• Euphoria85

Vi som hade Bf januari/februari 2010

då fortsätter vi här då!!

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 18:27
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 09:23
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Mumindalen: 12/12 Darko och Nikola, enäggs, v 35+0
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6
  • Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010
  • Mammat3

Haha ja får försöka övertala honom bananflugan ;)

God Jul alla!!!!!
    skriver nu gör jag kommer allt ha att göra imorgon innan alla gäster kommer :)

• bananflugan82

god jul alla tjejer och barn!! ha en mysig första jul!

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13
  • frökenmumin

Hej alla!
    Hoppas ni har haft en bra jul. Vi har haft det hur bra som helst. Barnen är helt friska från diverse förkylningar och är på sitt bästaste humör . Båda knallar runt möbler för fullt nu, dom testar balansen hela tiden däremot har dom fortfarande inte börjat gå iallafall inte utan stöd av en vuxens hand

• bananflugan82

här testas balansen för fullt nu med.. blir snart tokig. ludvigs bästa sysselsättning just nu är att ta en leksak, ställa sig mot deras leksakslåda, lägga i leksaker och sen plocka upp den igen. inte det lättaste för en vinglig liten som ska hålla sig i med bara en hand. får hjärtslag flera gånger om dagen av alla påhitt dom har.. oliver ska stå själv fast han inte kan än.

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13
  • hanide

God fortsättning! Julen har varit jättebra, trots två snoriga barn . De snorar som bara den men de är på gott humör iaf .
    Båda går nu! Det ser så rart ut när de staplar omkring
    På måndag börjar jag jobba. Jag ska jobba 80 %, ska vara ledig på torsdagar. Sambon ska vara hemma istället.
    Gott nytt år om vi inte hörs innan!

• Fröken Fajans

Hallå. Vi har klarat oss hittills från sjukdomar. Mina killar har börjat gå lite grand också, men det går fortare när de kryper:) Sambon är hemma i mellandagarna, men hittar på allt för att slippa ta hand om barnen, han städar och tvättar och lagar mat och tycker synd om sig själv. Jag hade gärna gjort de där sakerna men i stället är det precis som alla dagar att jag gör allt med barnen:( Nu städar han och tyckte att det var lite besvärligt när jag skulle lägga barnen "ska de sova nu igen?" Han har ingen koll alls på deras rutiner. Så nu har jag gnällt klart för i dag (iaf i den här tråden). Tycker det är kul att barnen har börjat äta vanlig mat, de älskar att äta själva. Minns förresten förra året när vi låg på förlossningen hela nyårsaftonen och hoppades att de skulle komma efter tolvslaget.

• Mammat3

Gott nytt år tjejer hoppas ni får en trevlig kväll idag :)
    Här händer det inte mycket hoppas mina små ska börja gå snart men det dröjer nog ett tag till. Dom har ju klarat av att gå två steg var iallafall men sen försöker dom inte mer utan kastar sig i armarna på mej :D men dom går riktigt bra med gåvagnen ( eller vad det nu kallas) nu iallafall :)

• Euphoria85

Här har jag fläskläpp på klätterapan Melwin
    och igår satt jag med lealös Edwin i famnen efter han fått i sig nått som inte magen gillade
    efter stor slemkräk 1 timme senare var han hur pigg som helst...
    jag var jätterädd hela tiden usch ville bara in till sjukhuset... nojjig mamma jag kommer vara hela deras uppväxt då.. ;)

annars har det börjat trippas lite smått
    men som sagt det går mycket fortare att krypa :)

Gott nytt år på er allesammans & hoppas ni får en trevlig kväll!

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
  • Fröken Fajans

Tips inför ettårskalaset? Vi ska ha ett väldigt litet i morgon. Förresten, kanske har diskuterats förut men, hur tänker ni med syskon? Vill ni ha fler och i så fall snart eller senare? Min sambo vill ha snart för att "klara av småbarnsåren" men jag orkar inte ha tre så små barn samtidigt. Dessutom känner jag att jag vill ge killarna mer tid eftersom de ju får dela. Tycker också att det vore skönt om tvillingarna blev lite mer självgående först.

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010