• Euphoria85

Vi som hade Bf januari/februari 2010

då fortsätter vi här då!!

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 18:27
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 09:23
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Mumindalen: 12/12 Darko och Nikola, enäggs, v 35+0
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6
  • Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010
  • frökenmumin

Hahaha...det där känner jag igen, jag skrubbar också överallt. Nu verkar alla i min familj vara friska. Så nu återstår bara ännu mera städning och skrubbning. Angående hur länge det sitter kvar i leksaker och annat har jag tyvärr inget svar på, det är nog en fråga jag också har funderat på

Matlusten hos mina killar har varit rätt lik den du (Nillan 82) beskriver, men det känns som att det är påväg att bli bättre nu, hoppas hoppas....

Själv ska jag börja jobba idag (på nytt jobb), gissa en gång om jag är nervös . Nu är det mannens tur att vara hemma med barnen, tror han är lite nervös...hahaha...

Förövrigt så är det skitkallt här nu på morgonen, termometern visar minus 20 grader...brrrrr....

• hanide

Vad kul att börja nytt jobb frökenmumin! Vad ska du göra? Kommer du arbeta heltid?

• frökenmumin
    hanide skrev 2010-12-01 08:15:31 följande:
    Vad kul att börja nytt jobb frökenmumin! Vad ska du göra? Kommer du arbeta heltid?
    Jag har tidigare jobbat med produktionsteknik/beredning/projektledning för ett större företag. Jag kommer väl att göra ungefär detsamma nu däremot har jag bytt till ett konsultföretag. Det ger mig lite mer variation i arbetet plus betydligt bättre betalt

Japp, det är heltid som gäller! Min man har ett jobb som gör det lämpligt att vi byter den här tiden på året. Så nu kommer han vara hemma heltid med barnen fram till april och därefter är det inskolning på dagis som gäller.
  • Fröken Fajans

Ja, jag funderar också på när man ska skola in dem på dagis (förlåt, förskolan menar jag förstås). Nu ska vi iaf flytta i februari till mkt barnvänligt område med bra dagis och skola. Kanske bäst att ställa sig i kö nu så man får där man vill. Måste man veta nu hur många timmar de ska gå i augusti. Känns som att vi måste bestämma snart fast det är mer än ett halvår kvar. Är det bättre att börja med halvtid? Halva dagar eller några dagar i veckan?

• bananflugan82

vi har sökt förskola nu från 1 september nästa år. satte 25 timmar i veckan, vill inte ha dom mer i början. jag kommer inte börja jobba heltid, eller kanske ska plugga, får se vad det blir. tänkte att det är bättre att dra till med fler timmar än vad det kanske blir..

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13
  • hanide

Vi har sökt dagis (jag trotsar och skriver det ) från mitten av augusti och har sökt 40 timmar i veckan. Jag tror att vi båda ska jobba heltid.

• nillan82

Idag har jag fotograferat killarna till julkort som vi ska skicka ut :) Här är mina två små tomtar

Ang. dagis/förskola så har vi stått i kö sedan killarnas 6-månaders dag. Jag har tänkt att de skall skolas in i aug/sept och till en början kommer de få gå fyra dagar i veckan; ungefär 6-7 timmar per dag.
  • hanide

Vilka fina pojkar Nillan!!! Och korten blev ju jättebra!

• Mammat3

Nillan Gud vad söta dom är :)

Här ska våra börja i februari om vi får platser självklart. Min skola börjar i januari så det kändes bäst att skola in dom då och ta ut fp under sommaren sen.

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010