• Euphoria85

Vi som hade Bf januari/februari 2010

då fortsätter vi här då!!

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 18:27
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 09:23
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Mumindalen: 12/12 Darko och Nikola, enäggs, v 35+0
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6
  • Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010
  • maammas

Hej allesammans! Hur mår ni? Jag kikar bara in en snabbis och läser lite mellan raderna de ni har skrivit, jag känner mig stressad, jag måste hoppa i säng NU så jag får sova någonting, jag har lite sömnbrist känner jag!
    Jag flyttade i lördags och det är så himla mycket att göra, försöka få någon ordning här hemma samtidigt som jag skolar in min son på dagis och så får vi inte glömma ta hand om Saga och Selma, jag lovar att jag har fullt upp!

De ni skriver om att inte räcka till, jag känner igen mig i vart enda ord ni skriver! Jag känner mig otillräcklig till S och S men det absolut värsta tycker jag är att min son som är 4½ år får nästan ingen tid alls med mig. Det är så himla hemskt alltså men jag och Elias vi bråkar nästan hela tiden, jag tycker att jag bara tjatar och gnäller på honom men det är inte alls meningen. Elias har blivit väldigt trotsig den sista tiden och gör ingenting som jag säger eller gör allting som han INTE FÅR men tyvärr så tror jag det beror på brist på uppmärksamhet.  Jag känner mig som en helt värdelös mamma! Urs jag ser verkligen hur E har förendrats den sista tiden och då inte "till det bättre", han har altid varit så snäll och go mot S och S men nu har han börjat bli så våldsam mot dem. Det blir hela tiden att jag får säga åt honom att "var försiktig, akta, gör inte så", det är inte alls en mysig stund mellan dom längre och ofta tycker jag att han gör sånt som han inte får bara för att trotsa! Jag vet inte vad jag ska göra jag tycker så otroligt synd om Elias och allting som jag försöker göra blir bara fel! Det känns som att jag bara är arg på honom hela tiden!
    Ni som har storasyskon till era twins hur går det för er och syskonen hemma? Jag tar gärna emot råd om hur jag ska göra för så här kan vi inte ha det hemma längre!

• frökenmumin
    maammas skrev 2010-05-13 22:19:10 följande:
    Hej allesammans! Hur mår ni? Jag kikar bara in en snabbis och läser lite mellan raderna de ni har skrivit, jag känner mig stressad, jag måste hoppa i säng NU så jag får sova någonting, jag har lite sömnbrist känner jag!Jag flyttade i lördags och det är så himla mycket att göra, försöka få någon ordning här hemma samtidigt som jag skolar in min son på dagis och så får vi inte glömma ta hand om Saga och Selma, jag lovar att jag har fullt upp!De ni skriver om att inte räcka till, jag känner igen mig i vart enda ord ni skriver! Jag känner mig otillräcklig till S och S men det absolut värsta tycker jag är att min son som är 4½ år får nästan ingen tid alls med mig. Det är så himla hemskt alltså men jag och Elias vi bråkar nästan hela tiden, jag tycker att jag bara tjatar och gnäller på honom men det är inte alls meningen. Elias har blivit väldigt trotsig den sista tiden och gör ingenting som jag säger eller gör allting som han INTE FÅR men tyvärr så tror jag det beror på brist på uppmärksamhet.  Jag känner mig som en helt värdelös mamma! Urs jag ser verkligen hur E har förendrats den sista tiden och då inte "till det bättre", han har altid varit så snäll och go mot S och S men nu har han börjat bli så våldsam mot dem. Det blir hela tiden att jag får säga åt honom att "var försiktig, akta, gör inte så", det är inte alls en mysig stund mellan dom längre och ofta tycker jag att han gör sånt som han inte får bara för att trotsa! Jag vet inte vad jag ska göra jag tycker så otroligt synd om Elias och allting som jag försöker göra blir bara fel! Det känns som att jag bara är arg på honom hela tiden!Ni som har storasyskon till era twins hur går det för er och syskonen hemma? Jag tar gärna emot råd om hur jag ska göra för så här kan vi inte ha det hemma längre!
    Jag känner igen mycket av det du skriver, jag har förutom tvillingkillarna även en liten tjej på 3 år. Hon är rätt trotsig och testar (särskilt mig) väldigt ofta, men ibland var det svårt att veta vad det berodde på. Dock så har hon alltid varit väldigt snäll mot Max och Melvin så där har jag aldrig behövt vara orolig.

Så dom första veckorna efter hemkomsten var rätt jobbiga, vi försökte verkligen ge Felicia mycket tid. Visserligen blev det pappa som fick ge den till henne men hon verkade rätt nöjd. Dom åkte vi till simhallen, Lek &buslandet och sånt. Sen så har/hade vi haft mycket hjälp av mor- och farföräldrar. Där har hon fått full uppmärksamhet och haft så roligt och jag har fått avlastning här hemma. Så efter cirka 4 veckor tyckte jag att det började lugna ser sig med trotsen och testningen, det kändes precis som att hon började landa in den nya familjesituationen.

Sen har vi gjort som så att när jag åkt och handlat så har jag tagit med Felicia så att hon och jag har fått egentid. vi brukar passa på att kika in på H&M och lite sånt så handligen tar extra lång tid och vi får tid tillsammans

Sen har jag och hon åkt iväg till "hennes bästisar" i några timmar så att hon ska få leka. Hon har verkat väldigt nöjd och även jag har fått en liten paus.

