• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    Bjornis skrev 2010-12-21 16:26:46 följande:

Oj, va han ser stor och redig ut Elias! Sötnos. Har bf imorn. Hoppas på att min pojk vill kika ut... Hoppet kan man iaf inte ta ifrån mig. haha.

HjärtaHoppet har ingen ifrån inte änns min önskan och tumme hållningar får ingen häller ta bort ..
    En bebis vill jag önska och hoppas för dig att den tittar ut vi säger om 3 dagar .. viss över tid men jag hoppas o gissar på 3 dagar från och med i morgon

Ja han ser stor ut och redig pojk men att ta av honom kläderna JÖSSES han e så liten då
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 081210♥
  • 3 barns mamma84
    Happiness skrev 2010-12-21 16:10:04 följande:
    2barns: Vilken liten gullis du har. Fortsätt ge oss dagens Elias bild. Han är så himla gossig och fin
    Tack hjärtatHjärta
    många många bilder fin på min blogg
    Tänk inte många veckor så har du din bebis hos dig och myser till 1000
  • 3 barns mamma84
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-12-21 16:19:43 följande:
    Åhhh va fin han är din Elias! Längtar efter min lille pojk ännu mer nu!
    HjärtaHan kommer ska du se och många bilder kommer vi att få se
  • Bjornis
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-21 16:48:45 följande:
    HjärtaHoppet har ingen ifrån inte änns min önskan och tumme hållningar får ingen häller ta bort ..
    En bebis vill jag önska och hoppas för dig att den tittar ut vi säger om 3 dagar .. viss över tid men jag hoppas o gissar på 3 dagar från och med i morgon

Ja han ser stor ut och redig pojk men att ta av honom kläderna JÖSSES han e så liten då
    Hehe. Ja, knoddarna brukar se rätt stora ut på bild men sen är de sååå små.
    3 dar alltså. Jag slapp julafton iaf?
    Haha. Det är OK. 25:e blir bra. Min brorsdotter föddes då.

Jag körde in min svägerska till sjukhuset den julaftonskvällen för 10 år sen... I dagarna har jag försökt komma ihåg om hon hade värkar eller nåt i bilen, något hon måste haft för ungen kom ganska kort därefter men jag minns bara att vi satt och tjötade i bilen. Haha. Det var visserligen hennes andra barn men med första, min brorson, så tog hon bussen till förlossningen och det var inte nån långsam förlossning det heller. Inte så konstigt att jag har lite att "leva upp till". Haha. Mammas förlossningar som hon beskrivit smärtmässigt som förstoppning och som tagit i snitt 4 timmar/barn (från vattenavgång) och min svägerskas som verkar ha varit väldigt behändiga! Måste ringa henne ikväll! Hehe.
  • 3 barns mamma84

Bjornis skrev 2010-12-21 16:59:45 följande:
    Hehe. Ja, knoddarna brukar se rätt stora ut på bild men sen är de sååå små.
    3 dar alltså. Jag slapp julafton iaf?
    Haha. Det är OK. 25:e blir bra. Min brorsdotter föddes då.

Jag körde in min svägerska till sjukhuset den julaftonskvällen för 10 år sen... I dagarna har jag försökt komma ihåg om hon hade värkar eller nåt i bilen, något hon måste haft för ungen kom ganska kort därefter men jag minns bara att vi satt och tjötade i bilen. Haha. Det var visserligen hennes andra barn men med första, min brorson, så tog hon bussen till förlossningen och det var inte nån långsam förlossning det heller. Inte så konstigt att jag har lite att "leva upp till". Haha. Mammas förlossningar som hon beskrivit smärtmässigt som förstoppning och som tagit i snitt 4 timmar/barn (från vattenavgång) och min svägerskas som verkar ha varit väldigt behändiga! Måste ringa henne ikväll! Hehe.
    Kanske det är DU som nu får åka i vägerskan bil Hahahaha
    Tänk om du får uppleva hennes dröm HIhi inte illa
    Men se till att föda på BB och inte inne i bilen sen
    Och önskar dig en riktig bra dröm förlossning ..

