• Euphoria85

Vi som hade Bf januari/februari 2010

då fortsätter vi här då!!

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 18:27
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 09:23
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Mumindalen: 12/12 Darko och Nikola, enäggs, v 35+0
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6
  • Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010
  • hanide
    frökenmumin skrev 2010-06-07 20:37:28 följande:
    Min dotter var heller inte så förtjust i vällingen i början, tror det var mest själva den lite tjockare konsistensen hon hade svårt för. Men då gjorde jag som så att jag blandade ut den med lite ersättning så att det blir lite lösare och då gick det galant. Kanske kunde vara något?
    Jag testade det också men det var inte så populärt det heller. Men det kanske tar ett tag innan han vänjer sig.
  • Euphoria85
    hanide skrev 2010-06-07 21:38:07 följande:
    Jag testade det också men det var inte så populärt det heller. Men det kanske tar ett tag innan han vänjer sig.
    ja ge det några gånger! det fixar sig nog ska du se :)
    (: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
  • bananflugan82

Jag läste nånstans, eller hörde (från BVC?) att man kan blanda i lite, lite socker i vällingen för att det ska bli sötare. Ersättningen har sötare smak, likaså bröstmjölk, o då kan det bli att dom ratar vällingen. Sen tar man mindre o mindre socker, tills man till slut inte tar något alls! Kan ju vara värt ett försök.

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 www.amelia.se/min-sida/tvillingar/blogg/view/
  • Mysan31

Hej!

Ja det är en månad kvar tills jag byte till välling. Men med tidigare barn så har jag blandat 50-50 tills ersättning tagit slut. Har alltid börjat med majsvälling. O sedan vanlig. Dom har tagit det utan problem så jag vet inte vad jag ska ge för tips.

JAg har ju problem med att få Alicia att äta gröt :-/ hon får kvälvningar av den..... medans Sandra slukar en hel portion!!

Idag köpte jag nya dinappar till dr brown flaskorna. St 2 har gett dom ersättning nu får se om det äter bättre med dom.

• hanide

Tack snälla för alla tips! I morse kom jag på att jag hade glömt att att ställa in ersättningen i kylen ( hade en tetrapack kvar) . Ja ja, det var bara att gilla läget och om Lukas inte åt vällingen skulle han få vara utan. Men han slukade hela flaskan! Och ville nog ha mer verkade det som haha! Så är han tillräckligt hungrig så äter han det säkert

Idag blir de 6 månader! Gud så tiden går fort! GRATTIS SIMON OCH LUKAS

• frökenmumin
    hanide skrev 2010-06-08 13:13:23 följande:
    Tack snälla för alla tips! I morse kom jag på att jag hade glömt att att ställa in ersättningen i kylen ( hade en tetrapack kvar) . Ja ja, det var bara att gilla läget och om Lukas inte åt vällingen skulle han få vara utan. Men han slukade hela flaskan! Och ville nog ha mer verkade det som haha! Så är han tillräckligt hungrig så äter han det säkert

Idag blir de 6 månader! Gud så tiden går fort! GRATTIS SIMON OCH LUKAS
    Grattis killar!!!
  • frökenmumin

Har ni märkt om era småttingar har någon favoritmat? Den har mina, både Max och Melvin föredrar matpure framför gröt. Majs och morotspurer står högt i kurs här
    Mina äter lätt en liten burk var plus lite efterrätt i form av någon fruktpure.
    Hur mycket äter era, äter dom en hel burk mer eller mindre?

• Mysan31

Nope mina tjejer är fortfarande på smakstadiet! Sandra är intresserad, Alicia nope där får man truga.

Förresten, hur har ni det med kvällarna?? Måste ni hålla  era vakna en stund eller är det vakna en viss tid? Jag brukar försöka hålla mina vakna 2 timmar för att de ska sova gott sen.... Kanske i onödan...

• hanide

Mina har ju ätit mat ett tag nu så de äter rätt mycket. Om det är köpeburkar äter de varsin stor burk plus att de äter fruktpuré efter. När jag lagar själv delar de på en stor burk plus fruktpuré.

I morse vaknade killarna redan halv 5. De lade sig ca 19.30. Måste försöka hålla de vakna lite längre. För det första är de inte hungriga när de ska lägga sig så de får inte i sig nån mat. För det andra är det inte särskilt kul att vakna halv 5...... Nu somnade de om till slut och sov till 06.40. Egentligen sover de nog bäst när de har fått sova fram till 18.30-19 och sen vara vakna till 20-21. Då vaknar de runt 06 och somnar sedan om efter ca en timme och sover till runt 08-09.30. Får nog försöka få till det igen på nåt sätt..... Fast den tiden är kanske förbi

• Mysan31

Tjejerna brukar vakna vid 17.30-18 håller dom vakna då till 20 ca. Då äter det en flaska o sover sen till kl 01-01.30ca får ersättning o sedan brukar dom vakna igen vid 06 o sover sen till 07ca Men det är lite jobbigt när man ska hålla dom till 20 gnälligt i ca 30 min....

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010