• Euphoria85

Vi som hade Bf januari/februari 2010

då fortsätter vi här då!!

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 18:27
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 09:23
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Mumindalen: 12/12 Darko och Nikola, enäggs, v 35+0
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6
  • Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010
  • hanide

Det kan vara riktigt jobbigt ibland. Det känns soma tt man gnäller väldigt mycket. Vi håller på att bygga på vår övervåning också så att den avlastningen som jag hade önskat få på helgerna får jag tyvärr inte. Jag vill verkligen att det ska bli färdigt och är tacksam att sambon grejar med det men det kan bli övermäktigt emellanåt.

Nu ska jag promenera till mamma och pappa för avlastning och middag

• frökenmumin

bananflugan82 skrev 2010-05-12 12:17:50 följande:
    Sen hatar jag att känna mig otillräcklig. Jag känner aldrig att jag räcker till, till båda. Den som är mest gnällig för dagen får ju all uppmärksamhet. På det sättet är jag avundsjuk på dom som har en bebis, som kan njutav det på ett helt annat sätt.

Jag kan vara så larvig ibland, som ett exempel på det här med att inte räcka till för båda

Har Melvin varit lite gnällig så lyfter jag ju honom och bär runt honom, då kanske jag bär på honom i 15 minuter. Då känner jag att jag måste bära på Max i 15 minuter också. Helt sjuk om man tänker på det....hahahaha....

I vilket fall som helst så var det väldigt skönt å höra att jag inte var ensam

• bananflugan82
    frökenmumin skrev 2010-05-12 14:37:51 följande:
      Jag kan vara så larvig ibland, som ett exempel på det här med att inte räcka till för båda Har Melvin varit lite gnällig så lyfter jag ju honom och bär runt honom, då kanske jag bär på honom i 15 minuter. Då känner jag att jag måste bära på Max i 15 minuter också. Helt sjuk om man tänker på det....hahahaha....I vilket fall som helst så var det väldigt skönt å höra att jag inte var ensam
    Sån är jag också! Usch, jag kan sitta med den som är gnällig i famnen och titta på den andra som ligger där och pratar och är glad och känna att jag inte hinner med honom..
    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 www.amelia.se/min-sida/tvillingar/blogg/view/
  • hanide
    bananflugan82 skrev 2010-05-12 15:19:20 följande:
    Sån är jag också! Usch, jag kan sitta med den som är gnällig i famnen och titta på den andra som ligger där och pratar och är glad och känna att jag inte hinner med honom..
    frökenmumin skrev 2010-05-12 14:37:51 följande:
      Jag kan vara så larvig ibland, som ett exempel på det här med att inte räcka till för båda Har Melvin varit lite gnällig så lyfter jag ju honom och bär runt honom, då kanske jag bär på honom i 15 minuter. Då känner jag att jag måste bära på Max i 15 minuter också. Helt sjuk om man tänker på det....hahahaha....I vilket fall som helst så var det väldigt skönt å höra att jag inte var ensam
    Så gjorde jag också i början. Eller inte riktigt så, men Simon ville hela tiden ligga i vår säng på natten. Lukas bara sov och hade det gott i deras säng men vi fick dåligt samvete och tog över Lukas till vår säng med haha! Om vi tar över Lukas i vår säng nu när han sover så blir han hysterisk. De är så olika. Simon vill över till mig redan vid 00-01, men Lukas mår bäst i sin säng. Det där dåliga samvetet måste vi kasta bort! När vi minst anar det så är det nästa barn som behöver det
  • Mysan31

Ja tålamodet kan tryta ibland!! Men det är väl som många sakt när man vänta tvillinga att endast specielt utvalda får twins! Med tanke på att det finns föräldrar med ett som skakat barnet osv... USCH vill inte ens tänka på det.  Men men Vi är super duktiga som har twins!! Vilken styrka o tålamod man har lärt sig att man har!! O dubbelt av allt hihihi Skratt,joller,leende, Speciellt det där underbara leendet man får när man tittar till dem i sängen då dom är nyvakna... Ohhh den e så härlig!

Nä ingen av oss ska ha dåligt samvete för att man känner att man  tappar tålamodet ibland. Jag brukar gå undan i någon minut o sedan gå tillbaka. För man behöver pausa när man sitter själv hemma med twinsen. Vi är bara människor.

Jo en fråga till er. Har någon av er gjort Dna test? Vet ni hundra om era är enäggs eller två?

