Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

needtobreathe skrev 2011-04-05 14:55:27 följande:
    Nu finns bild på magen med kläder från vecka 38 (efterfrågat av Telge) och en bild på våran CTG kurva i magbildstråden! :)
    Åhh måste kolla in. Kollar när jag läst klart det senaste här, ha ha.
    Gravid v.11+2 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-04-05 15:24:55 följande:
    Haha känns ingenting än.. har inte fattat att ja e gravid ;)
    Ha ha, du är härlig, ska föda om 6 dagar och fattar inte ens att du är gravid, härligt sofy
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-04-05 16:56:46 följande:
    Haha nej de tänker ja inte på så mycke.. ut ska han ju så de är som de är.. men efteråt.. liksom, alla nätter, skrik, o ja.. de där ;) Då undrar ja va sjutton ja håller på me.. men de e väl sånt man vänjer sig vid! ;)
    Så känner jag med. Hur fan ska jag orka med, kommer ju vara sliten morsa förrän ungen är ett halvår, ska göra allt själv, håller redan på att bli gråhårig av oro och då är jag gravid vad ska jag känna sedan då när den är på utsidan. Vaknätter, kolik kanske som min yngsta hade, järnvilja (som mamma sin) ett jädra humör, skrik, gråt, magsjuka, vab och gud vet allt. Vad har man gett sig in på liksom och ändå har jag gått igenom detta 3 ggr tidigare men aldrig själv förr.
  • telgebo
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-05 17:31:19 följande:
    jo de e obehaglig.. fast jag googla de innan å de va tydligen inget farlig eller ovanligt, kallas sömn paralys och de e att man vaknar försnabbt så hjärnan å kroppen hinner inte med. å de e vanligt att man hallucinerar i samband med de.. känns skönt att de e ofarligt å vanligt!

bra att du grät ut å sa hur du mådde.  de kommer säkert gå bra. men jag vet hur de e.. jag e skit nojjig idag å bölat flera gånger idag.. även om jag känner de sprattla där inne så har jag mina stunder då jag e övertygad om att jag kommer få se en död bebis på rul om 16dagar.. å att jag bara inbillar mig att de e pyret jag känner..
    Men så e de ju med hormonerna.. de spelar en spratt.. å leker med ens hjärna.. till och med kollat på sånna angelsounds grejer bara för att jag nojjar
    Bra att du kollat upp det där vad ditt beror på. Själv känner jag det i vaket tillstånd, tom när jag gått på stan, skitobehagligt. Vet inte vad det är. En hälsning från döda liksom.

Jag är helt skräckslagen inför nästa tisdag, kommer nog bryta ihop i väntrummet på sjukhuset innan jag ska in. Jag är så jädra rädd att bebisen är död och att de kommer säga att tyvärr kan vi inte se nån hjärtaktivitet på fostret. Jag vet att jag är dum som målar fan på väggen, men jag har läst om så många i min ålder som kommit på KUB och då fått reda på att bebisen varit död i x antal veckor så varför skulle jag ha sån tur att min lever för? Jag är en riktig pessimist jävel, men det är väl nåt försvar jag har, att jag inbillar mig att jag inte blir lika ledsen om jag redan ställt in mig på att den är död, fan tänker ju helt sjukt.

Jag bara kom in på MVC helt sådär och storgrät i rec och sa jag måste få tala med min BM A, jag mår så sjukt dåligt jag klarar inte mer, känns som hjärtat ska brista av all oro. Jag gråter tom nu när jag slriver detta. Som tur var så hade BM tid att ta emot mig så jag fick prata, hon sa inte så mycket, jag frågade när magen kommer, senare sa hon. Jag frågade var alla sjuka drömmar kommer ifrån, hon sa inget det är bara så sa hon. Jag frågade om jag kunde komma in och få lyssna på hjärtat i typ v.15-16 nää det är för tidigt vet du, det gör vi först i v.20 för ligger tex moderkakan i framvägg och jag inget hör så blir du ju bara mer rorloig, men ligger den i framvägg så gör den väl det även i v.20 tycker jag. Jag hade moderkakan i framvägg när jag väntade min första dotter och vi hörde hjärtslag som vanligt.

