• Euphoria85

Vi som hade Bf januari/februari 2010

då fortsätter vi här då!!

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 18:27
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 09:23
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Mumindalen: 12/12 Darko och Nikola, enäggs, v 35+0
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6
  • Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010
  • Mysan31

Hej

Tjejerna brukar vakna runt 6.30-7 o är då vakna till strax innan 9 sover sen till ca 10-10.30 vakna sen till kl 12.30-13 o sover sen till 15 ja så dom sover väl 1-1½ på för middagen o på eftermiddagen. Lägger dem sen för natten vid kl 19

Dom somnar själva i sina sängar fortfarande. Dom har gjort det sedan födsel. Väldigt skönt! Då jag har fyra barn till o se efter hihihi

• hanide

Pojkarna har vaknat tidigt det senaste halvåret men vi hoppas på bättring
    De vaknar mellan 5.30-7 ( om vi har tur ) . Det senaste har de somnat inne runt 10, men för inte så länge sen somnade de redan vid 9. Då sover de 1-2 timmar. Nu försöker vi hoppa över eftermiddagsluren. Oftast vill de inte sova då, eller om de vill sova så skulle de bli runt 16-tiden och det tycker vi är försent. Därför försöker vi dra på sovtiden så att den inte är för tidigt. Förhoppningen är att de ska orka vara uppe till efter lunch. De somnar mellan 19-20. Vi hoppas på att de ska sova lite längre nu . Men inatt låg Lukas vaken i två timmar!!! Sen sov de till 7 som tur var...
    Hur länge sover era ni som berättat om sovrutiner på dagen?

• bananflugan82

våra brukar vakna mellan 06-07 nångång. i helgen var dom uppe till 20 en kväll o då sov dom till 08 morgonen efter!! bara det att det krävs mycket jobb om man ska ha dom uppe så sent för dom blir väldigt trötta o kinkiga.. plus att det är skönt att få dom i säng runt 18, så sover dom iaf vid 19 o då har vi en massa tid till annat.

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13
  • Mammat3

Oftast somnat dom vid 18.30 sen går dom upp vid 6-7 nångång. Ibland men inte ofta får vi sovmorgon till 8 :)

• nillan82

Det verkar se väldigt olika ut... :)

Jag lägger mina killar för kvällen klockan 19. De brukar sova inom 15 minuter i alla fall. Sedan så sover de fram till 08-08.30. Oftast så brukar de dock vakna för lite välling mellan 06-07.

På dagen så sover de som sagt 12.30-14.00 ungefär.

• hanide

Så lyxigt Nillan! Så skulle jag vilja ha det...

• Euphoria85

Här är det natt vid 19 (är de för trötta blir det redan vid 18 snåret)

En flaska välling vid 05 ca sen sover vi vidare till ca 7 (har man riktig tur blir det ända till 8 :))

det vaknas en heldel på natten här fortfarande, inatt höll jag på med Edwin i 1,5 h han var varm och orolig, fick vatten men det ville sig inte iaf, sen lyckades han väcka Melwin så då gav jag upp och gav välling redan då för jag var så trött...det var vid 3 snåret tror jag...

fömiddagslur vid 11 sen försöker vi vara vakna tills läggdax
    luren brukar skifta från 20- 60 min
    blir det bara 20 min brukar det få bli ner i sängen igen vid 15 snåret för en snabb lur.

Idag har jag annars 2 gnälliga och onöjda killar
    de slår och puttar på varandra
    och gör allt för att kunna riva mig i huvudet
    kul..
    haha bara till att gilla läget :)

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
  • nillan82

Ja, det är lyxigt :) Har varit ganska bortskämd med sömn trots två "bebisar". Dock har vi haft några veckor nu med mycket uppvak och skrik. Det har varit kräksjuka, förkylning och sedan två omgångar då båda haft 39-40graders feber... Pust.

Nu står Erik (som idag har 39,5grader) och studsar upp och ner i gåstolen av frustration, så dags att underhålla/kramas lite! :)

• frökenmumin

Jisses vad tiden går fort, nu när jag jobbar varje dag så rusar bara dagarna iväg
    Allt går jättebra med att mannen är hemma, han har överträffat mina förväntningar och det är ju kul

Annars så är det sjukstuga här igen, känns ju nästan lite löjligt att skriva det igen. Känns som att det är det ända jag skriver här numera. Bläääää!!!
    I vilket fall som helst så började det med att Melvin fick feber och ordentlig hosta i måndags, på tisdag ringde jag till läkaren för att han var så snabbandad och hade nästan 40 graders feber. Infektionsproverna visade som tur var ingenting och redan dagen där på mådde han mycket bättre. Sen var det lugnt igår och sen började det inatt igen, den här gången var det Max och storasysters tur.
    Jag kan ju säga som såhär, det blev inte många timmars sömn inatt så jag såg väl ut som en zombie på jobbet idag
    Håll tummarna för att kommande natt blir något bättre....

Här går som sagt nätterna sisådär just nu, finns visserligen förklarliga skäl. Men det är segt att behöva springa uppe typ 100 gånger per natt för att stoppa in nappar, trösta och så vidare...

Fy vad jag gnäller, förlåt. ....men jag är såååå trött!!!

• Mammat3

Det där med sjukstuga kan jag känna igen mej i... De senaste 3 v hat vi haft maginfluensa, förkylning, feber, ögoninflammation och öroninflammation.... Blir galen snart om vi inte får bli friska snart.. Barnen äter ju redan dåligt som det är oc det. Blir ju inte bättre nu direkt. Men det förklarar ju varför stora sonen har varit som han har varit... Han har varit sjuk för länge och för mycket nu....

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010