• Euphoria85

Vi som hade Bf januari/februari 2010

då fortsätter vi här då!!

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 18:27
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 09:23
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Mumindalen: 12/12 Darko och Nikola, enäggs, v 35+0
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6
  • Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010
  • Mysan31

Grattis Sansad!!!

Jaha då har man varit o shoppat i två dagar! Julmaten inhandlad. Presenter till barnen klara! Pust.... Fast jag började redan med julklappar i oktober men ändå hade vi så mkt o handla???! Ja ja nu är det färdigt iaf!

Vi satte upp granen i förregår o Sandra  o Alicia blev helt saliga!! Hahahaha Tack o lov att Alicia är den lugne i och med att hon kryper. Hon har inte attackerat den som Sandra gjort haha i gå stolen. Hon rev nästan ner ljusen . Ja Sandra är den "vilde" hahaha Så den dagen hon börjar krypa.... Ojoj då blir det full rulle här!

Båda har fått tänder nere nu o två uppe. Varit rätt snälla för det. Inte gråtit eller varit jobbigare endå. Såg bara att två upp till på båda har nästan spruckit igenom...

• hanide

Här har det varit en gnällig vecka. Förra veckan vaccinerades de och det resulterade i två dagars feber. Lukas var det värst för. Han har klarat sig bra förr så han tog det hårt. Sen har han bekymmer med sina tänder som är sega på att komma upp. Mycket gnäll och skrik är det. Men nu verkar det bättre och han har sovit bra inatt.

• bananflugan82

Här är det förkylt och hostigt hos pojkarna. Jag bara väntar på att bli dålig lagom till julafton.. men det har varit helt ok ändå faktiskt, inte mer gnälliga än vanligt.

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13
  • Euphoria85

Tack för alla gratulationer :)!!

Vi har bara köpt 2 julklappar, till K´s syskonbarn.
    Vet inte riktigt hur jag ska göra med resten, i min släkt är det typ julklappshysteri, man "måste" ge alla
    å alla får skit som de inte vill ha, hatar det.
    funderar på att gebort nått från Unisef eller liknande...
    så får dom nått och samtidigt är det för en bra sak.

wellwell
    idag har vi -23 utanför fönstret, svårt att tro att man bor i skåne :)

Godjul på er allihop förresten!!

• Mammat3

Sansad nu vill jag höra om ditt stadshusmöte :) hur gick det till? Anledningen är att jag och sambon funderar på att gifta oss. Jag vill ha ett riktigt bröllop (inte stort) men sambon vill ta stadshuset :) tycker det låter lite oromantiskt men hur gjorde ni för att det inte skulle bli pannkaka av allt :D

• Euphoria85

hihi!
    Vi skickade in och ordnade med alla papper hos skatteverket
    sen ringde jat till stadshuset och kollade när det gick att fixa :)
    De var väldigt trevliga och tillmötesgående:) frågade om vi ville vara på
    stadhuset eller nån annanstans!

Vi fick bokat en tid med en vigselförrättare och nummer till honom om vi hade några specifika önskemål osv.
    Sen fick vi hem papper där vi skulle fylla i vittnen.
    Vi höll allt hemligt så de enda som visste var våra vittnen, sen ringde vi föräldrar mfl när vi var klara (och åt cheesehamburgare i mcdriven ;))

Det var väldigt enkelt och fint, Han läste en liten dikt, vi fick säga våra I do och sen var det typ klart :)
    Men vi ville ju inte lägga till nått själv och hade inga direkta önskemål så det var därför det var så kort!
    Man kan få det till en fin vigsel även på stadhuset!

Det kostade inget här men har för mig att det kostar på vissa ställen.

• bananflugan82

Vill man ha det på sitt eget sätt och lägga till saker vid borgerlig vigsel så kolla noga så man får det, och välj rätt som ska viga er! Hela vårt bröllop höll på att gå i kras för att det blev fel..

Vi blev "tilldelade" en som skulle viga oss på rådhuset med lovorden att vi fick göra det som vi ville, lägga till dikter osv. När vi sen fick telefonnummer och skulle bestämma allt med hon som skulle viga oss (som för övrigt var jättesvår att få tag i!), så kunde vi inte alls få det som vi ville. Hon skulle viga oss med varianten som tar typ 2 minuter, det gick inte att lägga till nånting. Hon var väldigt otrevlig överhuvudtaget. Det fick vi veta samma vecka vi skulle gifta oss!

Så jag provade att ringa till kyrkan vi tillhör, och hoppades att det skulle finnas en tid, och det gjorde det. Jag ville egentligen ha kyrkligt men min man tyckte det var för stort, för vi skulle ha så få gäster, bara 18 stycken. Men, nu blev det så ändå och det blev så fint! Det var tur i oturen att det blev som det blev, för ingen av oss ångrar det.

• bananflugan82

Så ligg på din sambo och försök övertala honom verymuch, för min skulle absolut inte gifta sig i kyrkan men var väldigt nöjd efteråt att det blev så ändå.. Och vi var som sagt 20 stycken tror jag, inklusive oss.

• Euphoria85
    bananflugan82 skrev 2010-12-22 13:46:19 följande:

Vill man ha det på sitt eget sätt och lägga till saker vid borgerlig vigsel så kolla noga så man får det, och välj rätt som ska viga er! Hela vårt bröllop höll på att gå i kras för att det blev fel..

Vi blev "tilldelade" en som skulle viga oss på rådhuset med lovorden att vi fick göra det som vi ville, lägga till dikter osv. När vi sen fick telefonnummer och skulle bestämma allt med hon som skulle viga oss (som för övrigt var jättesvår att få tag i!), så kunde vi inte alls få det som vi ville. Hon skulle viga oss med varianten som tar typ 2 minuter, det gick inte att lägga till nånting. Hon var väldigt otrevlig överhuvudtaget. Det fick vi veta samma vecka vi skulle gifta oss!

Så jag provade att ringa till kyrkan vi tillhör, och hoppades att det skulle finnas en tid, och det gjorde det. Jag ville egentligen ha kyrkligt men min man tyckte det var för stort, för vi skulle ha så få gäster, bara 18 stycken. Men, nu blev det så ändå och det blev så fint! Det var tur i oturen att det blev som det blev, för ingen av oss ångrar det.

låter som en väldigt otrevlig tant.
    tur ni fick ett mysigt bröllop iallfall!!
Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010