Men det som jag känner har hjälpt mest är nog att hon har fått vara hos mor- och farföräldar. Hon älskar att vara hos dom . Jag vet inte om du har sådana möjligheter? Ammar du? För om du gör det så förstår jag att det är svårt för er två att åka iväg och göra saker för er själva. Jag ammar ju inte och då går det ju att åka iväg.

SKickar över lite styrkekramar!
  • hanide

Var hittar ni er energi? Hur får ni nya krafter? Känner att jag behöver lite tips just nu....

• bananflugan82
    hanide skrev 2010-05-15 11:38:33 följande:
    Var hittar ni er energi? Hur får ni nya krafter? Känner att jag behöver lite tips just nu....
    Jaa.. jag försöker komma iväg ensam och göra nånting. Träffa kompisar, shoppa eller så.. få egentid helt enkelt, så får min man vara hemma med killarna. Han får ju automatiskt "andrum" eftersom han varje dag åker till jobbet. Jag måste göra det emellanåt för att orka. Är det en vardag så kan min mamma ibland ta dom.
    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 www.amelia.se/min-sida/tvillingar/blogg/view/
  • frökenmumin
    bananflugan82 skrev 2010-05-15 18:07:53 följande:
    Jaa.. jag försöker komma iväg ensam och göra nånting. Träffa kompisar, shoppa eller så.. få egentid helt enkelt, så får min man vara hemma med killarna. Han får ju automatiskt "andrum" eftersom han varje dag åker till jobbet. Jag måste göra det emellanåt för att orka. Är det en vardag så kan min mamma ibland ta dom.
    Jag försöker precis som bananflugan82 få lite egen tid, men ibland kan det vara svårt eftersom jag en 3 årig tjej också. Så nu har jag börjat försöka njuta av små saker som att åka och handla (själv) till exempel. Sen har jag sedan några veckor tillbaka börjat jogga lite tillsammans med en vänn.

Det är riktigt skönt, för jag får liksom möjlighet att ventilera mig tillsammans med kompisen plus att jag får lite träning. Vilket inte skadar...hahahaha...
    Jag upplever att är mycket piggare nu. Sen tycker jag att just jogga är rätt bra eftersom man kan göra det i stort sett närsomhelst (min man är borta rätt mycket på veckorna, kommer hem sent och så). Men så fort han kommer hem så ger vi oss ut och vi är ju inte borta särskilt länge 30-45 minuter eller så
    Längre orkar vi inte..hahahaha
  • hanide

Tack för tipsen! Egentid är ett måste känner jag.

Frökenmumin: Kan du jogga redan? Jag tränar på gymmet, bla cirkelträning men hoppövningar klarar jag inte av än.  Jag hade tänkt att börja jogga om ca en månad men det får jag lägga ned. Måste stärka upp min bål först. På tisdag ska jag få ett personligt träningsprogram som jag kan köra på gymmet en gång i veckan och så går jag som sagt en gång i veckan på cirkelträning. Där får jag min egentid men ibland känns inte det som att det räcker.

• bananflugan82

Någon som vet om bebisar verkligen börjar dregla mer när dom ska få tänder? Oliver har nämligen börjat dregla jättemycket och allmänt gnällig är han ju alltid så det kan man inte gå efter. Jag och min två bröder fick tänder vid 4-5 månaders ålder så dom har ju det i generna.

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 www.amelia.se/min-sida/tvillingar/blogg/view/
  • frökenmumin
    bananflugan82 skrev 2010-05-16 12:22:31 följande:
    Någon som vet om bebisar verkligen börjar dregla mer när dom ska få tänder? Oliver har nämligen börjat dregla jättemycket och allmänt gnällig är han ju alltid så det kan man inte gå efter. Jag och min två bröder fick tänder vid 4-5 månaders ålder så dom har ju det i generna.
    Japp dregel kan vara ett tecken på att tänder är på gång

Har han haft någon feber eller verkat som att han vill "gnaga" på händerna?
  • frökenmumin
    hanide skrev 2010-05-16 11:12:59 följande:
    Tack för tipsen! Egentid är ett måste känner jag.Frökenmumin: Kan du jogga redan? Jag tränar på gymmet, bla cirkelträning men hoppövningar klarar jag inte av än.  Jag hade tänkt att börja jogga om ca en månad men det får jag lägga ned. Måste stärka upp min bål först. På tisdag ska jag få ett personligt träningsprogram som jag kan köra på gymmet en gång i veckan och så går jag som sagt en gång i veckan på cirkelträning. Där får jag min egentid men ibland känns inte det som att det räcker.
    Ja det har gått bra! Jag måste visserligen vara jättenoga med att kissa ordentligt innan jag ger mig ut (annars kan det hända en olycka) men förövrigt känner jag ingenting ja inget mer än massor med träningsvärk vill säga
  • bananflugan82
    frökenmumin skrev 2010-05-16 17:02:58 följande:
    Japp dregel kan vara ett tecken på att tänder är på gång Har han haft någon feber eller verkat som att han vill "gnaga" på händerna?
    Ingen feber, men handen har börjat åka in i munnen mer än vanligt. Läste nånstans att det kan ta 1-2 månder innan tänderna kommer när dom börjat dregla, så det är ju möjligt att det är något på g.
    Hahaha.. som om det inte räcker med det gnället vi har nu......
Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010