• Euphoria85

Vi som hade Bf januari/februari 2010

då fortsätter vi här då!!

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 18:27
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 09:23
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Mumindalen: 12/12 Darko och Nikola, enäggs, v 35+0
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6
  • Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010
  • frökenmumin
    Mysan31 skrev 2011-01-11 06:09:26 följande:
    Grattis allabebbar på ett års dagen! Ja om två veckor dyller mina små gryn 1!!!

Första dagen i går på jobbet gick super. Här hemma hade det också gått jättebra! Käns väldigt positivt just nu. Hoppas det håller i sig. Tjejerna släppte inte mig en enda sek när jag kom hem hihi vilket rum jag en gick in till så var dom strax bakom hahaha
    Hahaha...det där känner jag igen. Precis så gör mina killar också så fort jag kliver innan för dörren. Det jag tycker är skillnaden nu mot innan jag började jobba är att jag faktiskt upplever det som jätteroligt att ha dom klängandes på mig, jag leker gärna levande klätterställning. Tidigare när jag var helt föräldraledig hade jag ju så många andra måsten under dagen att det där med att leka levande klätterställning inte alltid var lika kul. Jag tror du fattar vad jag menar

Kul iaf att du upplevde återvändandet tilll jobbet som något kul!
  • Mysan31
    frökenmumin skrev 2011-01-11 06:24:45 följande:
    Hahaha...det där känner jag igen. Precis så gör mina killar också så fort jag kliver innan för dörren. Det jag tycker är skillnaden nu mot innan jag började jobba är att jag faktiskt upplever det som jätteroligt att ha dom klängandes på mig, jag leker gärna levande klätterställning. Tidigare när jag var helt föräldraledig hade jag ju så många andra måsten under dagen att det där med att leka levande klätterställning inte alltid var lika kul. Jag tror du fattar vad jag menar

Kul iaf att du upplevde återvändandet tilll jobbet som något kul!
    Ja faktiskt! Sen att är man hemma hela dagen så tröttnar man på att vara klätterställning hihihi nu njuter man av det !!
  • hanide

Hej alla och grattis till alla tvillingbarn! Idag är det Oliver och Ludvigs tur tror jag. GRATTIS! Jag hinner inte vara inne så ofta numera sen jag började arbeta. Idag är jag ledig, ska vara ledig torsdagar fram tills barnen börjar dagis till hösten.
    Jag håller med föregående talare att det är sååå mycket roligare att vara mänsklig klätterställning nu. Tänk vad härligt det är att få längta . Och vilken ork jag har nu!
    Sambon är hemma och det fungerar bra. Han är så bra med barnen. Men han kan allt bli som jag var i slutet av dagen; frustrerad och irriterad. Men jag vet ju hur det känns så jag tar inte åt mig. Det är bra att han får känna på hur det verkligen är och inte bara höra på mitt klagande. Fast jag tror inte han tycker att det är särskilt kul. Men det blir nog bättre när det blir vår då de kan göra lite saker. Jag tycker inte heller att det är särskilt kul att vara föräldraledig. Vad tycker ni?
    Våra rutiner ser ut så här (under nytt uppbyggande):
    6-7 vaknar och får välling
    ca 9 smörgås och gröt (oftast rostbröd eller knäckebröd som de älskar)
    ca 11 sova
    ca 12.30 lunch
    15 mellanmål (youghurt och smörgåsrån eller frukt)
    ca 17 middag som vi oftast äter ihop (när jag är hemma)
    19 välling och sedan sängen

Vi försöker gå från två sovtider till en och det kan göra eftremiddagen riktigt jobbig. Men de har sovit längre på morgonen.
    Ha en bra dag allihop!

• Fröken Fajans

Måste bara säga att jag aldrig hade orkat att jobba nu. O sover hyfsat på natten, men L vaknar VARJE timme. Jag går och lägger mig när de somnat för att försöka få så mkt sömn som möjligt så inte hade jag kunnat göra någon rättning eller sådant hemma heller. Och så vaknar de vid 5-6 och är trötta och griniga hela morgonen. Tänkte jag skulle försöka gå över till en sovstund om dagen men det går ju inte som det är nu. De har också blivit mer svårsövda på sistone. Puh.

• bananflugan82
    Idag är det 1 år sen två små killar tyckte att det var dags att komma ut! Två fågelungar på 2kg var, som nu har blivit små egna individer. Som älskar allt som blinkar och låter, att äta pannkakor, att titta på Meg och Mog på tv och framförallt, digga till AC/DC. Det här året har gått så otroligt snabbt!
    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13
  • glasvas

Grattis alla ettåringar! Lite uppdatering, har inte så mycket att skriva egentligen, killarna är förkylda så alla rutiner är lite lösa just nu. När de är friska igen tänkte vi flytta över dem till eget rum så att det vänjer sig vid det i god tid innan syskonet kommer. Bara 10 veckor kvar till beräknat! Hjälp...

De har börjat äta mer och mer av hemlagad mat, men nu under förkylningen är det inte så mycket som passar, det bästa är att sitta i någons knä och äta gurkbitar, jag antar att det lindrar lite i ömma halsar.

Fröken F: Vad jobbigt! Jag har snittat ca 4 timmar sömn per natt den senaste veckan, men uppdelat på tvåtimmarspass, dessutom har iaf Viktor börjat sova längre på morgonen (innan förkylningen) och då bara sovit en gång per dag. Jag lider med dig! Jag har inte heller några bra tips, äter de välling på kvällen? Isf kanske man kan peta i honom lite extra. Mina killar har också börjat sova bättre när de fick riktiga täcken, de hade filtar innan men sparkade bara av sig hela tiden. Jag hoppas att det är en fas som går över snart!

• Mysan31

Hallå allihop!

Grattis Oliver o Ludvik!!

Här har veckan rullat på fint! I fredags förra veckan hade äldsta grabben magsjuka. JAg sanerade ordentligt efter han så vi andra klara oss. Så nu ifredags var det anda grabbens tur. Hela toa golvet i fredags. Bara o städa upp efter han o så sa jag till gubben att denna gång slipper inte jag den! Mkt riktigt Låg hela kvällen i går. Känner mig mest mör idag. Nu håller jag tummar o tår att det andra klarar sig. Jag sov i barnens rum så tjejerna fick sova själva. Fy om det får det här! Endå har man kört vitpepparkorn hahah kan bara säga att magsjukan kändes mildare mot vad man haft förut.

Nu har Alicia börjat resa sig upp mot spisen,bordet i vardagsrummet o sängen. Tidsfråga tills Sandra gör det. Men att det skulle hinna ta första stegen innan ett års dagen hinns nog inte hihihi Mina andra barn har alla gått vid 12 mån. Tror tjejerna kommer göra det typ 13-14 mån

• frökenmumin

Usch och fy för magsjuka, hoppas hoppas tjejerna klarar sig!

Vi hade också magsjuka strax före jul, då klarade sig killarna bäst av oss alla. Dom fick visserligen magsjuka dock spydde dom bara ett fåtal gånger och då i samband med mat. Så jag slapp byta nerspydda sängkläder och så . Jag håller tummarna för er!

Här knallar båda mina killar runt möbler och utefter väggarna i en rasande fart. Melvin har så sakteliga börjat ta några steg på egen hand. Det handlar visserligen bara om sisådär 3-5 steg, men det är på gång iaf . Max har inte börjat försöka gå själv ännu men det kommer nog snart. Deras storasyster gick vid 13 månader så det kan ju dröja ett tag till.

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010