• MCT79

Plus igen efter mf/ma

Hur går det med kamelerna leaeva?

Jag har varit dum.... sambon kom hem från jobbet supertrött men drog ändå ut för att klippa gräset... jag fick dåligt samvete och bar in den torra veden som sambon får panik över (spindlar i mägnder) och nu har jag ooont i en ljumske... Obestämd Det var inte tungt alls tyckte jag...

Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • MCT79

Jävla idiotbarnmorska...träffade henne idag igen för blodprover.. det är som om hon måste sätta dit mig för att jag är sjuksköterska, hon måste överbevisa mig i ALLT och det blir en enda jävla strid.

Sen fick vi träffa läkaren för KUB-remiss... han var bra och vi hade ett bra men jobbigt samtal om ställningstagande och så...  han skickar remissen till danderyd men sa också att om de inte har några tiden så skickar de vidare till odenplan... efteråt möter vi barnmorskan och hon frågar hur det gått... jag sa att han skickat remissen och att odenplan tar det om danderyd inte har tid..  "jamen det är ju precis det jag sa åt dig!"  WTF?!?! Nej kärring du har inte sagt ett skit om något av det?!

Jag är så AAAAAAARRRGGGGG!!!!!  Demon Hon ville träffa mig igen i v 16 och vi bokade en tid.. nu nr jag kom hem ringde jag och bokade en tid på PrimaLiv istället..... far åt helvete kärring!!

GAH!!

• MCT79

Jag glömde skriva att vi kikade på tvillingarna i morse på vårt besök på Danderyd! Fick tyvärr bara ett par suddiga bilder för de for runt som helt galna!! <3 <3 <3

• MCT79

tjngeling

hoppas det är bra med er alla!

Igår fick jag mig en felriktad avhyvling av Ultragyn... min barnmorska hävdade ju att det var iiiiiiinga problem med att skicka remissen med så kort varsel för KUB... Kan säga att ultragyn var inte riktigt av samma åsikt...  Jag hänvisade henne bara till barnmorskan och menade att jag påpekade TRE ggr både för läkare och bm att det blir väldigt knappt om tid men bemöttes bara av "det är inga problem, dom har så mycket tider.."
    Lite senare ringde min barnmorska och då sa jag vad jag tyckte om att få mig en åthutning för något som inte är mitt fel och som jag dessutom påtalat vid flera tillfällen... "jaaa men det var ju det jag sa åt dig, att det skulle bli kort om tid!!"   WTF??!  Alltså hon måste ju ha nån störning på RIKTIGT?!? Fan inte klok i huvudet!!!  Gud så skönt det ska bli att slippa henne!!!

Nu har vi iaf en tid på måndag.. på ultragynpersonalen lunch... känns ju jättebra...verkligen.

• MCT79
    Labolinas skrev 2011-08-20 08:19:15 följande:
    Men hjälp, hon måste ju ha problem - på riktigt. Men är hon någorlunda intelligent (?) så vet hon ju vem som gjort fel och det var bra att du sa ifrån (säkert en försvarsmekanism från henne sida att agera som hon gör). Så fattar hon ju sen med när du bytt BM vad du tyckt om henne....

I vilken vecka är det du är i nu?   
    Jaa.... men jag tror hon kommer ringa upp mig och fråga varför.. vänta bara...  Nu är jag 12+6, 13+0 i morgon! =)
  • MCT79
    FruW skrev 2011-08-20 08:26:39 följande:
    MCT wtf!!!!? Idiot till bm, jag hade nog ringt hennes chef, hade blivit såå arg! Skönt att du fick en tid iaf!
    Ja tanken har slagit mig faktiskt.. men väntar till jag har bytt och alla provsvar har överlämnats till PrimaLiv...sen så.
  • MCT79
    Mmmbop skrev 2011-08-20 19:59:46 följande:

Mina bröst har blivit mycket mindre ömma sista dagarna, kan tom sova på mage nu. Det har jag inte kunnat på typ tio veckor. Är det vanligt att det lägger sig? Är i 12+0 idag.

Mina har också blivit betydligt mindre ömma och även mjukare... kom runt 11+5 och har hållit i sig...
  • MCT79
    sugarrush skrev 2011-08-20 13:09:53 följande:
    MCT, fy bubblan vilken jävla idiot! Kan man inte anmäla, eller tala med dennes chef?

Herregud vad trött man kan vara då! Sitter just nu i stan på en parkbänk och kan inte fatta hur jag ska lyckas ta mig till bilen, 500 m bort. Känns som om syret liksom tog slut... pust!
    Jo det kan man säkert... men frågan är var det leder... hon följer deras "PM"....en paragrafslav.. och det lär hon knappast straffas för...
  • MCT79
    sugarrush skrev 2011-08-21 00:10:45 följande:
    Blev tok-överraskad idag med en surprise-babyshower av sju-åtta av mina vänner idag! Massor av god mat, kakor, tårtor, presenter, lekar.. Jag känner mig så otroligt rörd över deras fina omtanke, jag har aldrig i hela mitt liv fåt en överraskningsfest förut. Åh vad jag är glad!
    Kram!
    Men gud vad roligt!! :))
    HjärtatAlicia skrev 2011-08-20 21:51:36 följande:
    Hej tjejer!
    Har inte orkat vara här på ett tag nu, men kände att jag ville skriva att jag lever och går in i vecka 9 på måndag :)
    Oh jag tänkte på dig igår, grattis till v 9!! =)
    Safireee skrev 2011-08-20 22:17:44 följande:
    Jag inser ju att tiden går när jag ser hur långt alla ni andra kommit. Tycker många av er plussade alldeles nyss! Själv tycker jag att tiden går jättelångsamt, men det gör den ju inte egentligen. Jag har bara 6 veckor kvar på jobbet nu (alldeles nyss var det åtta). Solig

Och vilka irriterande barnmorskor många av er stöter på! Jag har en som är vettig och de flesta jag stött på hos på min mvc har varit snälla och vettiga, så det är skönt. Man är ju lite extra känslig som gravid, så de som jobbar med gravida borde verkligen tänka sig för! Förvånad
    Jaa det går fort... jag tyckte också jag plussade nyss....  Foten i munnen
  • MCT79

Godmorgon tjejer! (yikes!)

Idag har jag tid för NUPP/KUB... vi har velat en massa om hur vi ska göra över helgen... men vi sa att vi gör det och om riskernabedömningen för att något är fel är större än risken för missfall så går vi vidare med fostervattenprov.
    Enligt Ultragyn på Odenplan har de en missfallsrisk på 04-06%

Vi har vänt en del på siffrorna när vi pratat.... om du får risken 1/60...så har du fortfarande 98,75% chans att absolut ingenting är fel... Då låter det plötsligt mindre...

Oh well.. Vi lär nog inte få några risksiffror idag eftersom blodproverna tog i fredags. De är nog inte klara ännu.

Leaeva, hur har du det i "din värld" ? Trist?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma