• Euphoria85

Vi som hade Bf januari/februari 2010

då fortsätter vi här då!!

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 18:27
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 09:23
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Mumindalen: 12/12 Darko och Nikola, enäggs, v 35+0
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6
  • Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010
  • frökenmumin

Måste ju berätta....
    Max har börjat med någon helkonstig typ att kräla/krypa. Han liksom krälar med fötterna sen drar han sig framåt med armarna genom att nya tag om filten han ligger på och sen trycker han ner ansiktet och liksom skjuter ifrån och det sjuka ÄR att han faktiskt tar sig framåt. Jag filmade lite med mobilen och det syns så tydligt hur han tar sig närmare och närmare kanten på filten
    Någon annan som känner igen det här? Han ser så roligt ut

• hanide

Orsino, jag lagar min mat. Det blir lite torrt men jag spär med vatten och olja när det värms.

På morgonen brukar barnen sitta i sina babysitters och i soffan med leksaker medan teven står på. De älskar alla vinjetterna på Nyhetsmorgon och Godmorgon Sverige haha. Sen ligger de mycket på golvet med leksaker, sitter i babysitters, soffan. Jag har även turen att ha en stor härlig altan som vi tillbringar mycket tid. De älskar också sin vagn så där är de en del. En promenad om dagen blir det ungefär. Vi busar även mycket och det älskar dem! Idag har de badat i sin nya pool och det tyckte de var hur kul som helst! En del hjälp av vänner och familj har jag också.

Idag har de suttit själva under obegränsad tid för första gången! Men rullar från rygg till mage har inte skett än.

• bananflugan82

Ja, sysselsättning är inte det lättaste. Våra killar vill ha ombyte också, annars blir dom uttråkade = gnäll. Men det går att busa med dom, vilket är underbart! Dom gillar när man lyfter upp dom så dom "flyger", när man kittlas och busar med leksakerna, älskar olika ljud och pratar tillbaks.

Oliver rullar nu från rygg till mage! Från att han började visa tendens till att vilja göra det, till att verkligen göra det, gick otroligt snabbt! Får väl se om mage till rygg kommer sen också. Ludvig trivs bäst på rygg pillandes på sina leksaker.

Vi har nu börjat fasa in lite välling. Ska byta ut morgonmålet till välling så småningom. Köpte havrevälling och det gick hem! Har bytt gröt också. Hade Sempers banangröt innan från 4 månader men det var så himla rinnig! Köpte Nestlés havregröt från 6 månader och den är mycket bättre! Killarna älskade den.

frökenmumin: Så gör våra också. Dom kämpar på som bara den när dom ligger på mage, har dom alltid gjort. Även när dom ligger på rygg så skjuter dom ifrån med fötterna så ibland hittar jag dom utanför filten.

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 blogg.mama.nu/entvillingmammasvardag/
  • Euphoria85

E ligger inte kvar på samma ställe särskillt länge
    M ligger kvar lite längre
    E är bäst på att förflytta sig dit han vill komma även fast han fortfarande inte har nån koll på det:)
    M backar mest :D
    Dom har börjat "bråka" om leksakerna, haha !
    Sitta kan dom inte, det trillas direkt om dom inte har stöd, det är på gång men vi är
    inte riktigt där än :)

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
  • frökenmumin
    bananflugan82 skrev 2010-06-28 21:57:33 följande:
    Ja, sysselsättning är inte det lättaste. Våra killar vill ha ombyte också, annars blir dom uttråkade = gnäll. Men det går att busa med dom, vilket är underbart! Dom gillar när man lyfter upp dom så dom "flyger", när man kittlas och busar med leksakerna, älskar olika ljud och pratar tillbaks.

Oliver rullar nu från rygg till mage! Från att han började visa tendens till att vilja göra det, till att verkligen göra det, gick otroligt snabbt! Får väl se om mage till rygg kommer sen också. Ludvig trivs bäst på rygg pillandes på sina leksaker.

Vi har nu börjat fasa in lite välling. Ska byta ut morgonmålet till välling så småningom. Köpte havrevälling och det gick hem! Har bytt gröt också. Hade Sempers banangröt innan från 4 månader men det var så himla rinnig! Köpte Nestlés havregröt från 6 månader och den är mycket bättre! Killarna älskade den.

frökenmumin: Så gör våra också. Dom kämpar på som bara den när dom ligger på mage, har dom alltid gjort. Även när dom ligger på rygg så skjuter dom ifrån med fötterna så ibland hittar jag dom utanför filten.
    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 blogg.mama.nu/entvillingmammasvardag/
    Hahaha...låter som Max och Oliver är rätt lika, likaså Melvin och Ludvig. Lite kul att det kan vara så olika mellan tvillingarna
  • bananflugan82
    frökenmumin skrev 2010-06-29 20:55:01 följande:
    Hahaha...låter som Max och Oliver är rätt lika, likaså Melvin och Ludvig. Lite kul att det kan vara så olika mellan tvillingarna
    Oh ja! Oliver är den med temperament och som snabbt visar om han inte är nöjd, med stora protester. Han tar för sig mer. Ludvig är mer lugn.. han liksom bara gillar läget. Lite som Tjuren Ferdinand.
  • Mammat3

Här rullas det för fullt på båda hållen väldigt roligt att se det.. Liam verkar vilja lära sig att krypa det ser ut som han håller på att lära sig simma Skrattande Ingen utav dem har lärt sig sitta ännu men jag hoppas att de kommer snart vissa saker blir ju så otroligt lättare då.. 

• glasvas

Hmm, verkar som om vi kör lite samma för sysselsättning då, mina killar älskar också bus och kittel... Det är härligt när de skrattar högt. Har man David i famnen tar han tag med händerna på varsin sida av ansiktet och försöker smaka på det. Allt ska in i munnen nu, oavsett storlek, han försökte smaka på tv-bänken igår Hoppgungan är poppis med. Det är väl bara det att de vill ha omväxling hela tiden.

Idag har vi haft en fullkomlig katastrofdag! Viktor har varit helt förstörd hela dagen, och bara gallskrikit, han har nog varit överhettad, vi har haft över 30 grader inne idag, och mer ute, så det har varit bara blöja idag. Men inget har hjälpt och så fort jag lagt ner honom eller försvunnit ur synhåll så har han gråtit. Lite komplicerat när även David behöver mamma ibland. Jag var helt förtvivlad till slut och lindade in huvudet i ett täcke och bet i en kudde och bara skrek. Sen kände jag mig dum. Men jag var verkligen helt slut. Dessutom vägrade han sova middag, så han sov bara 1 timma totalt idag, och när jag lade ner honom efter att ha kämpat i över tre timmar så somnade han som en stock, bara för att vakna igen efter 30 minuter... Men nu sover han för natten. Han toppade dagen med att kräkas ner mig, mina enda rena kläder. Då grät jag en skvätt. Det är tur att man älskar dem oavsett vad...

David kör nån sån där förflyttningsstil också, han ligger på mage med huvudet i backen, lyfter rumpan lite och skjuter ifrån med båda fötterna, som en liten larv ungefär Viktor gör alla kryprörelserna men i luften, som om han simmar som du säger verymuch.

Nu ska jag gå och sova för jag är helt slutkörd.

• hanide
    glasvas skrev 2010-06-29 21:47:27 följande:
    Hmm, verkar som om vi kör lite samma för sysselsättning då, mina killar älskar också bus och kittel... Det är härligt när de skrattar högt. Har man David i famnen tar han tag med händerna på varsin sida av ansiktet och försöker smaka på det. Allt ska in i munnen nu, oavsett storlek, han försökte smaka på tv-bänken igår Hoppgungan är poppis med. Det är väl bara det att de vill ha omväxling hela tiden.

Idag har vi haft en fullkomlig katastrofdag! Viktor har varit helt förstörd hela dagen, och bara gallskrikit, han har nog varit överhettad, vi har haft över 30 grader inne idag, och mer ute, så det har varit bara blöja idag. Men inget har hjälpt och så fort jag lagt ner honom eller försvunnit ur synhåll så har han gråtit. Lite komplicerat när även David behöver mamma ibland. Jag var helt förtvivlad till slut och lindade in huvudet i ett täcke och bet i en kudde och bara skrek. Sen kände jag mig dum. Men jag var verkligen helt slut. Dessutom vägrade han sova middag, så han sov bara 1 timma totalt idag, och när jag lade ner honom efter att ha kämpat i över tre timmar så somnade han som en stock, bara för att vakna igen efter 30 minuter... Men nu sover han för natten. Han toppade dagen med att kräkas ner mig, mina enda rena kläder. Då grät jag en skvätt. Det är tur att man älskar dem oavsett vad...

David kör nån sån där förflyttningsstil också, han ligger på mage med huvudet i backen, lyfter rumpan lite och skjuter ifrån med båda fötterna, som en liten larv ungefär Viktor gör alla kryprörelserna men i luften, som om han simmar som du säger verymuch.

Nu ska jag gå och sova för jag är helt slutkörd.
    Usch, det låter som en riktigt jobbig dag. Hoppas att det blir bättre idag . Jag tycker att du sysselsätter dina barn bra. Du ska absolut inte ha dåligt samvete! Och tänk vilken nytta de kommer att ha av varandra snart!

När ska/kan man börja ge lagad mat två ggr om dagen? Någon som vet? Det är så gnälligt på kvällen så jag tror att de är hungriga. Idag ska jag testa att ge mer gröt vid 16.
  • frökenmumin
    hanide skrev 2010-06-30 08:17:53 följande:
    Usch, det låter som en riktigt jobbig dag. Hoppas att det blir bättre idag . Jag tycker att du sysselsätter dina barn bra. Du ska absolut inte ha dåligt samvete! Och tänk vilken nytta de kommer att ha av varandra snart!

När ska/kan man börja ge lagad mat två ggr om dagen? Någon som vet? Det är så gnälligt på kvällen så jag tror att de är hungriga. Idag ska jag testa att ge mer gröt vid 16.

Mina får lagad med 2-3 gånger varje dag. Frukost - gröt, lunch - någon typ av matpure, middag - oftast matpure ibland ersättning. Resten av dagen ersättning

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010