• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Happiness
    Pancakes skrev 2010-12-21 13:56:57 följande:
    Oj, vad gulligt av dig! Förstår att de blev glada. Skönt att besöket gick bra. Hoppas det inte är nåt knas med urinen.
    Tack tack vännen! Förra gången såg de också nitrit och labbet tyckte provet var grumligt????? så jag fick ta om det igen och då visade provet ingenting.....Helkonstigt! Om de nu spårat något hur kan det bara försvinna. Jaja vi får lita på att de vet vad de gör. Hoppas allt är väl med dig och att du börjar känna dig rikigt gravid nu . KRAM!
  • färnik
    Odetta skrev 2010-12-21 14:09:41 följande:
    Jag vet inte hur dem gör med hinnsvepning här eftersom jag inte kunnat få det endå pga GBS,
    Kan man inte få det då? Jag har ju haft GBS-bakterier vid ett av mina missfall, på tappen, inte i urinen dock... Då kanske hinnsvepning är uteslutet för mig också`?
  • Happiness

Småland: Vi ligger supernära i tid och storlek . Trevligt! Hur ligger du på kurvan. Jag ligger...ska se om jag kan förklara utan att snurra för mycket. Om man tänker mitt imellan övre och medellinjen. Så tar man häften där och och så strax ovanför. Där ligger Sofia. Haha var det någon som fattade nått???? Knappt så jag förstår själv.

Hur mår du annars? Ligger bebisen stilla och fint därinne? Ligger du mest hela tiden? När har du ditt BF? Har du varit på någon mer kontroll? Vad är det för prognos? kan det bli så att bebisen faktiskt stannar tiden ut? Haha det blev så våldsamt många frågor...du behöver absolut inte svara på alla

• Smålands jänta i storstaden

Happi- ja det var många frågor där får se om jag minns alla!

Fick inte se kurvan idag men hon sa inget så jag antar att jag ligger på den mellersta raden? Förra gången låg jag pytte lite över normala.

Jag- mår okej, dagliga sd som blir bättre med vila, kan inte ens gå på toa utan att magen är stenhård, vilket är jobbigt att sitta på en toastol med men det är bättre i vila. Jag är mycket lugnare och känner nu att det kommer bli en bebis oavsett vad som händer och det lugnar mig otroligt! Ligger mest hela dagarna. BF 5:e mars så bara några dagar innan dig! Hur länge han stannar kvar finns inga svar på kan vara allt från idag till att jag blir igångsatt 42 så vi får se. Men från 34+ kommer jag vara mer på benen för då är det mer okej om han kommer!

Mr C i magen- verkar hittat en ny ställning med huvudet strax under vänster revben, blir en rejäl bula som buktar ut så hans lilla huvud kan jag klappa/peta på ligger på tvären och verkar ha det ganska så bra. Sparkarna är inte så intensiva längre utan mer svepande chigong rörelser, får för mig att det är en fet orm i min mage ibland :-0

Hur mår du/sofia? Är hon ett yrväder i magen eller känner du igen chigong rörelserna? Har du fått veta hur hon ligger i magen?

Oj nu blev det långt, men jag tror jag fått med de flesta frågorna!

• 3 barns mamma84

Tänkte vissa hur lycklig jag ärHjärta
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 081210♥
  • 3 barns mamma84

Hur går det för er kvinnor ?
    åh nu är det 21 dec alltså det är några här inne som har BF om dessa dagar tänka sig
    Hoppas tomten är snäll nu och ger en bebis till er innan jul

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 081210♥
  • Happiness
    2barns: Vilken liten gullis du har. Fortsätt ge oss dagens Elias bild. Han är så himla gossig och fin
  • PåvägMotSyskon
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-12-21 14:08:23 följande:
    Happiness- va söt du är som skämmer bort BM så mycket! samma sf som mig, fast jag är 29+1 men förstföderska.

Påväg- hoppas det är något på G för dig snart!

Odd- va kul med en blivande tv kändis i tråden! Kommer sitta klistrad! fin fina vagnar du hittat! Beställde en bugaboo från holland, skulle ta 4-6 veckor men den kom efter 2,5 vecka så nu står den uppställd och hunden (chihuahua) har fått provåka fler ggr

Ego- det är okej med mig, lite uttråkad och BM var orolig över att jag skulle gå in i en depression av att bara få vara hemma, men jag försäkrade henne om att lyckan över graviditeten kommer aldrig kunna få mig att bli deprimerad. Det var dock skönt att sambon var med och fick höra hennes tankar om just mig då han ofta är trött när han kommer hem från jobbet och gärna gör vad han vill själv. Såg på honom att han tog åt sig. kanske blir en tripp till babyland i mellandagarna bara för att pigga upp mig lite, sätta sprätt på julklappspengarna
    ja hoppas det med... va o handlade idag, med 2 barn, alla påklädda o ja de va ju en hel del o bära ut, om så inte så mycket kassar så vart de 2 blommor 1dammsugare o kasse o 2 ungar... ja kunde knappt gå därinne, ja smälte bort o min "jacka" kändes som en sten på mig.... tungt.. usch aldrig varit så tacksam över o komma ut o svalka mig mellan affären o bilen i -21grader
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • Bjornis

Oj, va han ser stor och redig ut Elias! Sötnos. Har bf imorn. Hoppas på att min pojk vill kika ut... Hoppet kan man iaf inte ta ifrån mig. haha.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma