Inlägg från: Malleballebuse |Visa alla inlägg
  • Malleballebuse

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Yes box!!!
    Nästa gång jag väger mig så kommer jag med största säkerhet gå in i ett nytt tal, nämligen 70-talet
    Vägde 80,2 kg i morse och har då gått ner 1kg på 6 dagar vilket känns lagom snabbt.
    Om 10 kg till så kommer jag nog att tycka att det är ok om det inte blir mer och om 15 kg så vill jag nog att det stannar.
    Vi får se om jag och kroppen är sams.
    Eftersom det var så länge sedan jag vägde under 85kg så har jag svårt att ha vikt som mål utan vill hitta en kroppsform som passar mig både till utseende och i huvudet.
    Kanske blir det 55kg

• Malleballebuse

Mli: då är det ju du som ska ha alla mina kläder
    Visst bor du i Skåne men var?

• Malleballebuse

Mli: jag ska säkert fiska kräftor i mörka skogarna utanför Sösdala om några veckor sen blir det hästauktionen i Hörby den 11/9.
    Om du vill ha en garderob så säg bara till( och nej detta är ingen annons eftersom jag ger bort dem)

• Malleballebuse

Nala: grattis!

Mli: ångrar du dig så har du till helgen på dig sen får de följa med på fest där det finns flera hugade spekulanter.
    Hästauktionen är riktigt kul att gå på och hästarna är inte alls i så dåligt skick som ryket säger, har bara sett två vrak.
    Många tunga hästar som ardenner och såklart en massa shettisar , det borde passa dig.
    Jag har varit löjligt nära att köpa med mig flera ponnysar och en frieser men som tur var så åker jag alltid dit utan transport. och det är så långt att gå till Göteborg
    Fast man kan betala med kort vilket gör saken än farligare.

• Malleballebuse

Storkvinnan: klart du får dricka vin eller annat gott.
    Till mig sa dietisten och läkaren att det var helt ok i rimliga mängder (inga problem här inte,  jag somnar efter ett 1/2 glas) fast de tyckte att det var lämpligt att vänta någon månad iallafall. Carlanderska.

Jag har jobbat min första dag efter operationen och det gick överförväntan.
    Känner att lusten och kraften ökar för varje dag som går nu, vilket är väldigt skönt eftersom jag har varit ganska låg efter operationen.
    Det firar jag med en liten sväng ner till Torekov och syrran och då hoppas jag att jag inte somnar av vinet.

• Malleballebuse

Kul att se lite nya ansikten här

Jag ställde mig på vågen idag och tänkte att jag nog inte skulle kommit till 70-talet redan, attans vad fel jag hade
    78,6 kg!!!!!!
    Inte för att jag vill klaga men jag tycker att det fortfarande går lite för fort och jag har svårt att hinna/orka äta det jag ska, men det blir bättre och bättre för varje dag.
    Nu har jag äntligen hittat en frukost som funkar (mannagrynsgröt) och det gör att hela dagen blir bättre.

Gick och provade kläder igår och nu kan jag köpa klänningar (men inte byxor) i "finaaffären".
    Jisses det kommer att bli dyrt det här

• Malleballebuse

Kajo: klart du ska få det. Nya tuttar kanske
    Vad bra att du är hemma så vi kan rasta lite fläsk.

Jag har också blivit mycket bättre på att redan på menyn lista ut om jag kan äta det eller inte.
    Åt historiens godaste fisksoppa i Torekov i går.

• Malleballebuse

Virriga Vera: Jag var likadan när jag åt pulver. Inga problem med förstoppning inte

• Malleballebuse

Drottningen: jag fyller på med lite mer.
    Du är vacker, smart och alldeles alldeles unik så låt inte ditt eget inre göra dig till något annat.
    Undertiden tills du hittar tillbaka till dig själv så rekommenderar jag varmt Kajos förslag, alla 3.

Vad gäller ekonomin så kommer det här att bli dyrt.
    Först själva operationen, sen alla kläder som behöver bytas ut ( jag gav bort kläder för ett inköps av ca 10 000) i helgen och det var bara början.
    Allt eftersom kläderna blir förstora så inhandlas det nya för naken vill jag inte gå och mitt klädkonto var ganska stort innan så det lär ju inte minska.
    Sen vill jag göra en fettsugning av ridbyxlår till nästa vår eller höst.
    Ja det var väl allt
    Om nu inte tuttarna försvinner för då vill jag ju ha nya sådana också.

Jag kommer att få jobba mycket det här året.

• Malleballebuse

MammaTillHarry: nej fy så trist!

Jag känner mig lite kluven till det där att tappa hår, jag har redan tappat ALLT mitt hår en gång och då upplevde jag det inte som så jobbigt ( det var annat som var jobbigare då) och tyckte att jag så rätt ok ut trots allt.
    Nu känner jag att det skulle vara superjobbigt om det hände för den här processen handlar så mycket om utseende.
    Jag, jag och jag hela tiden.
    Hur mycket har jag gått ner i vikt, hur jag äter, hur mina kläder inte passar, hura jag mår och alla samtal kring mig när vi är på middag, fest eller fika.
    Jag är ganska trött på mig själv
    Fast nu undrar jag iallafall inte längre om jag gjorde rätt som opererade mig.
    Nog om mig....................

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)