• Odetta

Plus igen efter mf/ma

telgebo skrev 2011-02-23 11:48:43 följande:
    Åhh har ni sett det ska börja en förlossningsserie på TV 4 den 7 mars "En unge i minuten" från förlossningen i Västerås. Det måste man ju bara se

haha...vart har du hittar den infon? har dem börjat med reklamen nu??? hihi...vi kommer synas i trailern också....hahahaha, kulkul
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    sugarrush skrev 2011-02-23 13:00:02 följande:
    Odd, vet du vilket datum det är du kommer vara med?
    nej, men troligtvis avsnitt 5 eller 6 har jag fått höra. jag hojtar till när jag vet
  • Odetta
    telgebo skrev 2011-02-23 13:05:46 följande:
    Jepp trailern på TV 4 vid 11 eller vad det var. Nu måste jag ju kolla på trailern noga nästa gång den dyker upp, den kommer väl dyka upp 4 gånger i timmen ju mer det närmar sig, ha ha
    vaaa!!!!!!!!!!!!.hahaha..har dem börjat att visa trailern på tv????? omg så hysteriskt kul...hihihi
  • Odetta
    telgebo skrev 2011-02-23 13:20:35 följande:
    Ja, jag såg den iaf, bata attslå på TV 4 , är säker på att dom köra trailern ikväll vid 20 då dom flesta kollar på TV. Tv 4 brukar inte direkt vara blyga på att visa vad dom erbjuder i programväg, ibland kan man spy på alla dessa trailers som visas flera gånger på varandra nästan som tex Efter 10 som dom visade häromdagen 3 gånger i stort sett efter varandra.
    haha...åh så pinsamt....hahaha. shit....ja, jag håller utkik...ska iväg o hämta lilleman om några minuter, men sen ska tvn på igen, måste ju se hur trailern blev och om  vi verkligen kom med (fick ju fråganI)
  • Odetta
    Dag och natt skrev 2011-02-23 14:37:03 följande:
    Fina odd! Då såg jag dig i trailern, äntligen är det snart dags att få se serien, som vi har väntat på nyfiket! Tycker det är så himla modigt gjort av dig! Glad 

Vad jag saknar er! Jag skriver mest i en ängeltråd nu men läser ibland vad ni skriver. Hoppas ni mår bra allihopa. Själv har jag åkt på influensa två gånger på mindre än tre veckor varav den senaste var rejält jobbig med hög feber. Men nu är jag på bättringsvägen. Tyvärr hade jag nog ÄL någon av dagarna när jag hade 40 grader så det var inte direkt läge att ha sex just då. Men jag lovar att jag kommer skrika högt av glädje så ni hör det på långa vägar nästa gång jag blir gravid!

Har jag förresten skrivit något till er om att vi fått svar från obduktionen för några veckor sen? Wilma hade näringsbrist, dvs svälte - varför vet vi ännu inte, moderkakan har inte analyserats ännu och vävnadsprover från organen är inte klara. Hon var ju jätteliten... vägde ca 183 gram och när jag sökte på nätet så borde hon i min vecka åtminstone ha vägt 600 gram har jag för mig. Hjärtats högra förmak var dessutom kraftigt förstorat. Läkaren sa att hon hade en annalkande hjärtsvikt och han trodde inte att hon skulle ha överlevt 40 veckor i magen. Kändes skönt att höra ändå, med detta besked så kändes det som rätt beslut vi tog. Men de hittade inga fel på njurarna, inte heller matstrupen som de först trott... Sen hittade de lite skönsmässiga missbildningar, hudveck, linjer osv. Så det var helt enkelt inte tid för mammas lilla hjärta den här gången. Hjärta

Nu blev jag så himla trött så nu måste jag gå och vila lite! Sköt om er alla söthjärtan! KRAM!

Hihi, själv har jag inte sett den ännu....hämtade lilleman från förskolan nu och nu sitter vi och har tv4 på...ska bli spännande att se vad det är dem klippt ihop till trailern

Och bästa Havsklippan, tack för uppdateringen om er finaste Wilma! Det gör så ont att ni har behövt gå igenom detta, men jag förstår lättnanden som känslan att ni valde rätt måste medfölja.

Det går ju inte att jämföra sorger och sorgen som ni känner som har förlorat ert barn går inte att jämföra med min sorg över mina töser. Men trots att så mycket som allt är olika, så är det mycket som är likadant också. Ur egen erfarenhet kan jag därför säga att ett barn kan aldrig ersätta ett annat...men däremot kan ett barn bli ett plåster och balsam för ett längtande mammahjärta. Så jag håller mina tummar att ni snart får glädjas över en inneboende igen.

Ni finns i mina tankar!

***bamsekram***
  • Odetta
    Happiness skrev 2011-02-23 15:40:56 följande:
    Grattis i förskott Kajsa-Lisa! Ifall jag får en hjärnblödning imorgon. Nalle

Jag heter Maria föresten 40 år gammal (gillar rikigt att trycka på det där gammal...så jag kan åjja mig med gott samvete i tråden)

Ska se om jag kan hitta trailern.....perfekt tajming lite ammning, kaffe och ODD-TV! . Underbart!
    Hittar du den så ge mig en länk...jag jar fortfarande inte sett den

*kram min vän*
  • Odetta

Telgebo:

Halsbränna känns nerifrån magsäcken som en sur uppstötning som gör att det vattnas i munnen på en....brukar inte göra ont när man svälger *håller tummarna att du inte blir förkyld*

Förresten, om du föder 2 dagar innan ditt BF...dvs den 22/10 så kan jag lova att det blir underbara barn som föds den dagen. Min mellantös är född då nämligen

*kram*

• Odetta
    telgebo skrev 2011-02-23 15:54:10 följande:
    Ha ha, jag skrattar så jag gråter

Min mamma sa "Ta på dig mössa nu innan det går för det är så kallt. Jag sa "men mamma ska jag skämma ut mig i hela skolan eller, ingeeeeen på hela skolan har mössa i sjuan mamma" "Det bryr jkjag mig inte om hur andra föräldrar gör med sina barn men du ska ha mössa och täckbyxor"

Jag stack iväg så men så fort jag kom runt hörnan åkte de av ich ner i skolväskan och sen att jag frös var ju ju skit amma, måste ju vara cool liksom ba
    Haha, sådär gjorde jag också!
  • Odetta
    färnik skrev 2011-02-23 16:02:19 följande:
    Föresten, det lät lite klent med "Linda 27". Lite tråkigt sådär! Jag skulle vilja veta mer om er, vad ni gör, hur ni lever, osv, lite kort!? och kanske ev hemsida/blogg? Vore spännande!

Jag heter iaf Linda, är som sagt 27 år... Gift sedan drygt 5 år tillbaka och vi har en dotter som blir 5 år i april. Bor i på en gård utanför Falköping på ca 30ha i en liten röd stuga på knappt 80 kvadrat, bedriver jordbruk  (vallodling, och grönsaker mm för eget behov) och skogsbruk (säljer ved, virke, timmer), föder upp eko-lamm, har höns, hästar (+ katter och kanin) Försöker hålla en ganska enkelt och miljömässigt hållbar livsstil, handlar helst så lite som möjligt (och då helst begagnat och eko) och är intresserad av odling, djur, matlagning mm, ( bakar vårt eget bröd sedan ca 4 år tillbaka, äter kött från våra egna får och höns, egna ägg, grönsaker, osv...)

storaaleberg.blogspot.com/
    Kul läsning...hejhej Linda *vinkar*
  • Odetta

Jag kallar mig för odd här (vill inte skriva mitt namn för det är väldigt ovanligt och snokande ex behöver ju inte få det allt för lätt trots att jag skriver väldigt öppet annars). Jag är 30 år gammal

Bo gör vi utanför Västerås...och "vi" är min man (gifta sedan 2009) och våra 2 barn som är 2 år gamla "Lilleman" och lilla Vidar som nästan är 5 veckor gammal nu. sedan har vi även mina 3 barn sedan innan som tyvärr bor i USA...min töser.

När jag inte är mammaledig så pluggar jag på högskolan till lärare och eftersom vår 2-åring är allergisk mot en massa så måste vi (läs min man) laga all mat från grunden, så detta har blivit mer än bara en hobbie nu, det har blivit en livstil. Så vi bakar och lagar en massa mat (det är en utmaning att allergiomvandla alla recept), umgås med familj och vänner och ja, bara njuter av livet!

Vi har inga djur då mannen min är allergisk emot dem, men jag älskar (och saknar) både hästar och hundar i mitt liv.

Det är lite om mig då

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma