Inlägg från: bananflugan82 |Visa alla inlägg
  • bananflugan82

Vi som hade Bf januari/februari 2010

Sådärja! Nu har jag bokat in oss för en hotellnatt första helgen i juli. Vi lyxar till det med Hilton i Malmö. Lagom långt för oss att åka plus att vi kan åka över till Köpenhamn på dagen. Fick ny energi bara av att veta att vi ska åka iväg!
    Nu ska man bara "öva" på att åka ifrån killarna utan att ständigt undra hur dom har det hemma....

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 www.amelia.se/min-sida/tvillingar/blogg/view/
  • bananflugan82

Och det där om män och deras jobb o vila.. min man tar väldigt bra ansvar och har hand om killarna när han kommer hem, aldrig något gnäll om att han har jobbat. det är jag som kan tycka att det känns dumt att be honom om saker eftersom han har jobbat hela dagen.. osjälvisk som man är! Jag jämförde dock med honom och sa att vara mamma"ledig" är som att jobba 200% utan lediga helger och semester! Vilket han inte köpte.. då sa jag att då kan jag ju ta helg och vara ledig från fredag kl 18 när han kommer hem, till måndag morgon då han börjar jobba igen, men nej, det var inte samma sak... nej, precis! Man kan inte ta ledigt från att vara föräldraledig..

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 www.amelia.se/min-sida/tvillingar/blogg/view/
  • bananflugan82

Imorse i spjälsängen reste sig Oliver upp på armarna, med den ena rakt utsträck, vilket resulterade i att han tippade över åt vänster och tjongade in huvudet i sidan av spjälsängen.. med andra ord, honom kan man inte lämna nära någon kant mer om han ligger på mage! Hade inte väggen varit där så hade han ramlat över på sidan.

• bananflugan82
    hanide skrev 2010-05-25 21:27:39 följande:
    Haha, varför ska man ta på sig såna projekt när man ändå vet att man får stressa? Jag är likadan.. jag har gett mig fasen på att jag ska baka, tänkte bjuda hit familjen på Mors dag. Jag vet själv att jag kommer att stå där stressad i köket med två missnöjda killar. Men, men.. skam den som ger sig.
  • bananflugan82

Vi har fått remiss nu till ögonläkare för att kolla killarnas ögon med. Vi ska dit den 17 juni. Känns lite läskigt men ska samtidigt bli skönt att få veta om dom ser dåligt eller vad det är. Ser gör dom ju, för dom älskar att titta på färgglada saker och så, men vi får se vad dom säger helt enkelt.

• bananflugan82
    Euphoria85 skrev 2010-05-26 18:41:15 följande:
    fick ni inte kollat ögonen genom Neo?
    Dom kollade ögonen på neo och även läkaren på bvc gjorde det, men då var dom ju så små och allt såg bra ut. dom bara gjorde en vanlig koll, när dom kollade allt annat med kroppen o så.
    Detta har inte uppmärksammats förrän nu. Dom kan fortfarande inte fokusera blicken och så, och efter 4 månader så kollar dom upp det. Läkaren trodde dom kan ha något som heter Nystagmus, att ögonen "darrar", att dom inte kan hålla dom stilla helt enkelt. Det kan växa bort, men det kan också betyda att dom har något annat synfel. Hur allvarligt vet vi inte.
  • bananflugan82
    frökenmumin skrev 2010-05-27 09:49:50 följande:
    Men det är ju skönt iallafall att få reda på hur det ligger till. Men upplever du att det fortfarande är lika mycket, mindre eller mera? Har båda eller bara en av dom?
    Båda har det, och vi tycker att det har blivit bättre faktiskt. Och dom har upptäckt saker nu, som dom inte uppmärksammat innan. Vi har två färglgada tavlor som är väldigt spännande t.ex. Och dom älskar mobilerna vi har i deras rum. Det ska bli intressant och se vad dom säger om det, vad som kan vara fel. Dom ger liksom aldrig riktig ögonkontakt heller, men det har väl med att göra att dom inte kan fokusera riktigt. Och dom följer inte med blicken, om man t.ex. flyttar en leksak, det tar tid för dom att hitta. Det kan va att dom är närsynta eller nånting sånt. Ju tidigare det hittas, desto snabbare kan man ju göra nånting åt det!
  • bananflugan82

Idag upptäckte jag att Ludvig håller på att få sin första lilla tand! Ett litet, litet riskorn är på väg upp ur underkäken. Inte konstigt att händerna är i munnen hela tiden.

• bananflugan82
    lacamilla skrev 2010-05-27 17:19:35 följande:
    Hej alla!Jag fick tvillingar fen 5 februari. Har inte varken tid eller ork att sitta så mycket vid datorn så därför skriver jag aldrig.MEn en sak ni gärna får hjälpa mig med, jag vill byta vagn nämligen. Har en urban jungle nu som jag inte är helt nöjd med. Jag har hittat en annan vagn, men det är 79 cm bred. urban junglen är bara 73 så då har jag inte behövt tänka på tunnelbanor, bussar m m. Men min fråga är då, till er som har en 79 cm vagn, kommer man förbi o fram överallt? Tex i kassorna i affärerna, genom vanliga dörrar osv? Ute bland affärer o folk helt enkelt? SNälla svara, då jag inte kan bestämma mig om jag vill ha vagnen eller inte just för detta....Hoppas ni alla mår bra! Tänk vad tiden går fort, mina är snart 4 månader !=)
    Jag har en som bara är 70cm bred, och jag hade inte kommit igenom nånstans känns det som om det varit bredare.. genom larmbågarna på ICA t.ex., på Apoteket osv.. det är sjukt trångt överallt. På bussen här är det inga problem för dörrarna är såpass breda och det är bra plats för barnvagnar, men det är nog enda stället.
  • bananflugan82
    lacamilla skrev 2010-05-27 21:41:27 följande:
    sansad, ok =)Men jag har iaf bestämt mig för att beställa vagnen, men jag ska ha kvar min urban jungle oxå! Haha... ni som är intresserade kolla www.swekidz.se.
    Men åh, varför fanns inte dom innan?! Jag tror jag har tittat på dom vagnarna innan, när vi trodde vi vänta en bebis. Sen när vi letade tvillingvagn fanns det knappt något...
Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010