• Euphoria85

Vi som hade Bf januari/februari 2010

då fortsätter vi här då!!

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 18:27
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 09:23
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Mumindalen: 12/12 Darko och Nikola, enäggs, v 35+0
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6
  • Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010
  • Mammat3

Mina har också börjat sova bättre ÄNTLIGEN : D
    Fröken fajans mina har fortfarande bara 6 tänder och det verkar inte som fler tittar fram på ett tag... Men maten så funkar det rätt så okej faktiskt. Saga äter väldigt bra själv och nu har hon iallafall börjat äta ordentligt. Liam där emot har slutat äta men men det går väl över snart...
    När det gäller solen så är vi ute i stort sätt hela dagen iallafall. Förmiddagarna brukar vi va på vår baksida (efter middags sol). Jag är väldigt noga med att smörja dom och dom har på sig sol hattar.. Sen har jag alltid med mig massor av vatten så dom dricker mycket...

• bananflugan82

Och våra sover också bättre!! Ta i trä!! Tredje natten utan välling och har bara behövt gå upp en gång för att stoppa i nappen, idag fick Ludvig välling när han vaknade 07 och somnade om igen så vi sov till 8.30!!! Helt fantasktiskt.

Här har dom 8 tänder, men kindtänder är på gång hos båda, sakta men säkert. Som tur är verkar dom inte ha ont av det.

Vi måste ju vara försiktiga i solen eftersom killarna inte tål den, men det går bra ändå! Solcreme och solhattar funkar. Och är inte ute när det är som soligast mitt på dagen. DOm får plaska i sin pool o så.

Jag tycker det är så såvrt att aktivera dom vissa dagar, vet itne vad vi ska hitta på liksom!! Och det märks när dom tycker det är tråkigt för det blir extremt gnälligt..

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
  • nillan82

Hej!

Här har kindtänderna spruckit igenom på överkäken hos båda två och är på g i underkäken. Jag vet inte om det är därför, men mina sover INTE bra :) Eller, beror väl på vad man jämför med i och för sig. De sover oftast OK på natten, men vill upp redan 05. Reser sig upp i sängen och börjar härja. Så mellan 05 och 06 är det ett himla spring för att lägga ner skrikande killar. De sover fem-tio minuter så är det samma ramsa igen. Självklart väcker de varandra... Jag hoppas verkligen att det är tänderna, för det var så skönt när de sov till 06.30 i alla fall

Äter bra gör de i alla fall. Välling, frukost, lunch, mellanmål, middag och välling igen. Är det fler som fortfarande äter två vällingmål per dag? :) Mina killar älskar verkligen sin välling, så den får väl vara kvar så länge de gillar den...

På dagarna så är vi ute en hel del. Oftast så går vi till lekparken som ligger i närheten (inhägnad) där båda två kan springa omkring. Det finns vissa skuggiga partier men de är ju en del i solen också. Som flera andra säger så är det solhattar/kepsar på och försöka att de inte är i solen hela tiden. Vi brukar försöka vara ute på morgonen (9-10.30) och en sväng på eftermiddagen, och kanske inte när solen är som starkast. Vi var iväg utomlands med dem i början av maj och då smörjde jag in dem med solkräm varje dag, eftersom vi var utomhus i princip hela dagarna. De klarade sig fint. Mycket vatten att dricka blir det och igår introducerade vi också isglass. De fick varsin piggelin i värmen och det var verkligen populärt.

• Euphoria85

Här sovs det hippsomhapp
    mycket vakningar och välling har det blivit om nätterna nu igen
    (jobbigt)
    Men det har förhoppningsvis med värmen att göra
    i kombination med hostan som sitter i sedan dom var sjuka.
    hoppas de sover som klubbade sälar snart igen :)
    upp ur sängen är när vi är lediga runt 7-7.30.

Tänder har dom hur mycket som helst
    10-12 kanske vet faktiskt inte exakt
    men kind tänder har dom både uppe och nere :)

Ute gäller givetvis nått på huvudet
    kräm på synlig hud och ansikte
    och sunt förnuft :)

var iväg på 18 månaders i onsdes
    Nu ser deras siffror ut som följer:
    E--Vikt: 11.7kg--Längd: 82.6cm
    M--Vikt: 11.6kg--Längd: 82.9cm
    De är rätt jämnstora :)

De blev vaccinerade med
    tydligen kommer reaktionen på vaccinet efter ca 14 dagar, hoppas de klara det galant!

• Fröken Fajans

Hej. Här börjar vi diskutera syskon. Sambon vill ha nu snart men jag vill vänta minst ett år till. Hans inställning är lit "nu eller aldrig" så då blir det nog aldrig. Försäkringskassans "ett år och nio månader" (för att behålla SGIn)  är en av hans anledningar, en annan att han inte vill dra ut på blöjåren. Själv har jag helst inte tre så små barn på en gång.

• Mammat3

Mysigt med syskon :) jag och min sjukgymnast räknade ut att min som var ca 1 år och 9 månader när jag vart gravid med tvillingarna... Måste säga att det känns hel skumt nu när han helt plötsligt fyller 4 år :O tänk att han var nästan en bebis då... Känns hel skumt... Tiden går så fort

• Euphoria85

känner som du Fröken fajans...
    väntar helst ett tag till,
    syskon till killarna vill jag ha
    men just nu orkar jag inte.
    K känner likadant som jag så det är skönt:)

• hanide

Hej alla! Det var ett tag sen jag skrev. Har fullt upp

Här blir det inga syskon. Vi är så nöjda så. Det bestämde vi innan grabbarna kom.

Nu är de 1,5 år..... Var på bvc i onsdags. De vägde 12,8 kg och var 81,5 cm långa. De följer varandra i vikt och längd .

Här dricks det välling både morgon och kväll. De älskar verkligen sin välling. När vi gör i ordning den står de och skriker och är så otåliga för de vill ha den med en gång.

De har ett riktigt temperament dessa killar. Kan kasta sig på golvet och bara skrika om de inte får som de vill.

När det gäller värmen så väntar vi fortfarande på den här på västkusten så vi har inte haft något problem med den.... Men när den kommer på semestern så blir det att vara mycket ute i båten eller på badstranden med sololja och soldräkt och keps .

Ha en bra dag!

• Fröken Fajans

Ja mina killar älskar också välling och eftersom de är rätt små (10,5 kg på vår våg hemma) så tänker jag fortsätta med två gånger om dagen ett tag till. Bra att veta att de får i sig något ordentligt i alla fall.

• Mammat3

Våra äter välling morgon och kväll och det kommer fortsätta iallafall 1 år till om jag får bestämma :)
    Vad det gäller barn så är vi klara nu.. Det räcker med 3 tycker jag.. Men ändå kan man ju känna det där suget i magen när man här att nån ska få en liten... Kommer nog ha svårt att släppa taget men jag får gulla med mina extra mycket :)

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010