Inlägg från: bananflugan82 |Visa alla inlägg
  • bananflugan82

Vi som hade Bf januari/februari 2010

lacamilla skrev 2010-05-27 21:41:27 följande:
    sansad, ok =)Men jag har iaf bestämt mig för att beställa vagnen, men jag ska ha kvar min urban jungle oxå! Haha... ni som är intresserade kolla www.swekidz.se.
    Och vi har en Basson Baby, ett danskt märke.

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 www.amelia.se/min-sida/tvillingar/blogg/view/
  • bananflugan82

Våra killar är inte platta, vad jag kan se. På BVC påpekade dom att Ludvig var lite, lite platt på höger sida, men det går knappt att se om man inte tittar väldigt noga. Men dom har också favoritsidor, så man får väl försöka få dom att variera på nåt sätt!

Platt bakhuvud ska man väl "passa sig" för att dom ska få, för det kan dom ha sen långt upp i åldrarna tydligen. Och sen är det väl det att har dom en favoritsida så kan dom bli stela och så, på andra sidan, har väl med musklerna i nacken o göra.. det finns så mycket med det där om att dom blir platta i huvudet, osv.
    Jag hittade n hemsida på en blogg om tvillingar, och just "prematurskallar". för prematurer har tydligen lättare för att bli platta och skeva, det är väl för att deras huvud är ännu mjukare och "ofärdiga" när dom kommer ut.
    http://torticollis.dinstudio.se/gallery2_38.html
    Men gå inte in o läs där om du inte vill leta "fel"..
    Men sjukgymnast låter bra! Ju tidigare man får hjälp desto bättre.

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 www.amelia.se/min-sida/tvillingar/blogg/view/
  • bananflugan82

Dom ringde från ögonkliniken idag och vi fick en tid redan nu på onsdag för att kolla killarnas ögon! Vår läkare på BVC hade ringt och frågat om vi kunde få en tidigare tid, då det är bättre att få det gjort, så dom kunde klämma in oss redan nu. Känns skönt, även om det genast blev mer nervöst. Redan på onsdag får vi veta om något är fel, känns läskigt.

• bananflugan82

Nu har vi varit på babymassage, Oliver stortjöt och sov sen igenom alltihop, Ludvig tyckte det var jättemysigt. Blev vägda och mätta också, är nu 4½ månad (3 månader korrigerat) Oliver väger 7100 och Ludvig 6800, båda är 64 långa.

• bananflugan82

Våra killar gillar musik. Vi har en skiva med musik till några barnlåtar på, så får man sjunga texten själv. Det räcker att jag sätter på skivan nu så skiner dom upp. Dom ligger och jollrar i takt med att jag sjunger. Likaså om man läser för dom, och har dom i knät så dom kan titta i boken. Supermysigt! Såklart är det inte boken i sig dom gillar, utan det är ju alla färger och att höra rösten när man läser för dom, men det är så himla roligt att dom börjar reagera på sånt nu, och tycker saker o ting är roligt.

• bananflugan82
    frökenmumin skrev 2010-06-03 19:06:30 följande:
    Bananaflugan82. Hade inte ni tid hos ögonläkaren nu i veckan, hur gick det?
    Jo, just det! Det gick bra. Eller ja, han kom inte fram till nånting mer än att dom inte fokuserar blicken. Så vi ska dit igen om 2 veckor nånting och då ska dom göra riktiga undersökningar, titta på ögonbotten osv, så då får vi förhoppningsvis lite svar.

O våra killar flyttar på sig också. Dom skjuter också ifrån ibland när dom ligger på rygg o när dom ligger på mage så kan dom ibland skjuta ifrån med både knä och fötter. Ludvig är en riktig akrobat, jag har hittat honom som Pippi Långstrump en morgon och nästan varje morgon har han snurrat så han ligger på tvären i sängen och blir jättearg när han vaknar, för att han sitter fast, han är ju längre än vad sängen är bred nu.
  • bananflugan82
    hanide skrev 2010-06-04 13:32:33 följande:

Nu har killarna börjat att rata ersättningen. Så här ser det ut nu för oss:

06.00-06.30 ersättning (får snart bytas den med)

09-10 gröt

12-13 mat + fruktpuré

14-15 banan

16-17 gröt

19-20 välling

Måste försöka få slut på ersättningen så att det bara blir välling. Men det är inte säkert att det går.....

när började du ge välling, hur gamla var dina killar då?
  • bananflugan82

En sak till.. ni som börjat ha era kids i matstolar, när kunde ni göra det, hur gamla var dom? Och hur stadiga måste dom vara, vet ni det? Våra killar blir 5 månader om 9 dagar och jag provade med Oliver idag, det gick över förväntan! Men han sitter ju som en hösäck ibland o det antar jag att dom gör i början, o det kan ju inte vara bra för ryggen.
    Men han blev så GLAD! Vad roligt det var att få komma upp på det sättet.

• bananflugan82
    Mysan31 skrev 2010-06-06 07:42:44 följande:
    Hej Allesammans!

Här rullar allt på som vanligt. Sandra älskar gröt hihi O det har gjort att hon slutat o vakna flera gånger per natt. Ger henne gröt vid 19 sen ersättning vid läggdax. Hon sover då från 20.30 -3.30 Ger henne en flaska sen sover hon vidare till kl 7.30 ca. Alicia  är inte allt intresserad av gröten.

Nu är det prick ett år sen stickan visa plus. Herregud var tar tiden vägen?? Va var det första ni tänkte när ni fick veta att det var två?
    Är snart 1 år sen här med. Helt sjukt! Första reaktionen på att jag var gravid var om jag verkligen ville det här, om jag skulle klara av det! Senfick vi inte veta att det var två förrän i vecka 19 på RUL, och då var chocken total... vi hade ALDRIG kunnat tro att det var två. Jag började gråta och min man satt helt tyst resten av ultraljudet. Men så fort det lagt sig så tyckte vi det skulle bli jätteroligt!
Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010