• Odetta

Plus igen efter mf/ma

2 barnsmamma, ni är så fina så! puss på dig vännen!

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

Tack alla!

Jag fick panik efter att jag skrev mitt inlägg och körde iväg till apoteket

där köpte jag den dyraste nappflaskan jag någonsin köpt...179 kr!!! Sedan köpte jag en vanlig också och så nutramigen då....217 kr för en burk *dyyyyrt*  ingen av mina barn har ju klarat mjölk som små och E är ju allergisk...vi misstänker att V också är det så han fick nutra när vi var inlagda och det funkade fint för hans mage.

i alla fall. väl hemma igen var han ju hungrig igen så jag fixade en flaska....och han tog den!!! inget tjaffs med smaken heller (nutra smakar apa o på sjukan fick han det ju via sond). Han drack nästan 50 ml och sedan lite amning och vet ni...HAN BLEV NÖJD!

Så han var nog hungrig, min lilla grodan boll. Få se hur det blir i morgon och hur jag ska göra...vet inte om jag ska byta ut ett mål för honom eller fylla på med efter amning...eller ge en viss mäng innan amning???

lilla grodan boll...herr matvrak liksom

• Odetta
    Evve81 skrev 2011-03-21 21:20:23 följande:

Lycka till Sofy!

Odd: Om du känner att du vill fortsätta amma så kan du amma först och ge ersättning efteråt! Allt kan ju bero på att han varit sjuk och håller på ta igen det!

jo, jag vill ju amma. men då provar jag det...att fylla på liksom tack!
  • Odetta

tjejjer....en känslig fråga...åh, jag känner mig såååååå dum men....hur länge har man gravidhormoner kvar i kroppen efter en förlossning? någon som vet?

behöver lite tumhållning att testet reagerade på resthormoner och att det är helt blankt om 2 dagar

• Odetta
    Mamma till W skrev 2011-03-21 22:54:09 följande:
    är du gravid igen?
    vi slarvade lite och nojjig som jag är tog jag ett cb idag....som det blev ett suuuuupersvagt plus på. Men det är så svagt så svagt....altså, skulle det vara någon annan som hoppas på plus eller jag innan V så skulle jag hejja på och bli hoppfull...men nu....åh jag är så nervös   Jag mådde så jävla dåligt under graviditeten, både psykiskt och kroppsligt.....det skulle inte vara så bra altså om det är så.

Såg det dock under tiden....fastnar inget vidare på bild dock (tydligare nu när det torkat).
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2011-03-21 23:15:35 följande:
    kära vän! Ett plus är ett plus, har du inte lärt dig det? och jag tror allt att gravidhormonerna försvinner i ett nafs så fort bebisen är ute...

Vad kommer ni göra OM det är ett riktigt plus? har du vågat tänka tanken?
    Altså ja...jag veeeet

När jag nuddar vid tanken blir jag fnittrig.....men det skulle inte vara bra. Mådde som sagt så himla dåligt, har fortfarande foglossning och shit vad tätt det skulle vara.
  • Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-21 23:14:48 följande:
    Gravid ?
    Hmmm men om du vill ha ha neg om 2 dagar håller jag tummarna för det med hjärtat.
    Jag vet inte något om detta tyvärr bara testa och se.
    Har du haft din mens ?
    Har ni haft oskyddat ?

Själv har jag ägglossning och blöder just nu.
    ingen mens ännu och vi har slarvat. Tänkte att det skulle vara lugnt för jag får ju aaaaaaalltid tillbaks mensen först efter 3-4 månader...
  • Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-21 23:34:03 följande:
    Gumman min man kan inte lita på sin kropp efter en förlossning och ingen mens
    Men det kan vara så du är gravid trots allt ett + är ett + och en bevis på att din kropp är redo för en till
    Säger också AJ AJ AJ haha men gumman denna graviditet kanske är MYCKET bättre än denna du nu hade
    Stort kram till dig detta behöver du verkligen Hjärta
    tack...ja,jag behöver kramar nu

altså...vi har ju pratat om att mannen min ska knyta sina ledare...har numret till läkarmottagningen och allt. Vi ville bara vänta tills V har passerat den "farligaste" åldern först för skulle mannen min knyta och så händer V nått så skulle vi stå där med bara ett barn hos oss (ja...jag är lite knäpp med mina katastroftankar)

tror ni jag blir klokare om jag testar redan i morgon igen eller ska jag vänta dem där 2 dagarna (ha i åtanke att ni har att göra med trådens nog mest galna testmissbukare )
  • Odetta

Alltså....det syns ju knappt alls på bilderna...ser ni nått??? (jag såg som sagt innom tiden och nu när det torkat syns det ännu bättre men ja...det är supersvagt)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma