• Odetta

Plus igen efter mf/ma

MCT79 skrev 2011-03-05 10:27:38 följande:
    Har du nått recept? Mitt HCG har gett mig baka-bröd-dille å kitchen aiden går varm! Det låter gott!
    Haha..nej, för jag bakar inte, det gör min man

Men jag har förstått att han bara river ner några morötter i vanlig bröddeg. Sedan kan jag även rekomendera att byta ut vanliga degvätskan mot tex julmust...det blir suuupergott (fast inte till morötterna då utan ett annat bröd) !

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    MCT79 skrev 2011-03-05 10:29:25 följande:
    Jag stod och tänkte på dig i duschen idag! .. hmm.. det där lät konstigt... men jag undrade var du hade tagit vägen!  Glad
    Instämmer med dig, trådet mer än behövs!

Så nu lägger vi ner alla stridsyxor och är vänner och hövliga!
    haha, du är rolig

Jag är ju häääär. Fast idag lite upptagen med båda barnen sjuka...

*kramkram*
  • Odetta
    telgebo skrev 2011-03-05 13:52:40 följande:
    ingen som har svar på min fråga?
    Jag har ingen aning om detta med tsh....sorry. *kram*
  • Odetta
    telgebo skrev 2011-03-05 14:36:06 följande:
    Idag känner jag mig mer hoppfull, känner mig smått illamående och astrött. Ska sova tror jag när jag tvättat klart i tvättstugan.
    Vet du, mitt illamående har alla gånger först kommit i v7-8 ungefär så det låter ju jättebra och normalt att du börjar må illa nu. Mer illamående åt telgebo!

*kram*
  • Odetta
    MCT79 skrev 2011-03-05 10:54:31 följande:
    Assåååå nu är det så att jag gillar Odd assåå.........  Skäms
    Hahaha...och jag tycker om diiiig
  • Odetta

sötfilur:

Fina fina magen!!!! Tack för titten!

2barnsmamma:
    Sötaste då! Lika fin som alltid Tack för att du delar med dig

• Odetta

Hej kära vänner!

Vill skriva en liten varning till er alla som ska få era efterlängtade små nu....snälla rara ta RS på allvar och följ råden hur man undviker det.

Vi har varit inlagda sedan förra lördagen med Vidar. Han har fått rs och visserligen säger läkarna att vi har haft lite extra otur för dem flesta barnen blir inte såhär sjuka, men ja...rs är inte att leka med.

Vidar har sedan i tisdags haft en CPAP som hälper honom att vädra ut koldioxid ur kroppen, han har sedan vi blev inlagda haft syrgas och sond (orkade inte äta alls på 3½ dygn) och läkaren på ronden igår sa att vi ska räkna med att stanna till slutet av nästa vecka. Han har verkligen varit jätte sjuk vår lilla kille, men tack och lov för den fantastiska vården för nu, 9:de dagen inlagd, verkar det som att han faktiskt börjar att må bättre igen.

Så har ni storasyskon på förskolan...behåll dem hemma ett tag om det går förkylningar på förskolan (vår E kommer inte att få gå tillbaks till sin förrens Vidar är helt frisk igen), undvik platser med mycket människor och viktigast av allt...tvätta händerna nooooga med tvål och vatten innan ni tar i er bebis sen. Sprita gärna händerna om ni träffat andra människor eller varit och handlat, rs-viruset överlever i flera timmar på fasta ytor!

Jag visste om råden men slarvade...gissa om jag ångrar det

(bilden är från i morse när han var pigg och glad...hur han såg ut när han mådde som sämst bespar jag er...)

Stora stora kramar!!!!

• Odetta
    Evve81 skrev 2011-03-13 06:57:29 följande:
    hAr en undran. Jag har flera dagar vaknat med ont i huvudet. ÄR ju dunder förkyld så det är nog därför. Är det OK att äta alvedon när man är gravid? Ipren ska man ju inte äta men alvedon då?

Alvedon är heeeelt ok

krya på dig!

*kraaaam*

• Odetta
    MCT79 skrev 2011-03-13 12:15:06 följande:
    men gah!!

Att det faktiskt händer nått också med öppning och så!

Stort grattis till Färnevik och Smålandsjänta till era små!!  Mys pys!! Hoppas alla mår bättre nu!

Är det nån som hört från Happiness??
    Har färnevik och småland fått sina små????? Åh vad jag missar saker....GRATTIS i såfall
  • Odetta
    färnik skrev 2011-03-14 13:06:47 följande:
    Här är våran lilla skrutta! Hjärta

Mina fina döttrar!!!

Åhhhhh GRATTIS VÄNNEN!!!!! Vilka ljuvliga döttrar!!!! Hjärta

Och var inte FÖR rädd för RS, men ha det i bakhuvudet liksom. Framförallt med storasyster...det är ju tyvärr allt som oftast storasyskon som går på förskolan som är smittokällan. (Vi kommer behålla E hemma från förskolan tills V är helt frisk...det tyckte läkaren var en bra ide också)

*bamsekram*
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma