• Odetta

Plus igen efter mf/ma

NU har jag sett trailern och tjejjer, jag finns inte med på denna. haha...så såvida dem inte har gjort fler så får ni vara tålmodiga att se mig tills det blir rätt avsnitt

*kram*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    needtobreathe skrev 2011-02-23 20:58:23 följande:
    Jag vet inte?!? =/ Har nyss varit iväg hos grannen o käkat.. kommer hem, sitter i fåtöljen o så blir de ba tokvarmt mellan benen o blött.. kissar nåra droppar, lägger i papper o sätter mig.. o de e blött.. jättekonstigt!
    ring förlossningen vännen!
  • Odetta
    needtobreathe skrev 2011-02-23 21:43:39 följande:
    Hahahahaha men va! Ja han trycker ner huvudet ja ;) Men inga SD eller ja de va på dan de, inget nu.. bara mensvärk i ryggen.. o vattniga flytningar! :D
    mallanis skrev 2011-02-23 21:36:15 följande:
    Hur går det då? Fortfarande läckande?
    Jadå de sipprar på här :)
    Men kvinna...mensvärk i ryggen kan vara värkar ju. RING för bövelen! *manar med pekfingret*

*kram*
  • Odetta
    telgebo skrev 2011-02-23 21:55:40 följande:
    Såg ni trailern på TV 4 nyss? Skrev så fort jag kunde men den hann väl ta slut innan inlägget hamnade här.
    japp, men jag var fortfarande inte med
  • Odetta

Nä ni...även om det är hiskeligt spännande med sofy så ska jag nog gå lägga mig nu. Bebis lär vilja amma en massa under natten och då är det bra att passa på att sova när man kan

Sofy:
    Lycka till nu, även om det skulle vara kul med en till tråd-bebis så är det ju bra om han stannar i magen i någon vecka till...

*kram kram kram*

• Odetta
    Marlyn skrev 2011-02-24 12:11:57 följande:
    Nu skrivs det inte så mycket så då kan jag passa på att presentera mig själv.

Jag heter Malin, är 31 år (snart 32), sambo och förlovad (2ggr med samma gubbe), tillsammans har vi dottern Haylee som blev 3 år i december. Jag sitter mycket vid datorn. När jag växte upp va jag en glad och busig och envis flickpojke. Jag har en syster som fick trillingar med hjälp av hormonbehandling, dom är nu 7 år. När trillingarna var små så jobbade jag som anhöriganställd åt dom, där lärde jag mig massor och jag kände även hur det började dra i bebistarmen. Min dåvarande pojkvän ville inte ha barn och jag ville ärligt talat inte ha honom som mina barns far så jag gjorde slut och ett halvår senare hittade Daniel mig på internet, 1 månad senare förlovade vi oss och flyttade ihop, 10 månader in i förhållandet va jag planerat gravid med Haylee.
    Vi bor i Skåne i ett radhus på 84m2, 3 rum, eftersom rummen inte räcker till så har vi datarummet i garderoben.
    Mina föräldrar har det bra ställt så om det skulle gapa tomt i plånboken så hjälper dom till, men dom ger oss inte pengar utan det är antingen lån eller så får jag jobba av pengarna genom att stryka skjortor bl.a.
    Jag blev arbetslös i december, min chef söp upp pengarna att hon inte ens hade råd att betala ut lönerna... ingen skatt betald heller... ironin i det hela är: Jag jobbade i kiosken på ett fängelse. En chef som bryter mot lagen på ett fängelse? Hur smart är det?
    Jag fick mf den 27 februari för 2 år sen och nu är jag gravid igen med något som liknar början till ett mf, svar får jag på fredag nästa vecka när jag ska på mitt andra VUL.
    Jag har inget luktsinne, jag är envis och tycker att jag vet bäst, om något negativt händer mig så tycker jag att alla ska tycka jättesynd om mig, jag går på antidepressiva tabletter, vi har en katt som heter Sunken efter Hipp Hipp snubben, katten är en flicka.
    Jag vill gärna ha koll på pengar, medan Daniel inte har koll alls.... frustrerande!
    -"Jag har köpt en Iphone som jag ska sälja om ett halvår och gå och betala på i 2 år.".... så funkar min gubbe, hur han tänker förstår jag inte.

Massa info om mig.
    Fint namn på dottern Min mellantös heter likadant, fast stavas Hailey
  • Odetta
    needtobreathe skrev 2011-02-27 00:09:46 följande:
    Hej tjejer!

Har inte läst ikapp o har inte vart inne på hela dan.. jag ska ;)

Måste bara gnälla.. har sån jäkla "mensvärk" hela tiden, o de verkar som de börjat sippra vatten igen.. la i papper förut, dubbelvikt (fick tipset från förlossningen då vissa trosskydd "suger upp" mer?) o de va tokblött rakt igenom.. men jaja.. what to do!

Ska läsa ikapp allt nu, återkommer sen :)
    Då ringer du förlossningen vännen. Det är alldeles för hög risk för infektion att gå med vattenavgång för länge, även om det bara sipprar.

Ring säger mamma Odd
  • Odetta
    telgebo skrev 2011-03-02 13:36:30 följande:

Jag har sett en litet embryo idag 6 veckor gammal såg ut som en liiiiten liiten människa och det hon kunde mäta stämmer med antalet veckor sedan senaste mens minus 3 dagar, var lite svårt att se men hon tyckte se något som fladdrade så hon var säker på att hjärtat slog. Hon tycker jag ska andras, ha positiva tankar att det här kommer gå vägen.

Nytt VUL den 15 mars kl 10.30.

Har lämnat 5 rör blod idag,det ni, mitt nya nick kanske borde bli nåldynan istället

Jag är så extremt LYCKLIG så ni anar inte, världens lycligaste och min BM är ju bara underbar, hon hade lämnat en liten bunt med papper till mig och 3 remisser.

Har bara lust att ställa mig på taket och vråla ut JAG ÄR GRAVID med en megafon

Säger bara en sak: YEEEEEEES!!!!!

Grattis till det lyckade VULet

*kramkram*
  • Odetta

Snälla rara....riskera inte att tråden stängs

Denna tråd behövs och jag vet att i alla fall jag inte hade klarat denna graviditet med förståndet intakt om det inte hade varit för alla underbara tjejjer härinne.

Så snälla lyssna på vad Moderator säger

• Odetta
    MCT79 skrev 2011-03-05 10:22:57 följande:
    Okej.... havrebröd.... fail. Så besviken man blir...
    Har du bakat med morot i brödet nångång? det blir ättegott och saftigt
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma