Inlägg från: hanide |Visa alla inlägg
  • hanide

Vi som hade Bf januari/februari 2010

Jag vet precis hur ni känner och jag skäms inte för det. Men det verkar faktiskt som att det är tabu att prata om hur jobbigt det är. Allt ska vara så bra hela tiden. Det bästa som har hänt är att jag har börjat arbeta. Jag har mycket bättre tålamod och är både en bättre mamma och sambo.

Nu har vi också fått magsjukan... Simon spydde ner täcken och kuddar två gånger natten till tisdag. Jag blev dålig samtidigt. Simon spydde tre gånger sen var han som vanligt igår. Jag låg hela dagen totalt utslagen och sov mest. Lukas och haft diarré men har mått bra i övrigt. Nu ligger sambon.....Tur vi inte hade det samtidgt iaf.

• hanide

Här har det verkligen gått i perioder då de är mer klängiga. Jag hade en sån period när mina var runt 11-12 mån men det går över. Men nu börjar det så smått igen.... Snart 13 mån.....

En annan fråga. Hur är er relation till man/sambo? Bråkar ni mer eller har ni blivit tajtare sen tvillingarna kom? Förstår ni varandra? Vissa av er har verkligen delat med er och det är jag tacksam för, men ni andra?

• hanide

Tack för svaren! Här går det väldigt upp och ner men det som jag upplever som mest jobbigt är att vi är så trötta så vi orkar inte ge varandra det vi behöver. Stöttning och omtanke är något som har blivit lidande. Jag hoppas att det blir bättre så att det inte kommer att vara så här nu. Men jag kan absolut inte klaga på att han inte hjälper till. Han är underbar med barnen och nu när han är föräldraledig så sköter han det mesta här hemma. Men som sagt, sömnbristen sätter sina spår.

• hanide

Grattis Saga och Liam!!!!

Mysan, vad jobbigt! Hoppas att de snart blir bättre.

• hanide

Här fick Simon diagnosen förkylningsastma i september. Vi fick utskrivet Pulmicort som han skulle inhalera 2 ggr/dag i en mask och Airomir som han skulle ta vid behov. Vi höll på med Pulmicorten i 2-3 månader och han har inte haft några bekymmer sen dess. Läkaren sa att vi kunde sluta med Pulmicorten men vi har gett Airomir ibland.

• hanide

Hej!
     Ja här var det minsann tyst . Jag skyller på jobbet, jag åker hemifrån runt 6.30-7 och är hemma runt 17.30. Det är rätt långa dagar hemifrån så den tiden som är kvar innan barnen ska sova ägnar jag åt dem . Idag är min lediga dag.
    ´
    Vi mår bara bra här. Barnen utvecklas hela tiden. Nu är de 14 månader. Simon kommer med sin jacka och sina skor och vill att man ska sätta på honom det, raring. De leker bra ihop vilket är väldigt skönt.
    Vi försökerfå dem att somna utan att vi håller på dem (ja vet , det låter urdumt). Vi började med det när de var 10 månader. Då började de resa sig i sängen och skrek om vi inte höll på dem. Innan dess var det inga bekymmer med att lägga dem. Så nu när de är så stora och förstår lte mer försöker vi dem att sova själva. Det har faktiskt gått rätt bra nu i tre dagar. Förhoppningsvis så behöver vi inte vara två stycken vid läggning. Då ska jag äntligen börja träna igen!!! Jag tycker att det blir så sent efter barnen har lagt sig. Då är jag så trött så jag är inte uppe så länge innan sängen lockar.

Barnen har lärt sig att klättra upp i soffan och står gärna och hoppar eller springer..... Vad ska man göra.... Hoppas bara inte de skadar sig....

Ha en bra dag alla där ute i snön!

• hanide

Kul att höra din berättelse Mialotta! Och så skönt att vara i Thailand och slippa kyla och OVERALLER!!!!!
    Orsino, du har det tufft nu, jag beundrar dig verkligen som fixar det! Kram!

• hanide

Sansad: Om jag har förstått det rätt så måste ni ta på var sitt barn. Jag har faktiskt inte tänkt att det ska påverka jämställdhetsbonusen... Gör det det så är det ju verkligen till nackdel att få tvillingar.

Hinna med allt i hemmet.... Ja, man får inte ställa för höga krav på sig själv (lätt att säga :)). Vi lämnar barnen till far- eller morföräldrarna ibland och städar grundligt, annars så dammsuger vi ett par gånger i veckan. Tvätten brukar jag slänga in när jag går och lägger mig så får Tobias (sambon) hänga upp den när jag är på jobbet. Jag älskar verkligen att jobba! Så kul det är att komma hem och jag älskar fredagar!

• hanide

Inte kul alls Sansad. Fy så jobbigt! Här har sambon legat jättedålig. Lukas är lös i magen men äter som vanligt. Jag har klarat mig hittills. Det var bara en månad sen vi var magsjuka...... Stackars er som skulle på 30 årsfest. Men det kanske är bra till i morgon. Jag ska hålla tummarna .

Alldeles precis nu klättrade Simon upp på tv-bänken.... Nu får man passa hela tiden...

• hanide

Hej!

I natt ha vi haft barnvakt. Vi har bara varit hemma och ätit räkor, druckit gott vin och sett på film. Vi gick och la oss kl 23 och sov till 9. Välbehövligt kan jag säga. Nu får vi se om vi kan hämta barnen sen..... Det är isgata ute. Underkylt regn. Annars får vi kanske en sovmorgon till . Fast jag saknar våra hjärtan. Ha en trevlig helg!

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010