glasvas skrev 2010-06-06 22:21:29 följande:
Mysan: ja, det är spooky! Jag hade en känsla av att jag var gravid innan jag testade, och jag hade en känsla av att det var två, men jag hade en känsla av att det var en tjej och en kille och det var det ju inte, men två av tre är ju inte så illa...
Jag kommer nog aldrig att glömma beskedet om tvillingar, det kom den 1 juli när vi var på KUB ul i v 11. Vi var helt tysta i flera timmar, var och tittade på möbler och kunde inte fokusera på något alls, vi bara gick omkring i ett töcken... Men som någon sa, nu är det svårt att tänka sig att inte ha tvillingar, det är så självklart, jag kan knappt tänka mig att vara gravid med bara ett barn... Samtidigt är jag lite orolig att få tvillingar nästa graviditet, om det blir någon, även om det skulle vara otroligt roligt!
När det gäller matschema ser vårt ut så här:
0530-0600 Amning
0900-1000 Ersättning
1200-1300 Smakportioner av grönsaker och frukt och sen amning efter
1500-1600 Ersättning
1800-1900 Gröt, hel portion och sen amning
Vi har hållit på med smakportioner i snart en månad och det går bra, vet inte riktigt när vi ska gå upp till hela portioner, David får i sig maten jättefint, men Viktor äter med hela kroppen och har ju hälften i magen och hälften lite varstans! De har börjat slarva lite när de ammar, har varit lite svårt att få dem att fokusera på sista tiden. Dessutom kräks Viktor rätt mycket, särskilt efter ersättningen, inga kaskader, men det kommer mycket och ibland kan det komma nån timma efter maten, men ändå vara osmält mat som överskott typ. Jag vet inte vad vi ska göra, är lite less på att vara konstant nerspydd och alltid behöva byta kläder på honom, det är ju inte det bästa han vet... Han kräks inte efter gröt och puré, och väldigt lite efter amning, så jag antar att det är ersättningen som är boven i huvudsak, vi har provat BabySemp 2 och Nan 2 i tetra, verkar inte vara någon skillnad, och vissa dagar är mer än andra. Vet inte vad jag ska göra, vi rapar noga under matningen, håller inte på och lattjar runt med honom allt för mycket efter maten, ger lite mat ofta eller mycket mat sällan, han kräks på allt... Råd, någon?
Om ni ger Babysemp, så prova Lemolac. Finns nu både i Babysemp 1 Lemolac och Babysemp 2 Lemolac. Det är den enda dom funkar för våra killar, annars kräks dom massor! Dessutom är den mycket snällare mot magen än vanlig Babysemp. Den är lite, lite tjockare i konsistensen, tror det är därför. Vi har sparat oss från mååånga kräkningar sen vi började med den. Dom kunde kräkas direkt efter maten, eller flera timmar efteråt, på nätterna, ja, hela tiden...