• Euphoria85

Vi som hade Bf januari/februari 2010

då fortsätter vi här då!!

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 18:27
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 09:23
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Mumindalen: 12/12 Darko och Nikola, enäggs, v 35+0
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6
  • Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010
  • Euphoria85
    Fröken Fajans skrev 2011-01-01 10:01:58 följande:
    Tips inför ettårskalaset? Vi ska ha ett väldigt litet i morgon. Förresten, kanske har diskuterats förut men, hur tänker ni med syskon? Vill ni ha fler och i så fall snart eller senare? Min sambo vill ha snart för att "klara av småbarnsåren" men jag orkar inte ha tre så små barn samtidigt. Dessutom känner jag att jag vill ge killarna mer tid eftersom de ju får dela. Tycker också att det vore skönt om tvillingarna blev lite mer självgående först.
    Här har vi sagt att om det skulle bli fler
    (jag vill nog ha en till)
    så kommer det bli när killarna är runt 3-4 år nånting.
    Både för deras och för vår egen skull!
    Då förstår killarna lite mer och är självgående,blöjfria mm!
    förhoppningsvis iaf :)
  • Mammat3

För vår del är det nog klart nu. Har 3 barn och sambon säger nej men ibland kan man då den känslan att man skulle vilja ha en till iallafall :) får se vad framtiden säger just nu skulle jag inte vilja ha fler. Men som sagt om 6 år kanske båda jag och sambon tänker helt annorlunda ;)

• bananflugan82

vi är klara med barn, tror vi. min man har en dotter sen innan så han har ju 3 barn nu. o jag har sagt att jag inte vill ha fler, o om det blir fler så blir det inte det på flera år! ibland kan jag känna att jag skulle vilja ha ett barn till, för att få bara ett barn, o kunna njuta av EN bebis. känner att jag missade mycket vid deras födsel också, eftersom det var urakut kejsarnistt o jag blev sövd o allt det där.. visst, det skulle kunna hända igen men ändå.. men som sagt, inte förrän killarna är 4-5 år, så dom är hyfsat självgående.

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13
  • Mysan31

Hej allihop!

Nä någo fler blir det inte för oss! Har barn födda 98,99,06,07,10,10 så vi är mer en nöjda!

Är lite smått nervös nu. Ska tillbakas till jobbet den 10/1 var har tiden tagit vägen?? Ett helt år sen man satt här o leta värkar minsta lilla känning för att åka in hahaha O nu ska dom fylla ett om 3 veckor??!!

God fortsättning på er allihop!

• frökenmumin

Vi är också klara, vi hade sedan tidgare bestämt oss för att skaffa 2 barn men det blev en liten missberäkning där i slutet . Det blev ju liksom en på köpet...hahaha...
    Så här är vi helt klara, jag är så nöjd så

Mysan31, det kommer att gå jättebra att börja jobba igen. Själv tyckte jag faktiskt att det var riktigt skönt att komma tillbaka plus att det har varit väldigt nyttigt för pappa att ta hand om allt här hemma.

God fortsättning!!!

• Euphoria85

Mysan - jag börjar med känna lite (kan man kalla det för lätt ångest kanske) rädsla? eller jag vet inte hur man ska förklara känslan, inför jobbstart!
    fast du börjar innan mig.
    Min jobbstart är satt till den 31/1...
    Krilles pappaledighet började nu i årsskiftet så vi kommer gå hemma båda två under januari...
    tror dock jag kommer sätta upp mig som reserv några dagar på jobb nu under januari som en liten små start!
    äh vi får se!

• glasvas

Hej alla!

Låter som om de flesta haft en lyckad jul och nyår! Samma här, vi firade jul i vårt nya hus, en aning kaotiskt med alla flyttlådor nergömda i källaren, men det blev gran, julbord och klappar. Och en liten brasa i öppna spisen Nyår firades också hellyckat, killarna somnade vid 1930 och sov sen igenom alla fyrverkerier och grannarnas festande till 05!

De har börjat sova jättebra, ta i trä, somnar runt 19 och sover till 06, får välling och somnar igen ibland i ett par timmar. I alla fall sen den senaste veckan. David tog sina första steg igår, jättestolt, men vill helst rusa framåt, inte riktigt invänta stabiliteten utan bara kliva på. Viktor går ju sen ett par månader tillbaka, det tycker jag är rätt skönt eftersom man slipper lyfta honom från golvet när han vill upp.

Angående syskon har vi ju 'funderat klart' på det. Nu är jag i v 28! Kan dock rekommendera att vänta för kroppens skull, jag har foglossning sen runt v10 och har fått nån typ av gravidklåda, troligtvis puppp, som är ofarligt men rent ut skitjobbigt! Det drabbar oftast tvillinggravida eller förstagångsgravida, men läkaren sa att graviditeten kom så tätt inpå att man är nästan som konstant gravid... Dessutom är det ju detta med sammandragningarna. Kan vara skönt att låta kroppen återhämta sig lite efter en sån tung graviditet som det ju faktiskt är med tvillingar. Så nu står jag under kontroll med leverprover och gallsyror, jag som verkligen hatar nålar!

Längtar lite till jobbet också, det är ju lååångt kvar tills dess. Det är lite tungt att vara föräldraledig, särskilt när kroppen inte riktigt vill vara med i matchen. Min sambo kommer att ta några månader ledigt i samband med syskonets födelse, och troligtvis över semestern med så då är vi i alla fall två hemma.

Hur har ni det med vagn förresten, vet att vi pratat tidigare om det, men funderar starkt på att skaffa nån typ av sulky. Vi har en teutonia idag, och den börjar bli tung att lyfta in och ut i bilen, plus att den ju tar massor av plats i bagaget. Vad använder ni?

• Mysan31

Jo det kommer nog gå bra! Nu får man umgås med vuxna människor hela dagarna där blöjsnack o dylikt är ointressant hihihi

Vi har en tvilling sulky. Har haft det sedan tjejerna va små. Nackdel endast nu när det är mkt snö. Men den får plats i bilen enkel o fälla ihop. Gav 700 för den på blocket.

• bananflugan82

Och jag ska vara hemma 1 år till.. har precis fått godkänt att jag vår vårdnadsbidrag från kommunen nu från att dom fyller 1 år. Men kommer att börja jobba lite grann emellanåt och ev börja plugga till hösten. Men känns skönt att inte behöva sätta dom på dagis förrän dom är nästan 2 år.

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13
  • Blöjan
    Hejsan alla!!

Själv så har jag glömt av det här  med Fl. Man skrev ju massor innan.
    Hur är det med alla? Dem har blivit stora era bebisar. Tiden går ju så fort.
    Liam & Noel är 10 månader nu och väger 10 kg stycket. Skiljer 40 gram på dem.
    Allt går jätte bra och det är så skönt att gå hemma och mysigt med.

Har ni bra rutiner och så? Är era tvillingar något lika?
Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010