• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • acure
    färnik skrev 2011-01-01 16:23:54 följande:
    Är det ok att be läkaren läsa det också tycker du? För det känns väldigt konstlat att sitta och läsa innantill, vilket det skulle tendera att bli i det här fallet... Obestämd
    Absolut! Säg bara att du skrivit en sammanställning av hur du mår och hur du känner och att du tycker det vore bäst/enklast om läkaren själv läste texten för att du annars är rädd att glömma något. Det är säkert inga problem alls!
  • Jania

Hej hej alla
    och god fortsättning

Jag är ny i den här tråden. Nu när jag skriver det här blir jag livrädd Skrikandes rädd att mitt lilla frö ska dö bara för att jag "tar för givet" att jag kan vara i denna tråd. Tänk om mitt plus "försvinner" som förra gången.
    Säkert nojor som ni känner igen, men jobbigt att ha.

Men grejen är att jag behöver tips, om nån har.
    Jag mår nämligen jätteilla mest hela tiden, tar postafen för att få sova på natten. Dagen har jag åksjuke-armband + att jag äter nästan konstant. Klarar inte det här med ingefära.
    Nån som har nåt bra tips?

Är det äntligen ett frö på groning?
  • rontgensyrran

Jania, stort grattis till plusset och välkommen i tråden :) Alltid kul när vi blir fler här inne. Förstår din oroa, vi alla som är här inne har tyvärr samma bakgrund. Men vi är här för att stötta varandra vägen fram tills bebis tittar ut och även därefter :)

Det finns några här inne som haft jätteproblem med illamående. Kolla med dem om de har några tips :)

• Jania

Oh, tack.
    Och grattis till din lilla (skrev i vi som längtar efter...-tråden)

Hmmm, vilka är de som haft prolem då....? Jag mådde inte alls så här illa vid förra grav. Svårt att sköta jobb å vardag när man liksom måste äta hela tiden

Känns bra med dessa trådar. Skönt att prata av sig. Sambon har noll erfarenhet av gravida flickvänner å har ganska liten förståelse verkar det som. Tur att han är så söt

Är det äntligen ett frö på groning?
  • mallanis

Hej fina brudarna och hoppas att ni haft ett bra nyår och jag önskar er alla ett supernice  2011!!!

Jania- Välkommen!!! Håller med röntgen vi vet nog alla som hänger i tråden hur nervöst det var när man fick plus igen! Men det är en bra tråd att "stöta och blöta" sina funderingar  och känslor i! Har själv inte mått så himla dåligt så mitt lilla mående gick att bota med citronvatten och att småäta hela tiden ;) .... du får nog bättre tips av någon annan här ;)

Annaj- Hur mår du och vilken vecka är du nu i ?

Påväg - Hur går det för dig? ? ? ?

Röntgen- Håller tummarna för er i Malmö och super fin mage såg jag i andra tråden!

Ego- RUL på måndag! Magen har nu växt så visst bor det nog en liten i min mage..... hoppas nu bara att allt visar sig vara bra! Appråpå det..... =( Har ni hört något från Havsklippan, hur det gick för dem?

Tredje gången gillt!?
  • Mabaja
    mallanis skrev 2011-01-01 21:08:49 följande:
    Hej fina brudarna och hoppas att ni haft ett bra nyår och jag önskar er alla ett supernice  2011!!!

Jania- Välkommen!!! Håller med röntgen vi vet nog alla som hänger i tråden hur nervöst det var när man fick plus igen! Men det är en bra tråd att "stöta och blöta" sina funderingar  och känslor i! Har själv inte mått så himla dåligt så mitt lilla mående gick att bota med citronvatten och att småäta hela tiden ;) .... du får nog bättre tips av någon annan här ;)

Annaj- Hur mår du och vilken vecka är du nu i ?

Påväg - Hur går det för dig? ? ? ?

Röntgen- Håller tummarna för er i Malmö och super fin mage såg jag i andra tråden!

Ego- RUL på måndag! Magen har nu växt så visst bor det nog en liten i min mage..... hoppas nu bara att allt visar sig vara bra! Appråpå det..... =( Har ni hört något från Havsklippan, hur det gick för dem?
    jag vill se din mage!!! Läste i bloggen, letade i ditt galleri men ingen mage! :(
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • mallanis

Mabaja- hahha den kommer just nu är kameran helt urladdad så har inget aktuellt kort =)  Nu känns det HELT ok att bli rund =) mannen har dock fått förhållningsregler....inget mer OJ vilken rund mage..... Utan OJ vilken FIN rund mage ;)

Hur går det med dig då Mabaja såg i en annan tråd som diskuterade amningen att det blev påverkat av svampinfektionen?? Och hur går det att ha mannen skadad hemma? Har inte kollat din blogg på ett tag nu....ska uppdatera mig så småningom =)

Tredje gången gillt!?
  • kajsalisa

Wiiieeee! Fick precis ett SMS från min vän som hade bf den 27e, å nu har vattnet gått och värkarna startat. Vi har följts åt under hela graviditeten, och nu är det äntligen dags för henne. Plötsligt blir allt så verkligt för mig också. Shit så coolt... :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma