• Euphoria85

Vi som hade Bf januari/februari 2010

då fortsätter vi här då!!

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 18:27
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 09:23
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Mumindalen: 12/12 Darko och Nikola, enäggs, v 35+0
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6
  • Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010
  • bananflugan82

nilla: så söta!! o så lika dom är varandra

vi har också tagit julkort. blev faktiskt bra! men jag fick slå in varsitt paket som dom satt o pillade med för mina vill inte vara stilla för 5 sekunder! fotograferade dom för ett tag sen o var genomsvett efter det för dom bara kröp iväg o jag fick jaga dom hela tiden

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13
  • frökenmumin

Nillan, vilka sötisar!

Här har det varit en fullspäckad vecka eftersom jag har börjat jobba. Men det har samtidigt varit såååå kul, känns riktigt bra att få använda hjärnan (förstå mig rätt ) och bli lite utmanad .

Mannen min har haft det fullt upp han med , första veckan ensam med barnen. Men det har faktiskt gått över förväntan. Allt har han kanske inte gjort på mitt sätt, men han har löst sitauationen och det är ju det viktigaste även om barnen har sett ut som "gud vet vad" . Det där med att klä barnen i fina, rena kläder och sånt måste han jobba med....hahaha...
    Så för tillfället går det till såhär. Jag kliver upp vid halv sex på morgonen, jag fixar iordning mig själv (med barnen krypandes runt benen givetvis ), sen lägger jag fram kläder till alla barnen, packar storasyster ryggsäck till förskolan, bäddar alla sängar, ger barnen frukost och sen väcker jag mannen. Det är något vi måste ändra lite på, den uppdelningen känns inte helt okej men samtidigt har jag ett visst kontrollbehov som jag dämpar detta vis...hahaha...

• bananflugan82

frökenmumin: jag förstår ditt kontrollbehov.. har man varit hemma såhär länge med barnen också så vet man ju vad som funkar. sen att dom har metoder som också funkar vill man kasnke inte alltid förstå...
    jag ska iväg om två veckor över en helg, ska på shoppingresa till england med en kompis. kommer att skriva en lista på när dom ska äta o sånt.. jag vet att maken fixar det men ändå... o det är trots allt jag som känner dom bäst, tyvärr. ska bli nyttigt för dom att vara hemma själva en helg!

• Mysan31

Grattis Simon o Lukas!!!

Va tiden har sprungot iväg! Ojojoj Ja inte långt nu tills alla i tråden blivit 1-år!

Här rullar allt på som vanligt! Har bestämt mig för att återgå till arbetet den 10/1 pappa tar över föräldrarledighet fram till maj då det ska inskolas på dagis. Fick inte plats tidigare. Det är ett privat dagis så man får snällt vänta

Alicia kryper runt för fullt o försöker resa sig upp. Sandra sitter snällt kvar där man sätter henne hahaha Rätt skönt endå.... Måste kolla Alicia hela tiden. Hon plockar allt hon hittar på sin väg.
    Båda har tänder nu i nedre delen. Sandras fram tänder börjar synas nu oxå. Alicias är på g oxå.

• hanide

Tack Sansad och Mysan! Ja, gud vad tiden går.... Jag blev riktigt nostalgisk förut. Tänk att man för ett år sen låg på BB och nu så sitter de i sina stolar och äter samma mat som jag, babblar, kryper och snart går.... Men jag tycker det är skönt att de blir större. Det blir roligare. Idag ska vi ut och åka pulka

• frökenmumin

Grattis Simon och Lukas!

Här jobbas det för fullt, trots att jag jobbar heltid så upplever jag att jag hinner träffa barnen en hel del. Eftersom mina barn är morgonpigga (vaknar mellan 5.30-6.00) så är dom uppe med mig innan jag åker till jobbet. Jag ger dom frukost och lite sånt och vid sju åker jag till jobbet. Jag har väldigt nära till jobbet så jag är där redan 5-10 minuter senare och därför är jag även hemma på eftermiddagen rätt skaplig tid (precis efter 16). Sen äter vi middag tillsammans och jag busar med barnen fram tills läggning vid sju. Tycker det känns helt okej faktiskt. Jag är väldigt nöjd och glad

Jo har ju glömt att berätta att Melvin numera kan stå några sekunder helt utan stöd, kan traskar även runt alla möbler för fullt nu . Även Max ställer sig upp och traskar lite däremot står han inte alls utan stöd ännu.

• bananflugan82

grattis simom o lukas! ja, tiden går snabbt..

här börjat oliver fatta hur han ska gå med gåvagnen. ludvig försöker resa sig mot möbler men det går inte riktigt än. har brukar fastna halvvägs och gråta förtvivlat stackarn.

oliver har börjat ta napp igen, vilket ingen av dom har gjort sen dom var jättesmå! men idag har han snuttat på sina leksaker o blivit arg så han fick napp och somnade även med den ikväll... hmm, jag som trodde vi skulle slippa nappar..

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010