Jag har varit så nära att boka in akut UL nu innan tisdag eller tom åka in akut bara för att kolla att den lever. BM sa gör ett grav test då, men jag sa att det bekräftar ju inget, sett sådant visar ju postivt men inte om den lever, för det kan vara starkt i veckor efter ett MA, jag har vart med om det förr och vet.

Det var ju skönt att hon hade tid och erbjld sig att träffas och prata efter KUB, typ månaden efter, men ändå så tycker jag att hon iaf borde kunna erbjuda sig att vi kan försöka lyysna efter hjärtljuden och hör jag inget med doptone så hör jag ed trätratt eller så, men  men, det är väl besparingar som gör att de är snåla med allt.
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-04-05 17:36:42 följande:
    Haha japp! ;) Sånt som händer.. kanske ska ta gravtest för o se om ja verkligen är på smällen eller om ja ba käkat för mycke? Hahahaha!
    Jo du borde verkligen ta ett gravtest sofy, ta ett digitalt CB så du verkligen är säker, ha ha.

Undrar vad ett sånt skulle visa egentligen. Tydligen kan dom visa negativt på slutet, men jag vet aldrig, inte liksom tänkt tanken att testa när jag varit stor som ett hus och känt att bebisen snart knäcker revbenen på mig där inne och jag knappt kan vända mig i sängen utan att sambon fick puta mig så jag kom runt liksom, ha ha
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-04-05 18:54:15 följande:
    Telgebo: Jag var ju i v 19 och min bm hittade inga hjärtljud då. Däremot känner jag ju att bebis rör sig och om du redan är jätteorolig så tror jag inte det skulle bli bättre om hon inte hörde några hjärtljud. För helt ärligt om du känner efter så skulle du bli mer orolig om hon inte hittade och det var nog det hon ville bespara dig! Tänk positivt för snart vet du och slipper oroa dig mer!
    Hur kom det sig att BM inte hörde några hjärtljud?

Ja visst skulle jag bli orolig men att inte ens erbjuda sig känns lite....ja taskigt kanske är fel ord men ja du vet hur jag menar. hon vet min oro och andra blir ju erbjudna, läste nyss om en som fick lyssna på inskrivningen tom. Jag har hört hjärtljud tidigt med mina andra tre trots att moderkakan låg i framvägg 1 av 3 graviditeter så hur stor är chansen att det inte hörs nåt i v.16 om moderkakan ligger fram och sedan så hörs det plötsligt bra 4 veckor senare liksom?

Jag får kosta på mig ett angelsound för jag står inte ut med ovissheten att gå 2 månader utan att veta om bebis lever.
  • telgebo

Blää bara skit på TV, jävla hockey och samma jävla skit TV på torsdag.

• telgebo

Jag var i v.17 när jag hörde hjärtljuden med sonen.
    Andra barnet var jag i v.18 trodde jag men blev tillbakaflyttad på UL så jag var i slutet av v.15 början av v.16. Då hade jag moderkakan i framvägg tom.
    Tredje barnet var jag i v.19.

• telgebo

Slutet av v.16 början av v.17 ska det stå på andra graviditeten.

• telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-05 19:07:00 följande:
    Jag var i vecka 25+6 när man lyssnade på 1:a gång med doplonen och jag hörde jätte svagt men jag hade moderkakan i framvägg
    Oj det var sent. Jag ska ju till BM efter RUL när jag är i v.19-20 och sedan nästa besök v.25. Man lyssnar på hjärtat första gången på Luna tydligen i v.20 och mäter SF-måttet första gången i v.25 på Luna. Annat var det på Mama Mia och även på Barnmorskorna Gamla stan. Skumt att det skiljer åt mellan olika MVC:er fast alla 3 ligger i stockholm.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma