• Euphoria85

Vi som hade Bf januari/februari 2010

då fortsätter vi här då!!

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 18:27
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 09:23
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Mumindalen: 12/12 Darko och Nikola, enäggs, v 35+0
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6
  • Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010
  • frökenmumin

Inga fler barn här inte, jag är nöjd som det är . Med 3 st så har man fullt upp ändå..hahaha

Mina äter också välling morgon och kväll, även nattetid emellanåt. Vi ska på 18 månaders kontroll på onsdag, ska bli spännande och se vad killarna väger. Sist vägdes dom när vi låg inne för lunginflammationen och då gick dom ju ner ganska mycket så min förhoppning är att killarna ska ha gått upp ordentligt sedan dess. Men jag gissar att dom väger någonstans 9,5 kg. Jag tycker att mina killar äter bra men samtidigt så sitter dom ju aldrig still, det är full fart hela tiden. Så att vikten står still kanske inte är så konstigt alla gånger

Jag letar badbyxor till mina killar, börjar få lite halv panik för jag hittar ingenting. Är det någon som har tips på vart jag kan hitta?

Måste förövrigt slänga med en bild på killarna från när vi var på Liseberg förra helgen. Killarna fick då sånadära polkagrisklubbor i form av en napp. Nu har killarna dessutom upptäckt att man kan dela med sig och hjälpa varandra så här på kortet bjuder Max på sin klubba till Melvin...hahaha...så sött!

• Mammat3

Jag vet att babyproffsen säljer badbyxor... Tror nog de flesta leksaksaffärer gör det. Annars finns ju alltid internet :)

• nillan82

Badbyxor köpte vi på POP, men har även sett på babyproffsen som Verymuch sa. Vi växlar mellan badbyxor och badblöjor (som finns att köpa på ICA). Perfekt om man badar en hel dag och vill ta på dem lite torrt imellan Vad söta killarna var i vagnen på Liseberg Satt de nöjda under dagen?? Vi funderar nämligen också på att åka till Liseberg med våra killar, och där vill man ju gärna inte släppa dem lösa bland allt folk De är väl lite för små att åka karusell i år antar jag? Eller man kanske kan åka farfarsbilarna... haha!

Ang. barn så känner vi oss jättesnöjda som det är med våra två små. Kanske känner man annorlunda när de närmar sig fem år? Det har vi lite öppet för...men just nu känns det perfekt med två!

...och här kommer en härlig sommarbild från oss när killarna badar i plaskpool hos farmor och farfar :)

• frökenmumin

Killarna var jätteduktiga på Liseberg. Dom satt i vagnen hela dagen och skötte sig exempariskt . Visst fick jag ta till lite mutning emellanåt så som klubborna ( ) men i övrigt så behövde jag inte göra något särskilt alls. Jag tror det fanns så himla mycket spännande att titta på så dom hade liksom inte tid att gnälla

Jättefin bild Nillan 82

• Euphoria85

Vilka fina bilder på 4 fina killar!!

Angående badbyxor sås kickade jag bud med en
    en kollega på jobb som skulle till ullared
    hon kom hem med varsit par badbyxor och varsin sån dräkt ni vet som
    är lika med solskydd 50 :)
    Här hemma badas det mest naken i poolen men om vi ska iväg till stranden eller så vill jag kunna sätta på
    dem något:)
    Får nog köpa hem lite badblöjor också, så man kan byta om det skulle komma lite bajs eller så :)

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
  • bananflugan82

Jag köpte badbyxor i våras på Lindex, innan vi åkte på badsemester, då fanns det massor olika på Lindex, KappAhl och dom vanliga kedjorna! Passade perfekt med badblöja under.

Mina killar älskar också sin välling. Dom äter alltid det innan läggdags, ibland tidigt morgon men inte alltid. Ställde dom på vågen här hemma igår... 14,2 kg!!! Dom är stoora.. och långa, dom var 82cm vid 12 mån kontrollen, så dom ligger över kurvan i både vikt och längd. Dom är absolut inte tjocka, så jag vet itne vart deras kilon sitter.

Slänger in bild på mina sommarkillar också!

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
  • Mammat3

åhh vilka mysiga bilder på era små =) sitter ju alltid med telefonen och där kan man ju inte se bilder...

• glasvas

Vilka fina bilder!

Ensam hemma med lillebror idag, det känns väldigt tomt... David och Viktor hörs verkligen just nu, de har inga marginaler alls verkar det som, från strålande lyckliga till extremgnälliga på microsekunder. Särskilt David, som dessutom ska bli buren överallt, han springer framför och ställer sig i vägen för att bli upplyft, han tar säkert fler steg på det viset än om han gått själv Hur är det med era, är de kinkiga? Här är det bara 6 tänder på plats på Viktor och 5 på David, kan tänka mig att det är lite det som stör, att det är fler på G. Välling äter David en gång på natten/morgonen, och lite vid läggdags, men inte varje kväll. Viktor äter vid läggdags och en gång på natten/morgonen.

Badbyxor tänkte jag nog köpa på nätet, har inte kommit så långt än. Vi har planerat länge att gå ner till badhuset för att bada lite, vi var ju aldrig på babysim så de har ju bara badat i balja och badkar men jag tror att de skulle gilla det. Får se om det blir dopp i havet i sommar, ska hälsa på barnens seglande mor och farföräldrar, så det blir det säkert.

Vi var på High Chaparall för ett par helger sen, de var inte så hemskt intresserade, det är ju för lite äldre barn som känner till western-konceptet lite mer. För oss var det en intressant upplevelse dock då det var träff för 5000 mc-fantaster, systerdottern blev bl a "räddad" av ett av de mer ökända mc-gängen på tågöverfallet... :-/ Liseberg blir det ev i sommar, men det känns som om de kanske inte har jätteutbyte av det ännu. Troligare nästa år.

Syskon är vi klara med, helt klart, även om sambon uttryckte häromdagen att det hade varit roligt med en tjej också. Jag vidhåller bestämt att den dagen han kan föda barn så kan vi skaffa fler

• Fröken Fajans

Har varit på dagis och hälsat på i dag, killarna var väldigt mammiga (som alltid, nästan). Usch, undrar hur det här ska gå. Är jag dum som sätter dem i förskola även om jag inte måste? De ska börja på deltid i Augusti. Tänker gå förbi några gånger när de är ute och leker så att killarna får vänja sig lite vid platsen, lärarna och de andra barnen. Ibland blir jag tokig på dem här hemma och tänker att de nog har det bättre på dagis men ibland går det så smidigt så förstår inte varför jag vill börja jobba egentligen.

• bananflugan82
    Fröken Fajans skrev 2011-06-17 14:15:40 följande:
    Har varit på dagis och hälsat på i dag, killarna var väldigt mammiga (som alltid, nästan). Usch, undrar hur det här ska gå. Är jag dum som sätter dem i förskola även om jag inte måste? De ska börja på deltid i Augusti. Tänker gå förbi några gånger när de är ute och leker så att killarna får vänja sig lite vid platsen, lärarna och de andra barnen. Ibland blir jag tokig på dem här hemma och tänker att de nog har det bättre på dagis men ibland går det så smidigt så förstår inte varför jag vill börja jobba egentligen.
    Jag känner samma.. vissa dagar blir jag tokig o känner att dom skulle  behöva det, för att få ut sin energi. Samtidigt så kommer det kännas oerhört tomt när man väl ska sätta dom där... som det ser ut nu så är jag hemma med dom till februari nästa år.
    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010