• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • PåvägMotSyskon
    BabySkålGott Nytt år alla glada härinne!! SkålBaby

Idag är det BF för mig, och jag har väl kännt de senaste 2-3 dagarna som nål/knivstick nertill..  Så de känns som att det kan vara nära.. men hoppas iaf man får i januari nu =)

♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • Cat79

Påvägmotsyskon och Kajsalisa, har man klarat sig så här långt nu så får han el hon stanna till tolv-slaget :)

• PåvägMotSyskon

cat79 - håller med dig helt o hållet, har försökt få ut han innan jul, men han vägrade, så nu får han komma effter kl 12

kännt nått som ja skrev tidigare, o de e fler som sagt att de kännt så å bebis koommit inom nån dag =) å ja har haft så förut me, så ja hoppas på bebis snart

se vem av oss som e först hihi

♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • färnik

Kapplöpning mot bebis för er alltså, hi hi!

Gott Nytt År på er allihopa! Hoppas det blir ett glatt och lyckligt år då vi alla får våra efterlängtade små! Hjärta

• Bev

Gott Nytt År "mina" fina flickor och tack för allt stöd under 2010, vad hade jag gjort utan ert stöd?! Ledsen att jag inte har ro och ork att skriva mer än jag gör men jag tänker på er!

KRAMAR Bev

• kajsalisa

God förmiddag alla fina tjejer! Hoppas ni hade en trevlig kväll igår. Nån som har poppat, eller klarade vi oss alla över årsskiftet? Bf för mig idag, men inga känningar alls. Kan tänka mig att plutten stannar kvar därinne åtminstone kommande vecka, och det känns helt ok med mig. Mår fortfarande bra och känner ingen större stress...

• Smålands jänta i storstaden

Gott nytt år alla fina! 2011 är året vi ska bli mammor!

Igår blev det en sväng till förlossningen,igen, innan gästerna kom. Är förkyld och krasslig, fick som ett krampande band över bröstet som gick/går runt till ryggen så de ville kolla upp det. Väl där inne så var bltr bra och ingen protein i urinen så det var skönt! Men en vilopuls på 140 och en temp på 38,5. CTG visade en del aktivitet i livmodern men inga farliga SD, bebisens hjärtljud var uppe och snurrade på 177 ett tag men gick sen ner till 150 tack och lov. Stackars liten som inte heller mår bra när mamma är sjuk. Efter undersökning så fick jag 2 olika diagnoser antingen muskelbristning som klämmer någon vävnad, voltaren för det, eller så är det magsäcken som antingen är rejält klämd eller magsår, losec för det. Kollade även tappen, 25mm men det var okej tyckte läkaren, han har följt mig sen v20 så det var skönt att det var han!

Så nu ligger jag hemma och tycker synd om mig själv som mår piss just nu, känner mig som en karl som gnäller över en förkylning!

Hoppas ni alla haft ett underbart nyår!

• acure
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-01 11:57:16 följande:
    Gott nytt år alla fina! 2011 är året vi ska bli mammor!

Igår blev det en sväng till förlossningen,igen, innan gästerna kom. Är förkyld och krasslig, fick som ett krampande band över bröstet som gick/går runt till ryggen så de ville kolla upp det. Väl där inne så var bltr bra och ingen protein i urinen så det var skönt! Men en vilopuls på 140 och en temp på 38,5. CTG visade en del aktivitet i livmodern men inga farliga SD, bebisens hjärtljud var uppe och snurrade på 177 ett tag men gick sen ner till 150 tack och lov. Stackars liten som inte heller mår bra när mamma är sjuk. Efter undersökning så fick jag 2 olika diagnoser antingen muskelbristning som klämmer någon vävnad, voltaren för det, eller så är det magsäcken som antingen är rejält klämd eller magsår, losec för det. Kollade även tappen, 25mm men det var okej tyckte läkaren, han har följt mig sen v20 så det var skönt att det var han!

Så nu ligger jag hemma och tycker synd om mig själv som mår piss just nu, känner mig som en karl som gnäller över en förkylning!

Hoppas ni alla haft ett underbart nyår!
    Stora kramar. Man får gnälla när man är förkyld och gravid, det blir ju tio resor värre då! Hade influensan i början av december (har aldrig mått så dåligt, hög feber i 5 dygn) och sen var jag frisk i 4 dagar bara för att få en förkylning med hosta som hållt i sig fram tills nu. Nu har jag varit sjuk så det räcker tycker jag.

Skönt att du fick komma in och kontrollera allt, då kan man alltid vara lite lugnare ett tag. Nu är det nytt år, bara två månader kvar tills våra bebisar är beräknade. Måtte det gå fort nu, men januari brukar kännas lååååååååång. Hoppas du haft en fin nyårsafton. KRAM på dig!
  • färnik

Vårat nyår blev väldigt lugnt, precis som planerat. Mitt under matlagningen försvann dock strömmen, så ett tag var vi beredda att åka iväg och äta, men lagom tills att vi bestämt oss kom strömmen tillbaka och vi fick lagat klart middagen.

Ägnade kvällen åt att bara umgås, dottern (5 år i april) fick vara uppe så länge hon ville: strax före 22 somnade hon där hon satt. Flört Vi hade lovat att väcka henne lagom till 12-slaget och fyrverkerierna, och det gjorde vi. Tyvärr, kanske man ska säga. För trots att hon absolut ville se dem, så grät hon sig igenom fyrverkerierna för att hon var så trött. Sedan skålade vi i alkoholfritt, och gick och la oss ganska tidigt ändå.

Jag nojjar lite (mkt) över igångsättningssamtalet jag ska ha med läkaren om ca 3 veckor. Vad ska jag säga, så att h*n förstår, och så att det blir som jag vill? Känns jättesvårt att förklara för en främling också. Mkt lättare med min egen BM som jag känner och litar på... Och jag vet ju inte alls vad läkaren har för åsikter om igångsättningar öht. Jag kommer bli jättebesviken och ledsen om läkaren bara säger att "nej, det blir inget med det"...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma