• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe
    Muffe80 skrev 2011-01-02 16:19:27 följande:
    mallanis, nu kan du se bild.

kul att det är fler som nojjar sig lite haha. Jag har ju och är nojjig över matintag m.m, och har inte tänkt lika mycket på detta med gifter m.m. men visst är det skit man får i sig, helt klart.

skulle vara intressant att se den där filmen du skrev om!

idag har jag fått i mig bra med mat tycker jag: två rostade smörgåsar till frukost tillsammans med te och färskpressad juice, mellanmål: en kiwi och två hällbröd med ost, lunch: en blodpuddingskiva med bacon, lingonsylt, två knäcke och morot samt en kiwi igen, mellanmål: banan
    Massa mat ju!

Jag har ätit en halv ciabatta me kalkon, sallad, tomat o philadelphia ost.. ;) Två glas kaffe me mjölk o socker!

Nu kokt ägg me smör.
  • needtobreathe
    Muffe;

Din mage syns ju jättetydligt nu! Liten och smidig ;) Större än min! Supersöt!

La upp en ny från v 25 nu i magbildstråden så kan du se.
  • Muffe80

kokt ägg med smör? är det gott?

men annars var det ju inte så mycket mat, men du har väl dina drycker också?

• needtobreathe
    Muffe80 skrev 2011-01-02 16:28:51 följande:
    kokt ägg med smör? är det gott?

men annars var det ju inte så mycket mat, men du har väl dina drycker också?
    Haha fick de som tips av dietisten när jag fick i mig som sämst.. och så brukar vissa äldre jag är hos få de då de är bra me näring o fetter som de knappt får i sig annars, :)

Jag tycker de är gott, de ska inte va lös eller hårdkokt utan mittemellan, sen lite salt + smör, mm! Och ljummet ska de va inte kallt!

Jo fast dom är typ schlutt, och nu är jag less på dom. Väntar på ny leverans om 2v!
  • Muffe80

hm kanske värt att prova då :) De ägg jag får i mig just nu är de som finns i mina kakor som jag bakat

• needtobreathe
    Muffe80 skrev 2011-01-02 16:32:25 följande:
    hm kanske värt att prova då :) De ägg jag får i mig just nu är de som finns i mina kakor som jag bakat
    Haha jag äter de mesta som andra inte gillar, men jag gillare så absolut värt o prova :) Annars äggröra, nästan samma sak ;D
  • Happiness
    PåvägMotSyskon skrev 2011-01-02 14:26:16 följande:
    Happi - hihi, de va min kärnfamilj + resp + våra barn (de blir kusiner) hhihihi

Ge inte upp mig... han kommer snart nångång.. Åhhh.. vill nu.. känner ju av mer nu i några dagar än tidigare.. å imorgon är de hinnsvepning igen, å nu e de på övertid.. Så håll en extra tumme..

känns som man blir sist av alla, fast ja trodde på bebis innan jul =(
    Hihi ånej ånej jag tror bara det smäller till så ligger du på BB. Du har haft alla dina
  • Happiness

...forts...SD och hinnsvepningar. Nu kommer bebisen ut som en oljad raket. Hmmmm när skulle jag gissa...inatt skulle vara bra tycker jag. Nä vänta imorgonbitt tidigt. Du har fått sova hela natten och ätit frukost. Lämnat barn dit de ska sen bara glida in på BB. Ska vi säga att den unge herrn är ute klockan toln ca? Nu kör vi så det ryker

• mallanis

Muffe - Fin mage liten och söt! Jag har nog nästan lika stor nu (iaf kvällstid)  tror jag fast går in i vecka 19 (typ) i morgon... Tycker att den har kommit bara de senaste dagarna =)  Har ju inget problem att äta precis =)
    Filmen blev vi erbjudna att se genom jobbet men jag gick inte, kollegorna tyckte att den var lite deppig....

åhhh håll tummarna för mig i morgon det är RUL...... kan inte tänka på annat =/

Påväg- i morgon kommer  nog bebis!!!!!

Nu nästa magkoll, Sofy....

Tredje gången gillt!?
  • kajsalisa

Ja ni.... Var håller Cat hus? Förlossningen kanske?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma