• Euphoria85

    Vi som hade Bf januari/februari 2010

    då fortsätter vi här då!!


    (: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 18:27
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 09:23
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Mumindalen: 12/12 Darko och Nikola, enäggs, v 35+0
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6
  • Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010
  • glasvas

    Hej!


    Nu har jag hittat hit också... Idag blev killarna 4 månader! Tänk vad fort det går, samtidigt som jag knappt kommer ihåg vårt liv innan de föddes. 
    De har varit förkylda båda två ett par veckor, först den ena och sen den andra, men är friska igen nu. Skönt, det är ju lite jobbigt när det är tungt att andas för dem. Men de har varit fantastiskt duktiga med näsdroppar och hela köret.
    Vi har kört BabySemp 1 och 2 blandat i några dagar, men nu är 1an slut så vi kör bara 2an, det verkar funka fint. Ska på koll hos BVC imorn och tänkte diskutera mat och smakportioner då med henne. Någon som vet hur länge man håller på med en tesked smakportioner? Innan man kan öka på det och byta ut hela mål med ersättning/amning till 'riktig' mat?
    Vi var på tvillingträff i torsdags. Det är riktigt roligt, tre mammor som fått tvillingar inom en månad av varandra, och en som är ca 6 månader äldre. Skönt att få ventilera lite tankar om lite av varje tycker jag.
  • Mysan31

    Hej allihop!

    Orison va kul att du hitta oss! Ja det där med förkylning e inge kul. Förra veckan hade min 4 åring hög feber tills dr konstatera öroninfektion. Nu har 3 åringen haft feber sedan i onsdags av o till så jag överväger att ta henne till dr idag.

    Annars rullar allt på här. Inge nytt just nu hihi Har inge nytt besök hos bvc förr ens i juni då det är dags för vaccinationen igen. Har börjat blanda NAN1 med NAN2 50-50 i två dagar nu. Det verkar fungera. Inte märkt något ännu. JAg blir lite fundersam...Ska NAN2 mätta mer? Jämförde innehållsförteckning o det ända som skiljer är järnhalten... Men jag tycker pulvret är tjockare?? Hmmm jaja 2:an ska de ju ha en då hihihi

  • Mysan31
    bananflugan82 skrev 2010-05-09 11:24:06 följande:
    Hej tjejer!Jag kikar in här också! Hade precis som frökenmumin bf i mars men mina killar kom ut redan i januari, 7 veckor för tidigt. Dom är nu snart 4 månader och det är full rulle om dagarna! Dom sover inte några längre perioden längre på dagarna, men nätterna har dom sovit bra hela tiden och sen två nätter har dom sovit hela natten utan mat! Så skönt! Såklart var det mannen som var själv hemma i fredags kväll och nattade dom, så det är ju hans förtjänst.... Dom ler och jollrar för fullt, hittar på nya ljud. Hade dom kunnat hade dom nog gärna krupit iväg för när dom ligger på mage så är dom superstarka i benen! Ibland skjuter dom fart med knäna. Dom gillar inte heller att ligga på mage några längre stunder utan börjar protestera efter ett tag och då vänder jag dom igen. Dock ska vi få remiss till ögonläkare eftersom dom fortfarande flackar mycket med blicken, inte fäster den ordentligt och inte följer föremål. Ser gör dom iaf, för dom älskar mobilen ovanför skötbordet och igår låg Oliver mot min axel och spanade förtjust in en tavla hur länge som helst. Han böjde sig så långt bak att han kunde vikit sig dubbelt.
    Va hade mannen för knep?? hihihi Han kan gärna dela med sig

