Inlägg från: IceCloud |Visa alla inlägg
  • IceCloud

Vi som lagar egen barnmat Recept 4-6 månader.

Jag tycker blåbär är kanon! Det bästa jag kan ge min son när han e lite hård i magen.
    Jag har frysta som jag tinar upp o mixar, ca 20-25 st. Efter 6 timmar får jag ta hand om en bajsblöja som heter duga!
    Mango fungerar också super!

☆ Vincent ☆ 110817
  • IceCloud

Ge mig tips på vad jag kan göra med butternutpumpan jag har i kylskåpet?!

☆ Vincent ☆ 110817
  • IceCloud

Idag blev det en köttfärsås på:

Nötfärs
    Tomat
    Lite gul lök
    Lite Palsternacka
    Lite Persiljerot
    Paprikapulver
    Pizzakrydda(oregano, basilika, mejram)
    Vitpeppar

Var hyffast gott, ska se vad lillen tycker om det snart.

☆ Vincent ☆ 110817
  • IceCloud

Det är kanske för att det är vakuum i burken som det håller länge... Men man undrar ju lite... Maten är iaf inte färsk på samma sätt som hemlagad...

• IceCloud

Mango+Päron
    Blåbär+Mango
    Banan+Päron
    I dag fick sonen Aprikos, banan o mangopure efter maten. Han älskar mango så det får han varje dag nästan.

☆ Vincent ☆ 110817
  • IceCloud

Mango o blåbär mixar jag utan att koka. (Men koka blåbären om barnet är löst i magen.) päron kokar jag oftast men ibland tar jag en halva o gröper ur med sked o ger direkt likaså med banan. Plommon o aprikoser blötlägger jag o mixar bara. Äpple kokar jag o blandar ner kanel eller kardemumma.

• IceCloud

Här är en till som ratar ersättning på dagarna... Jag brukar ge honom ett päron bara som jag gröper ur till mellis. Men det är ju inte så mättande så kanske ska testa det där med sötpotatisen. Har försökt med välling också men det är nog flaskan som inte är så populär. Smörgås kan man väl ge, är det vitt bröd i så fall? Han e 6 månader.

• IceCloud

Du kan använda frysta blåbär det har jag gjort. Koka dom inte bara :)

☆ Vincent ☆ 110817
  • IceCloud

I dag blev det:
    Torsk
    1 morot
    Några skivor gul lök
    Persilja
    4-5 Vitpepparkorn

Jag plockade bort torsken och mixade med kokvattnet. Men det går att mixa ihop allt också.
    ☆ Vincent ☆ 110817
  • IceCloud

glömde skriva att jag hade lite pressad citron i också...

☆ Vincent ☆ 110817
Svar på tråden Vi som lagar egen barnmat Recept 4-6 månader.