• Euphoria85

Vi som hade Bf januari/februari 2010

då fortsätter vi här då!!

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 18:27
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 09:23
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Mumindalen: 12/12 Darko och Nikola, enäggs, v 35+0
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6
  • Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010
  • bananflugan82
    Mammat3 skrev 2010-12-13 14:13:26 följande:
    Glad lucia på er (eller vad man nu skriver haha) ikväll blir det lussefirande med sonen ska bli kul och se om Liam och saga reagerar nått på all musik dom verkligen älskar när man sjunger. Här tar det fart nu och jag väntar med spänning på vem som ska våga ta första stegen själv. Båda går längs med saker och saga har börjat försöka ställa sig upp själv men dock ramlat hon efter ett par sekunder :)

Annars är det full kaos här hemma känns det som vi har varit sjuka ännu en gång och sonen är inne i sin hemskaste trots så jag tror jag blir galen snart.... Liten fråga skulle ni ta erat äldre barn till en psykolog om syskon terrorn gick för långt? Eller snarare hur långt skulle det gå innan ni sökte hjälp. Hände en incident idag som gör mej ganska orolig för att lämna han själv med dom små längre. Tror väl inte att han medvetet ville skada (hoppas jag inte iallafall) men det var tillräckligt obehagligt för att börja tänka om man kanske behöver hjälp..
    jag tror att du precis svarade på din fråga själv. om jag hade blivit så orolig som du verkar vara och funderar på hjälp, så hade jag nog sökt det. Följ din känsla, du känner ju din pojk! Han kanske inte behöver just psykolog men någon som är utbildad på att förstå barn bättre och på ett annat sätt än vi föräldrar gör och som kan prata med honom på hans "nivå" kanske?
    Hur gammal är han?
    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13
  • frökenmumin
    Mammat3 skrev 2010-12-13 14:13:26 följande:
    Glad lucia på er (eller vad man nu skriver haha) ikväll blir det lussefirande med sonen ska bli kul och se om Liam och saga reagerar nått på all musik dom verkligen älskar när man sjunger. Här tar det fart nu och jag väntar med spänning på vem som ska våga ta första stegen själv. Båda går längs med saker och saga har börjat försöka ställa sig upp själv men dock ramlat hon efter ett par sekunder :)

Annars är det full kaos här hemma känns det som vi har varit sjuka ännu en gång och sonen är inne i sin hemskaste trots så jag tror jag blir galen snart.... Liten fråga skulle ni ta erat äldre barn till en psykolog om syskon terrorn gick för långt? Eller snarare hur långt skulle det gå innan ni sökte hjälp. Hände en incident idag som gör mej ganska orolig för att lämna han själv med dom små längre. Tror väl inte att han medvetet ville skada (hoppas jag inte iallafall) men det var tillräckligt obehagligt för att börja tänka om man kanske behöver hjälp..
    Instämmer med vad Bananflugan82 säger, det låter som du redan har besvarat din egen fråga. Hade jag varit du hade jag nog vänt mig till BVC till en början och rådfrågat dem. Även om det inte är något så kan det ju vara skönt att få prata av sig lite angående sin oro.
  • Mammat3

Ja jag gjorde nog det.. Men det är ju lite små pinsamt att behöva hjälp för man inte vet hur man ska göra med sitt eget barn. Ska ringa BVC imorgon och se vad dom säger. Men han är inte allt igenom elak han älskar ju sina syskon nått oerhört och gillar att busa med dom. Kan ju va 3 års trots dom bara går ut över dom men i vissa lägen blir det rätt obehagligt.. Jaja får se vad BVC säger.

Nått lite roligare nu... Lucian var toppen alla hade jätte kul och saga hade nog mest roligt. Har nog aldrig hört henne skratta så mycket som hon gjorde ikväll :) när barnen sjöng satt hon och dansade och applåderade efter varje sång. Min äldsta var för en gång skull med och sjöng så det var roligt att se honom. Så det blev en lyckad kväll iallafall :).

Tack för stödet och att man fick ventilera sig lite...

• bananflugan82
    Mammat3 skrev 2010-12-13 19:33:45 följande:
    Ja jag gjorde nog det.. Men det är ju lite små pinsamt att behöva hjälp för man inte vet hur man ska göra med sitt eget barn. Ska ringa BVC imorgon och se vad dom säger. Men han är inte allt igenom elak han älskar ju sina syskon nått oerhört och gillar att busa med dom. Kan ju va 3 års trots dom bara går ut över dom men i vissa lägen blir det rätt obehagligt.. Jaja får se vad BVC säger.

Nått lite roligare nu... Lucian var toppen alla hade jätte kul och saga hade nog mest roligt. Har nog aldrig hört henne skratta så mycket som hon gjorde ikväll :) när barnen sjöng satt hon och dansade och applåderade efter varje sång. Min äldsta var för en gång skull med och sjöng så det var roligt att se honom. Så det blev en lyckad kväll iallafall :).

Tack för stödet och att man fick ventilera sig lite...
    känn inte så! alla kommer vi någongång känna att vi inte vet vad vi ska göra med våra barn. om det är nu eller i tonåren, det vet vi ju inte. det är bättre att ventilera och känna att man faktiskt har pratat om det, än att gå och fundera. du kanske kan få några råd eller tankae iaf om hur ni ska hantera hans trots. du ska ju inte behöva vara orolig och känna obehag när din son är med sina syskon, det är ju tråkigt för er alla.
  • Eivla

Verymuch: Jag skriver "aldrig" (inte sedan i början på året iaf), men har läst varje dag här från början av graviditeten, ofta har jag det precis likadant som många av er andra när tvillingarna har olika perioder. Vår storebror är ett halvår äldre än din, och har förändrats på sistone. På dagis säger de att han inte visade någon reaktion direkt (annat än glädje)  när småbröderna föddes, men han verkar ha börjat protestera en del nu, även där. Tror han känner större hot från dem nu, ner de börjar ta plats  mer med sina egna personligheter. Han är också snäll ibland, älskar dem verkligen, busar, MEN kan också vara riktigt elak, knuffa utan anledning m.m. Du får gärna inboxa mig om du vill.

• hanide

Orsino, jag lägger köttfärsen i mitten och viker över så att det täcker. Det är enklast så
    Nu går Simon här hemma. Så sött!!!!

• nillan82

Hej allihop!

Tänkte kolla hur ni gör med middagslurarna nu? Sover era små en eller två (kanske fler) gånger per dag?

Vi har precis gått över till att sova middag en gång per dag, och det är nog det bästa som hänt på länge :) Innan så sov killarna två stycken 30 minuters-pass per dag, klockan 11 och 14. Då sov de i vagnen och vaggades till sömns. Nu så lägger vi dem 12.30 och de sover mellan 1-2 timmar istället. Dessutom har vi börjat lägga dem i sängarna även på dagen, och det har gått finfint. Äntligen hinner man få lite gjort på dagen :)

• bananflugan82

Våra sover 2-3 ggr på dagen, 30 minuter åt gången ungefär.. hade jag försökt ha dom uppe längre så tror jag dom bara skulle sova 30 minuter ändå o sen vara dödströtta.. vet itne hur jag ska få dom att sova bättre dagtid.

dom sover iaf i sina sängar nu, går kanonbra! dom har börjat med napp nu nyligen igen, har inte haft det på flera, flera månader.. helt plötsligt somnar oliver själv, både på dagen och kvällen! ludvig gjorde det ett tag men det gick över... för varför ska båda göra samma sak, samtidigt för?

• Mammat3

Mina är nog ganska trötta av sig. Dom sover ca 1-2 Tim på förmiddagen och sedan samma på eftermiddag

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010