Ja eller hur ååh dom e ju så små
    Som denna han har precis duchat och jag har tagit baby olja i hans kropp o han bara myser till 1000
  • 3 barns mamma84

Näh nu måste jag sluta och lägga in bilder
    Vill inte någon av er ska bli arga ..

• rontgensyrran
    mallanis skrev 2010-12-21 10:23:31 följande:
    Ja röntgen ta det lungt! Iaf så du kommer förbi den 23 var det inte då ni skulle få delad om hon kom innan?
    Hur länge har du varit hemma på heltid?
    Det stämmer den 23:e då är skilsmässan igenom och jag får ensam vårdnad utan strul och ytterligare besök på familjerätten :)
    Bjornis skrev 2010-12-21 11:03:05 följande:
    Rontgen: ja, imorn... haha. Men så känns det inte. En av mina bästa vänner fick sin dotter igår f.m. 6 dar  över tiden så räknar kallt med nåt liknande för mig. Men säger som du då. 1,5 v kan han snällt få vänta där inne isf. 10 dar närmare bestämt men SEN får han baske mig komma ut annars kommer jag nog få spel. Haha.

Tvättid nu och sen lite bakning och städ och sen vilodag.  
    Så spännande att vara så när mål nu. Jag blir lite mer nervös för varje dag jag närmar mig BF, undrar om jag verkligen är redo för vad en förlossning innebär. Fast eftersom jag inte gått igenom någon innan så har jag ju ingen aning. Kommer kännas skumt när värkarna eller vattnet går. Att då är det dags liksom det man har väntat på i flera månader.
  • miraclee

Hej tjejer!

Började ÄNTLIGEN jobba idag, UNDERBART!! :D Mycke o göra så haft lite sammandragningar men inget som gör ont :) Fick bra feedback också på de jag gjorde så de va skoj! Nu är jag och mannen hemma för dagen, har tagit ett vaaarmt bad o sitter nu o myser i soffan :) Upp imorn igen för jobb, wiiho!

Har hämtat vår torktumlare också och jag e så glaaad! Nu älskar jag att tvätta igen haha, så mysigt! :) Sängkläder o handdukar ligger där nu så de blir nybäddat ikväll, bästa som finns ju. Rena sängkläder!

Hm vad annars.. karate-kid is BACK! Han har sparkat o härjat runt som fan idag, sparkat hejvilt när jag jobbat.. och när jag låg i badet så hade han gympapass därinne, gjorde kullerbyttor o gav mig REJÄLA kickar! Helt galet va stark han är. Igår när vi skulle sova va han vaken, så C (min man) la handen på magen o han utdelade spark efter spark på hans hand.. haha ;)

Vi har förresten enats om ett namn också, som känns så bra! De bara kom ur min mun imorse från ingenstans o C hakade på o tyckte de va skitbra! Så de verkar som de blir det vinnande! :D

Annars e jag bara så glaaaaad! Energin e på TOPP! Jag älskar att jobba, ha fullt upp, fixa hemma, tvätta o plocka. C fick sin första lönespec från nya jobbet idag och både han och jag stod som två fån och tittade på summan han får ut för 3 veckor.. helt insane! Vi kommer från januari ha en inkomst totalt på runt 35 000 i månaden, de kanske inte är mycket egentligen men för oss som har levt på mina 8000 i CSN pengar är de MASSOR! ;) Så de ska läggas undan till bebis, shoppas o så ska vi åka iväg på nån mysig 2-dagarskryssning ihop också i jan/feb.

• Odetta
    färnik skrev 2010-12-21 14:34:30 följande:
    Kan man inte få det då? Jag har ju haft GBS-bakterier vid ett av mina missfall, på tappen, inte i urinen dock... Då kanske hinnsvepning är uteslutet för mig också`?
    Ja, hinnsvepning rekomenderas inte när man har GBS (eller haft för den delen också) eftersom man då riskerar att föra in bakterierna innanför vilket vid vattenavgång lättare kan leda till smitta. Den infon har jag från när jag hade GBS och bodde i USA där ALLA gravida rutinmässigt testas 2 ggr per graviditet.

Jag skulle (och gör) inte be om en hinnsvepning med historik av GBS.
    *kram* 
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma