tidigt så det är bara att hålla tummarna att man går så länge som möjligt. Det var ett jobbigt program att se men samtidigt tittade faktiskt även sambon då det ju inte var några förlossningar med
  • Lallan

Missade förövrigt också hur det hade gått till vid "tillverkningen" av trillingarna.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma