• Euphoria85

Vi som hade Bf januari/februari 2010

då fortsätter vi här då!!

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 18:27
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 09:23
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Mumindalen: 12/12 Darko och Nikola, enäggs, v 35+0
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6
  • Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010
  • Euphoria85

hua för maginfluensa
    ja fy tänk att behöva ligga alla samtidigt
    bättre att det skiljer nån dag då så att man kan hjälpas åt

Här sa jag redan innan de var födda att jag kan torka och ha mig med hur mcyket bajs som
    helst men när det är dax för maginfluensa så får Krille ta kräk för jag klarar inte magsyre doften
    eller hulkningar heller för den delen.

Nu börjar jag snart jobba
    längtar faktiskt nu
    K som är pappaledig nu tror nog han har semester
    han har varit hemma sen årsskiftet
    och gör inget här hemma
    han ligget tex fortfarande och sover
    Så är faktiskt riktigt less på att ha han här hemma
    för är han här räknar jag med att han ska hjälpa till
    men det är väll roligare att spela tvspel.
    wellwell ca 10 dagar kvar
    sen så är det faktisk min tur att bli "servad"

Dagisångesten finns där den med
    nått svar på om dom fått plats har vi inte fått än
    men v har inte bett om plats försen
    2 maj
    att nån annan ska vara där med mina barn och hjälpa dem och få vara med om allt
    jobbigt
    Fast kilalrna kommer nog älska dagis
    jag kommer dock tycka det är jobbigt tror jag
    eller så är det bara att jag tänker för mycket på det
    .

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
  • bananflugan82

sansad: han lär vakna upp när han väl är ensam hemma med killarna.... min man har en "förmåga" att göra en massa annat när han är ledig också... jag förstår det också, för det är hans enda ledig tid att fixa med saker, men ändå.. det är lite tjatigt att han alltid har andra projekt, än att bara ta hand om barnen. det är oftast jag som matar, klär på och allt det andra ändå..

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13
  • Mysan31

Sansad: Min var likadan innan jag börja arbeta. Nu är jag inne på arbetsvecka 2. Han kliver upp varje morgon nu hihi. O han har ännu mer förståelse för hur det är att vara med dom hela dagar. Han till o med hjälper till även när jag kommit hem hihihi Bättre sent en aldrig

• frökenmumin

Precis samma reaktion fick jag från min man nu när jag började jobba . Jag tror dom liksomm får en "ahaa-upplevelse" när dom upptäcker hur det är att vara hemma med barnen hela dagarna, det är ju liksom inte semester direkt .

• Mammat3

Hallå alla var ett tag sen man var inne nu. Just nu är det rätt så körigt här hemma då jag har börjar plugga igen. Inte lätt att få något gjort med 3 barn hemma samtidigt :) (pluggar på distans) men tvillingarna har fått dagisplats till den 14 feb känns väl sådär måste jag säga men jag var tvungen att börja den här terminen om jag skulle spara lite dagar till senare. Annars är det sjukstuga här igen. Sov 1 timme inatt så man är bra seg. Från 7 till 23 va det saga som skrek hela tiden och efter det vaknade Liam och somnade inte förän halv 4 trodde jag skulle bli galen faktiskt speciellt när inget man gjorde hjälpte :/ men förhoppningsvis får man väl sova i natt.

• Mysan31

Jaha då har mina tjejer oxå passerat 1 strecket!! I går blev det prick 12 månader!

• Mammat3

Grattis Sandra och Alicia hoppas ni hade en fin dag :)

På söndag är den mina som fyller 1 år :)

• bananflugan82

Grattis!!

Här har vi strul med sovandet, jag vet itne vad som har hänt.. sen någon vecka tillbaks vaknar Ludvig flera gånger varje natt och är ledsen.. blir snart tokig!

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13
  • glasvas

Grattis tjejer!

Vi har också haft lite sömnproblem den senaste månaden. Det är välling runt 4 och sen är det oroligt fram till halv 6 när jag ger upp och går upp, sambon går ändå upp då. David har inte druckit alls mycket välling på kvällen och är oftast den som vaknar först. De sover fortfarande två gånger på dagen iom att de vaknar så tidigt. Men igår provade vi att de sov bara en gång, ca 1,5 h och sen la de sig vid 19, och David fick en flaska välling i sömnen vid 22. Båda sov till 6, åt välling och somnade om i två timmar till! Så nu har jag två killar på strålande humör. En river i reklamblad och en äter havrefras ur sin ena sko... Ska testa samma idag, de kan ju inte behöva sova förrän efter lunch så jag hoppas att det ska fungera. Så jag ska bara få mig själv att sova hela nätterna också, vaknar varje natt vid 02 och ligger vaken i minst en timma.

Vi var och tittade på en förskola i fredags, verkar suveränt så idag ska jag ringa och sätta dem i kö där tänkte jag. Det gick inte att anmäla tvillingar till kön på nätet, liten bugg i systemet. Dessutom var två av pedagogerna tvillingföräldrar så det kan ju inte skada.

Jag har också haft en fundering, jag har ju inga barn sen innan, så ni som vet lite mer än jag. Nån gång i veckan lånar barnens farmor och farfar barnen över dagen, så att jag kan vila och ordna i huset etc.  De har det jättebra där och är oerhört trygga med dem. De verkar glada att komma hem på eftermiddagen och sover som vanligt på natten, men dagen efter är de  otroligt klängiga och griniga, och släpper mig inte för fem sekunder. Jag har tolkat det som att de är irriterade över att det 'bara' är jag hemma och att jag inte räcker till för båda, men nu på sista tiden har jag funderat på om det är separationsångest. Några tankar kring detta?

• Mammat3

De gånger vi har varit iväg utan tvillingarna har det också blivit så att dom har varit extra gnälliga ox klängiga. Går ju över ganska fort som tur är. Svårt att säga vad det beror på men dom kanske kommer på att dom saknar oss just då. Om det är dagen efter är det ju lite svårt men kanske är det bara så att farmor och farfar kanske bär på dom lite extra än vad dom är vana vid :)

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010