• MCT79

Plus igen efter mf/ma

sugarrush skrev 2011-09-01 22:32:29 följande:
    MCT du är en fighter! Dina barn skulle bara veta vad du genomgår för deras skull! Du är såååå stark och sjukt grym! Du ska vara solt över dig själv!
    Hjärta  Dom får läsa det här sen. ;)
    Mmmbop skrev 2011-09-02 08:22:19 följande:
    Skönt att allt verkar börja bli bättre MCT! Nu får det väl coola ner sig lite för dig tycker jag!
    Lugnt såhär långt idag... yähj! Hur mår du Mmmbop? (tänker på den där sången när jag läser ditt nick... med Hanson...  Mmmbop!)
    Väntar tvillingar! 14+4 idag!
  • MCT79

Måste gnälla lite... blev ju akut förkyld från ingenstans natten till fredag.. nu har min astma kukat ur fullständigt (ursäkta ordvalet..) och jag får duscha hett sådär 30-45 minuter några ggr om dan för att ens få loss slemmet..

Har för mig att genomskinligt slem= virus och att gulgrönt = oftast bakterier...  jätteläcker gulgrön nyans på det jag får upp... ska jag behöva söka sjukvård för det här också?!

Jag hör nästan ingenting och har börjat få ont i båda öronen nu.. mest höger.... har en burk rinexin nere i källaren och enligt fass ska den vara okej men är det nån som VET?

Väntar tvillingar! 15+0 idag!
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2011-09-05 12:58:06 följande:
    Puh, KUB imorse, gick bra... Nu kan jag andas ut lite!
    guud vad skönt! Grattis!!
    Väntar tvillingar! 15+1 idag!
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2011-09-05 13:11:36 följande:
    Tack! Hjärta Jag var så nervös att jag trodde jag skulle kräkas/svimma... Fanns bara två scenarion i min värld: 1. dött foster, 2. väldigt sjukt foster.
    Visst är man logisk i sina tankar?
  • MCT79
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-09-05 13:17:44 följande:
    Ronden har varit här. för nån timme sen.. Fortsatt inlagd, Dom vill jag står ut en vecka till med smärtorna då de e bättre för Pyret att jag kommer över 37+0 gränsen. Efter de så blir det vräkning. Har haft en massa förvärkar i helgen. bara mensvärk idag. men igår hade jag rätt många sd som va starka så de kunde mäta dom ordentligt på ctg kurvan..  Och idag va mitt blodtryck högt så de skulle hålla lite koll på de sa dom. hade 100/62 när jag kom in i fredags. Idag låg de på 150/85, 155/86 och 153/85. har  lämnat kisse prov men vet inte om dom hitta protein i de eller inte.
    Så om en vecka så e de dax att bli mamma.. Shit de e lite scary
    En vecka kommer gå fort ska du se! Snart är bebis här! =))
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2011-09-05 13:33:05 följande:
    Oerhört logisk! Men med tanke på vad vi här inne har i bagaget, så är det inte så konstigt heller..
    Självklart inte, vår logik och våra slutsatser baserar sig på vetenskap och beprävad erfarenhet.... beprövad erfarenhet iaf... =)
  • MCT79

Alltså jag tycker mer och mer synd om Winston... Han kommer ju ALDRIG ut...

Sen.. Växer han? Fuktskada? ;)

• MCT79

Nån som har koll på lågt TSH men normalt T3 och T4? Min fd barnmorska ringde och meddelande att mitt TSH var 0,04 bara...

• MCT79

Usch nu är jag helt inställd på att det här kommer skita sig... bara en känsla i kroppen... migrän som smyger sig på igen.... jag orkar inte....  Gråter

• MCT79
    Bellas7 skrev 2011-09-05 21:13:52 följande:
    MCT om tsh ligger på 0.04 är det helt ok. Den ska ligga under 2.0 när du är gravid. Däremot ska t4 ligga mellan 12-20 och det är viktigt att de kollar det oxå.
    mitt T4 i april var 10... nu ville hon inte säga... bara att det var "bra".
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma