• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Bjornis
    Mamma till W skrev 2010-12-22 15:41:06 följande:
    honv ar alldeles lagom, litet huvud dessutom! ;) Själv vägde jag 3770 när jag kom 3 dagar efter bf. :) Snart är du mamma! Visst är det spännande att vänta på att det ska dra igång? :) Jag längtar till nästa grav.mage! haha
    Ja, klart spännande men jag fattar inte att det SKA dra igång snart. Jag menar om max tre veckor så är han här. På ett eller annat sätt. Iiii...
    Jag kan också tänka mig att va gravid snart igen men NU har mina krämpor börjat komma, mitt karpaltunnelsyndrom är inte så skoj. Men om man kan slippa krämpor (förutom seg magkatarr) typ hela vägen fram till bf så känns det ju OK. MIsstänker att grav nummer 2 inte kommer ta upp HELA min tid heller som denna gjort.
  • Smålands jänta i storstaden

Nu är jag lite smått sur på försäkringskassan! Fick utbetalning för min sjukskrivning idag, men på tok för lite! Ringde och frågade och då sa de att jag hade ansökt om HP från den 13 dec! Därför de stoppat utbetalningen efter det! Men från den 6:e januari har jag ansökt om HP!

Jävligt bra att strula med utbetalningen i december av alla månader!!! Grrr va sur jag är nu, så nu måste jag vänta på att min handläggare ska komma tillbaka och sen fixa till det, undra hur långt tid det ska ta!

• 3 barns mamma84
    Bjornis skrev 2010-12-22 15:02:42 följande:
    Hihi. Detta känns så bra. Snacka om att få va i fokus! *njuter* Måste säga Cat79 att din gissning är ju vår önskan så håller tummarna för det. Men alla era gissningar känns kalas. Små bebisar! Jag vill gärna föda en liten bebis!
    Min kompis, som födde häromdan, hennes dotter vägde 4100 gram 6 dar över tiden! Och det var en tjej. Är inte killar större? Ehhh...
    Haha nej du tjejr kan oxå vara stora

Ebba 9 dagar över var 4140g
    Amadeus 10 dagar över var 5810g
    Elias var 2 veckor INNAN BF och var 4150g
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 081210♥
  • 3 barns mamma84

Vet ni vad vi väntar Snö kaos haha snart ikväll kommer MASSA snö till oss igen
    Så att köra bil i morgon hmmm vi får se men jag tänker inte gå igen herregud man är som en IS tapp när man kommer hem igen haha
    Idag var vi hos sambon mamma och städade lite eller ja jag satt på soffan och ammade
    I morgon ska vi hjälp till med julmaten och DÅ är det bara 1 dag kvar till JUL !!

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 081210♥
  • PåvägMotSyskon
    Bjornis skrev 2010-12-22 15:29:51 följande:
    Ah! OK. "Bara" 3500! Låter bra. Kanske bara KÄNNS som att man har 5 kg bebis i magen för att det är så knöligt. Haha. Jag vägde ju 3200 när jag föddes ett par över bf så det är ju bra. Sen kan vi ju skita i att maken vägde lite över 4000... Hmmm...
    Din Wilda lät ju alldeles lagom! Gött.
    min sambo vägde 4kg och jag 3,2 också, ändå fick vi första barnet på 4960g. men ja tror ja gick på 6 dar övertid me han, även om ul sa 2 dar över.

2.a pojken vägde normalt 13dar innan bf 3410g o då kom han ju me lite hjälp.

o denna bebis beräknar dem va normalstor.. så ja vet inte om de va övertiden eller en ren tillfällighet att första blev stor.. en speciell gen från oss båda =)
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • Mabaja
    Bjornis skrev 2010-12-22 15:43:28 följande:
    Ja, klart spännande men jag fattar inte att det SKA dra igång snart. Jag menar om max tre veckor så är han här. På ett eller annat sätt. Iiii...
    Jag kan också tänka mig att va gravid snart igen men NU har mina krämpor börjat komma, mitt karpaltunnelsyndrom är inte så skoj. Men om man kan slippa krämpor (förutom seg magkatarr) typ hela vägen fram till bf så känns det ju OK. MIsstänker att grav nummer 2 inte kommer ta upp HELA min tid heller som denna gjort.
    Det är så roligt, snart är du mamma! Jag har precis förstått det som så att W inte kommer att försvinna. Hon kommer finnas hos oss länge, men att jag är mamma- det dröjer nog ett tag till innan jag riktigt förstår. haha.

jag fick också karpaltunnelproblem på slutet. Inte kul alls! tror jag var i v 38.. i vecka 40 kunde jag inte stödja mig mot händerna för det gjorde så ont. haha. nu är det näst intill bra så skönt att det bara var tillfälligt!
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • PåvägMotSyskon
    Mamma till W skrev 2010-12-22 19:35:00 följande:
    Det är så roligt, snart är du mamma! Jag har precis förstått det som så att W inte kommer att försvinna. Hon kommer finnas hos oss länge, men att jag är mamma- det dröjer nog ett tag till innan jag riktigt förstår. haha.

jag fick också karpaltunnelproblem på slutet. Inte kul alls! tror jag var i v 38.. i vecka 40 kunde jag inte stödja mig mot händerna för det gjorde så ont. haha. nu är det näst intill bra så skönt att det bara var tillfälligt!
    kan tillägga att jag än idag inte fattat att jag är mamma till min son född maj07 och son född mars 09 och har en till som kommer ut när som =)) tror man aldrig riktigt förstår hihi. Å då kan ju min äldsta prata riktigt sen LÄNGE o säga MAMMA
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • maria204

Hej på er!

Jag åker bort över jul och vill passa på att önska er alla en jättebra jul! Lycka till ni som väntar era småttingar i dagarna!

Imorgon och på julafton berättar vi för familjerna (barnen får vänta ett tag).

Stora julkramar från mig! 

• kajsalisa

Hej flickor. Bettingfirman i full gång ser jag. Tyvärr surfar jag också via telefonen och kan inte citera tidigare inlägg. Jag nöjer mig med att säga att jag tror att det blir en nyårsbebis, den 31e alltså...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma