• Euphoria85

Vi som hade Bf januari/februari 2010

då fortsätter vi här då!!

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 18:27
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 09:23
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Mumindalen: 12/12 Darko och Nikola, enäggs, v 35+0
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6
  • Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010
  • frökenmumin

Tack alla för era fina stöttande ord! Jag hoppas och tror att gästerna förstod varför jag var tvungen att säga ifrån. Men det kändes i vilket fall som helst jättejobbigt att neka dem att komma. Jag hade verkligen sett fram emot att träffa dom, men nu är det som det är. Bara att gilla läget liksom

• Mammat3
    frökenmumin skrev 2010-06-10 12:56:25 följande:

Idag pratade jag med gäster som skulle komma på dop till helgen (dom skulle komma till oss idag) och tydligen så är deras barn rejält fökylda. Till och med så dåliga att dom varit in till akuten med minstingen ( snart 1 år) i förrgår natt. Han hade då fått andas in adrenalin mot häftig andning och fått en pencillinkur mot ögon och öroninflammation.

Dom tyckte att barnen var rätt skapliga men själv blev jag jätteorolig eftersom jag har Melvin var allvarligt lungsjuk när han föddes. Jag vill ju verkligen inte att mina små ska bli sjuka, jag blir verkligen jätterädd. Efter massa om och men så sa jag till sist åt dom att jag inte ville att dom skulle komma. Och nu sitter jag har här med världens sämsta samvete, hur ska jag förklara för dom...
    Känner mig så ledsen det dåliga samvete gnager på mig, fast jag vet att det inte borde det

Hej ville bara tala om att jag gjorde samma sak på vårat dop. DEn blivande gudmoderna hade kräkts dagen innan och hade massa diarre så jag sa till henne att hon inte fick komma eftersom vi hade redan gått igenom maginfluensa för inte allt så länge sen. Plus att både Saga och Liam fick det när dom var 2 v och Liam blev väldigt sjuk och har fortfarande en del att ta igen. Visst det var jätte tråkigt men som sagt barnen går i första hand och då unviker man smittor så gott man kan. Dåligt samvete hade vi med men som tur var så förstod hon. Men det hade nog inte spelat nån roll ifall hon kom eftersom min kära far släpade med min farfar som hade precis blivit av med sin maginfluensa (hade gått max 9 tim) som slutade med att han smittade säkerligen ner hela min familj och sambons familj. Vi klarade oss dock som tur var... Men jag var ganska så arg tycker det är lite respektlöst mot oss och mot farfar för han ville ju igentligen inte komma eftersom han fortfarande inte var bra (enligt honom..
  • glasvas

Tycker också att du gjorde helt rätt, man ska faktiskt inte leka med barnens häls, särskilt när de är två, och kan studsa tillbaka sjukdomar mellan sig. Jag ser inte fram emot magsjuketider på dagis tex. Vi var oförsiktiga och åkte till min bror när killarna var nästan 3 månader och min brorsdotter hade hostat under natten. Hon gör ofta det, och vi tänkte att vi håller henne borta från dem så är det inte mer med det, båda killarna blev rejält förkylda efter det och när det dessutom visade sig att hon hade RS var jag skärrad i flera dagar innan killarna blev friska igen! Tyvärr är hon inte riktigt bra än, stackars liten.

Igår var det dags för femmånaderskontroll och vaccin. Viktor väger 7,1 och är 64,5 lång, David väger 7 och är 65,5, vilket innebär att han vuxit om Viktor på längden! Vaccinet tog lite olika och David fick nästan 40 graders feber, den har gått ner till 38,5 nu, men han sover mest och är lite nere. På Viktor verkade den mest som ett uppåttjack, han somnade vid 19 som vanligt, men vaknade efter två timmar och tillbringade resten av kvällen med att bubbla och prata som bara den! Sen har natten mest bestått av att försöka svalka David och stoppa in nappen på båda. De sov sen till 6, ammade och sov till 10! Det har inte hänt förut. Nu sover de igen...

• frökenmumin

Pust...nu är äntligen dopet över, jag är helt slut tur att alla gäster åker hem idag så det blir lite lugnt här hemma....hahahaha....

Dopet gick iallafall jättebra, killarna var två små solstrålar hela tiden och efter vattengrejen somnade dom i våra knä

• nillan82

Hej på er!

Idag var det exakt ett år sedan jag fick ett plus på stickan. Jag gick sedan halva graviditeten i tro att det var en liten bebis där inne... :) På RUL i vecka 19 så fick vi veta att det var två. Jag och min sambo blev båda helt knäpptysta, så chockade, för det hade vi inte kunnat ana. Sedan när UL-sköterskan sa "Då ska vi se om vi hittar en tredje bebis" blev min sambo helt kritvit i ansiktet. Haha!

Första dagarna var vi ganska chockade, hade nog inte riktigt förstått att det var två barn i magen. Jag minns att alla runt omkring oss sa "men guuud vad kul med två" och jag vet bara att jag tänkte "varför tycker alla att det är så förbannat kul?!" När det sedan sjunkit in lite så kändes det så självklart att det skulle bli två, och idag skulle jag inte önska något annat. Det är såå underbart med tvillingar!

Hoppas att ni alla har det bra med era små. Här börjar fem-månaderskontrollen att närma sig... Ska bli kul att se hur mycket de har växt sedan sist.

• bananflugan82

5 månaders vaccination idag och jag HATAR, HATAR, HATAR vaccinationsdags.. både jag och barnen grät. Dom började med O och jag bara kände hur tårarna steg i ögonen och till slut så kunde jag inte hålla mig. Fan vad ont det gör när dom skriker så hjärtskärande. Det är värre än alla skrik som finns. Det gör så ONT att inte kunna göra något, att inte kunna förklara varför dom måste ta sprutorna.. Nu är det långt kvar till nästa gång, som tur är.
    Så nu har jag en bebis som äter och en som fortfarande sover. Får se hur kvällen blir...

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 www.amelia.se/min-sida/tvillingar/blogg/view/
  • frökenmumin
    bananflugan82 skrev 2010-06-14 16:40:59 följande:
    5 månaders vaccination idag och jag HATAR, HATAR, HATAR vaccinationsdags.. både jag och barnen grät. Dom började med O och jag bara kände hur tårarna steg i ögonen och till slut så kunde jag inte hålla mig. Fan vad ont det gör när dom skriker så hjärtskärande. Det är värre än alla skrik som finns. Det gör så ONT att inte kunna göra något, att inte kunna förklara varför dom måste ta sprutorna.. Nu är det långt kvar till nästa gång, som tur är.
    Så nu har jag en bebis som äter och en som fortfarande sover. Får se hur kvällen blir...
    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 www.amelia.se/min-sida/tvillingar/blogg/view/...
    Näe det är aldrig roligt med vaccinationer eller när ens små älsklingar blir ledsna. Vet precis hur det känns. Jag hoppas iallafall att dina småttingar mår skapligt trots sprutor och jag håller tummarna för att kvällen blir lugn.
  • frökenmumin

Nu var det länge sen, hur har ni det allihopa?

Jag har en fundering på det här med vagn igen, ni som har bytt till sittdelen på vagnen när gjorde ni det?

Å en sak till, vi kämpar på sittandet i matstolarna. Det går rätt bra, men jag har en fundering även här. Ni som har tränat ett tag hur lång tid tog det innan barnen kunde sitta ordentligt i stolen och orkade äta ett helt mål sittandes (fattar ni hur jag menar )

• hanide

Ja, nu var det ett tag sen. Allt är bara bra här. Lukas håller på att få sin tand och han panikskriker emellanåt. Idag är jag totalt slut.

Vi bytte till sittdelen när de blev fem månader. Jag satte dem i matstol vid fyra månader och de satt hela matningen. Men sen räckte det. Efter ett par veckor var det inga bekymmer att sitta längre.

Vad för skoj ska ni hitta på på midsommar?

• Euphoria85

har haft ett par jobbiga nätter och dagar här nu
    med en liten M som inte kunnat andas ordentligt
    blvit både vårdcentralen och sjukhuset
    men nu är det bättre och han har kunnat sova hyffsat
    inatt
    vilket är skönt :)
    lite komiskt dock att
    E inte kom till ro och kunde sova när
    M inte var hemma :)

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010