    Känner igen det där med att dom vill iväg. Sandra är likadan. Hon vill helst gå hahaha Sitter i knät o sprattlar med fötterna. Hon har liksom inte tid o sitta still!
  • frökenmumin
    Mysan31 skrev 2010-05-10 06:35:02 följande:
    Hej allihop!Orison va kul att du hitta oss! Ja det där med förkylning e inge kul. Förra veckan hade min 4 åring hög feber tills dr konstatera öroninfektion. Nu har 3 åringen haft feber sedan i onsdags av o till så jag överväger att ta henne till dr idag. Annars rullar allt på här. Inge nytt just nu hihi Har inge nytt besök hos bvc förr ens i juni då det är dags för vaccinationen igen. Har börjat blanda NAN1 med NAN2 50-50 i två dagar nu. Det verkar fungera. Inte märkt något ännu. JAg blir lite fundersam...Ska NAN2 mätta mer? Jämförde innehållsförteckning o det ända som skiljer är järnhalten... Men jag tycker pulvret är tjockare?? Hmmm jaja 2:an ska de ju ha en då hihihi
    Jag upplever att NAN2 mättar mer. Jag började blanda hälften-hälften i fredags tror jag det var och direkt började mina killar sova bättre på nätterna. Igår la jag dom vid 18, sen sov dom ÄNDA till 03, åt lite till och somnade om och sov till 6.30 imorse. Gissa om jag är nöjd
  • glasvas
    Mysan31; det är lugnt. Ja, visst är det jobbigt när de är sjuka. Första gången för mig som mamma och det har varit jättejobbigt! De har haft det en i taget, och jag hoppas att de inte ska bolla det tillbaka mellan sig... Stackare med öroninfektion, hoppas att lillan slipper det!
    Hur gör ni med sovrutiner på dagarna? Nätterna har vi inga större problem, de somnar senast 20 och sover till ca 0530. Sen varierar det rätt mycket om de somnar om båda två, då sover de oftast till 9 och får mat igen. Men under dagen sen har jag svårt att få in nån sovrutin, eller, ärligt talat så har jag ju inte direkt försökt heller. Men den ena killen sover nästan inget alls på dagarna tills han är övertrött och bara gråter. Då räcker det med nappen och filten så slocknar han direkt, men det kan dröja ända till sent på eftermiddagen. Den andra killen sover lite mer på dagarna men fortfarande som han själv vill. Han har tex sovit ett par timmar på morgonen, och nu är han på väg att slockna igen. Hans bror har däremot inte sovit sen han fick mat vid halv 6, och visar inga större tecken på att somna nu heller... Han försöker snarare äta upp sin snuttefilt för tillfället. Han kanske får för lite fibrer? Jag hade tänkt att jag skulle försöka få in lite mat och sovrutiner här hemma...
    David har vänt sig från mage till rygg nu, på 'riktigt'. De vände sig ju båda på samma dag när de var tre månader, men BVC hävdade att det var alldeles för tidigt och att det var en olyckshändelse för att huvudet var så tungt. Märklig olyckshändelse som hände tre gånger i rad... Viktor dröjer lite med vändandet, han blir lite frustrerad, men det är inte långt kvar nu. Han kör dessutom nån slags ryggsim, där han ligger på rygg och skjuter ifrån med fötterna. Väldigt gulligt
  • bananflugan82
    Mysan31 skrev 2010-05-10 06:38:26 följande:
    Va hade mannen för knep?? hihihi Han kan gärna dela med sig Känner igen det där med att dom vill iväg. Sandra är likadan. Hon vill helst gå hahaha Sitter i knät o sprattlar med fötterna. Hon har liksom inte tid o sitta still!
    Hahaha, tyvärr var det nog bara en ren tillfällighet att det hände när just han hade nattat, även om han hävdar annorlunda...
    Nej, våra är sjövilda ibland, vägrar vara still i famnen och far runt. Har man dom liggandes mot axeln så skjuter dom ifrån medd fötterna så dom nästan hoppar iväg.
    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 www.amelia.se/min-sida/tvillingar/blogg/view/
  • bananflugan82
    glasvas skrev 2010-05-10 10:26:23 följande:
    Mysan31; det är lugnt. Ja, visst är det jobbigt när de är sjuka. Första gången för mig som mamma och det har varit jättejobbigt! De har haft det en i taget, och jag hoppas att de inte ska bolla det tillbaka mellan sig... Stackare med öroninfektion, hoppas att lillan slipper det! Hur gör ni med sovrutiner på dagarna? Nätterna har vi inga större problem, de somnar senast 20 och sover till ca 0530. Sen varierar det rätt mycket om de somnar om båda två, då sover de oftast till 9 och får mat igen. Men under dagen sen har jag svårt att få in nån sovrutin, eller, ärligt talat så har jag ju inte direkt försökt heller. Men den ena killen sover nästan inget alls på dagarna tills han är övertrött och bara gråter. Då räcker det med nappen och filten så slocknar han direkt, men det kan dröja ända till sent på eftermiddagen. Den andra killen sover lite mer på dagarna men fortfarande som han själv vill. Han har tex sovit ett par timmar på morgonen, och nu är han på väg att slockna igen. Hans bror har däremot inte sovit sen han fick mat vid halv 6, och visar inga större tecken på att somna nu heller... Han försöker snarare äta upp sin snuttefilt för tillfället. Han kanske får för lite fibrer? Jag hade tänkt att jag skulle försöka få in lite mat och sovrutiner här hemma... David har vänt sig från mage till rygg nu, på 'riktigt'. De vände sig ju båda på samma dag när de var tre månader, men BVC hävdade att det var alldeles för tidigt och att det var en olyckshändelse för att huvudet var så tungt. Märklig olyckshändelse som hände tre gånger i rad... Viktor dröjer lite med vändandet, han blir lite frustrerad, men det är inte långt kvar nu. Han kör dessutom nån slags ryggsim, där han ligger på rygg och skjuter ifrån med fötterna. Väldigt gulligt
    Här har vi också killar som inte sover om dagarna. Vissa dagar är katastrof då dom sover 5 minuter i taget och sen inte vill mer. Dom kvällarna är dom så trötta att dom inte ens vill äta sista kvällsmålet utan bara skriker för att dom är så trötta.
    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 www.amelia.se/min-sida/tvillingar/blogg/view/
  • hanide

    Så här ser det ut hos oss nu för tiden:
    Killarna äter gröt kl 19 och sedan gör vi i ordning dem för natten. De är sedan oftast uppe till någon gång runt 20-20.30. Sedan sover de till ca 06. Då får de en flaska ersättning. Har vi tur (som vi har haft det senaste) så somnar de om och sover till runt 8. Vid 9 får de gröt och sedan gör jag i ordning dem. Innan 10 sover de igen och sover ca en timme. Sedan brukar de vara vakna i perioder om 1-2 timmar. Längre orkar de oftast inte. Ibland sover bara den ena och ibland båda samtidigt. När de sover sover de allt från 30 min till 3 timmar. Igår var vi ute nästan hela dagen. Då sov de väldigt mycket.

    Förresten, välkommer Bananflugan82!

    Hoppas alla kids snart blir friska från sina förkylningar. Jag vet hur jobbigt det är. Mina blev förkylda innan de var en månad gamla. Det tog ett tag innan de blev friska men vi kom på att vi gav de samma nappar hahaha. Sedan fick de RS när de var 3 månader gamla. Den oron.......

  • Euphoria85

    frökenmumin - dom vägde 1498 och 1510 så det var inga stora grabbar :)
    dom väger redan mer än vad jag gjorde vid 5 månaders ålder så dom har tatt sig bra... haha märks att de har sin pappas gener ;)


    (: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010