• hanide
    Mysan31 skrev 2010-05-13 07:08:38 följande:
    Ja tålamodet kan tryta ibland!! Men det är väl som många sakt när man vänta tvillinga att endast specielt utvalda får twins! Med tanke på att det finns föräldrar med ett som skakat barnet osv... USCH vill inte ens tänka på det.  Men men Vi är super duktiga som har twins!! Vilken styrka o tålamod man har lärt sig att man har!! O dubbelt av allt hihihi Skratt,joller,leende, Speciellt det där underbara leendet man får när man tittar till dem i sängen då dom är nyvakna... Ohhh den e så härlig! Nä ingen av oss ska ha dåligt samvete för att man känner att man  tappar tålamodet ibland. Jag brukar gå undan i någon minut o sedan gå tillbaka. För man behöver pausa när man sitter själv hemma med twinsen. Vi är bara människor. Jo en fråga till er. Har någon av er gjort Dna test? Vet ni hundra om era är enäggs eller två?
    Tack för stärkande ord! Du har så rätt!!!! Och mitt tålamod har verkligen blivit bättre sen barnen kom.
    Nej, vi har inte DNA-testat våra. Vi ser att de är tvåäggs plus att det var fyra hinnor.
  • frökenmumin
    Ja tålamodet kan tryta ibland!! Men det är väl som många sakt när man vänta tvillinga att endast specielt utvalda får twins! Med tanke på att det finns föräldrar med ett som skakat barnet osv... USCH vill inte ens tänka på det.  Men men Vi är super duktiga som har twins!! Vilken styrka o tålamod man har lärt sig att man har!! O dubbelt av allt hihihi Skratt,joller,leende, Speciellt det där underbara leendet man får när man tittar till dem i sängen då dom är nyvakna... Ohhh den e så härlig! Nä ingen av oss ska ha dåligt samvete för att man känner att man  tappar tålamodet ibland. Jag brukar gå undan i någon minut o sedan gå tillbaka. För man behöver pausa när man sitter själv hemma med twinsen. Vi är bara människor. Jo en fråga till er. Har någon av er gjort Dna test? Vet ni hundra om era är enäggs eller två?
    Du har så rätt, jag vet att jag gör mitt absolut bästa, men ibland så glömmer man....
    Men idag känns allt bra igen

Näe, vi har inte gjort något DNA test, enligt UL så sa läkarna att det var enäggs jag väntade och när moderkakan kom ut så stärcktes dessa misstankar när barnmorskorna såg hur tunn skiljeväggen var. Jag resonerar som så, att tiden lär ju utvisa om det är enäggs och tittar jag på dom nu så är dom väldigt lika. Men som sagt...bara att vänta och se
  • glasvas

Jag tycker också att det kan vara svårt med tålamodet ibland, men jag tyckte att det var värst i början, när man själv var så grön. Jag hade ju knappt hållit i ett så litet barn innan och allt var så nytt, och det var så stort hela grejen. Att graviditeten dessutom varit jobbig på slutet gjorde nog att det var tungt i början. Jag gick hela graviditeten och var så fokuserad på just GRAVIDITETEN och tänkte mest på förlossningen som ett slut på den och inte som en början på något annat, livsomvälvande... Sen har jag läst rätt mycket i en bok som heter Växa och upptäcka världen som handlar om olika utvecklingssprång som barnet gör det första året och under de sprången är de extra gnälliga. Det känns rätt bra att kunna hänga upp det på något sånt tycker jag. Men självklart tryter tålamodet, det måste det ju nästan, vi är ju bara människor! Och det är två på en gång! Klart att det är jobbigt. Men jag håller med Mysan, det fanns nog en anledning till att det var vi som fick två

Håller med om rättvisetänket också Det är lite jobbigt, särskilt på morgonen när sambon gått till jobbet och jag ligger kvar med barnen i sängen, då har jag oftast en i vår säng, och en kvar i sin precis bredvid, och då får jag ibland ligga med ryggen mot en... Eller så inbillar jag mig att den ena tittar lite förebrående när jag har den andra i knät och då måste jag lägga ner och ta upp honom istället. Men jag tror inte att de känner av det själva, jag tror att de känner att man har så mycket kärlek att det räcker och blir över till båda två. Millimeterrättvisa kan man ju inte hålla på med i längden heller, det blir ju ohållbart. Behoven växlar ju...
    Vi har inte heller DNA-testat våra. De är väldigt olika, hade fyra hinnor och två moderkakor så det är rätt sannolikt att de är tvåäggstvillingar. Barnmorskan på BB sa att om man har svårt att skilja sina egna barn åt i treårsåldern så är det sannolikt enäggstvillingar, så vi väntar ett tag.
  • Euphoria85

vi har inte heller DNA testat våra,
    dom är väldigt lika dock.
    på ul och skiljevägg har det blitt sagt att det är
     enäggs,
    dock var det två moderkakor.
    jag har dessutom tvillingar i släkten
    och om jag inte har helt fel är det väll tvåäggs som
    är ärftligt...:?

jaja vi har iaf sagt att skulle det vara att vi får pengar över nån gång
    så kanske vi dna testar, vi får se.
    det är ju inte så viktigt egentligen:)

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
  • Mialotta
    Hej,

Håller med, de där leendena är underbara! Jag har börjat njuta av våra tvillingar och känner att livet är rätt mycket lättare nu när man känner dem. De är så glada! Skrattar och pratar så fort man tittar på dem..underbart!

Vi kommer dna-testa. De sa helt säkert enäggs de första 3 ul sen sa de plötsligt 2-äggs. Jag glömde fråga om hinnorna på förlossningen men det var en moderkaka (kan dock väsxt ihop). Lukas är större än Leon och har en annan ansiktsform pga vikten men annars är de väldigt lika och har väldigt lik personlighet. Jag är nästan hundra på att de är enäggs och är lite nyfiken. Alla frågar dessoutom hela tiden och jag vill veta vad vi har att vänta oss!
Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010