Inlägg från: Malleballebuse |Visa alla inlägg
  • Malleballebuse

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Själv har min inre spegelbild börjt spela mig små spratt, tycker att jag är lika tjock nu som då. Hur jag nu kan tycka det då jag har gått ner ca 3 stl på kläderna.
    Min mage kommer nog inte hänga alls, mera orolig för hur mycket benen kommer att slänga och dänga.

• Malleballebuse

Grattis till alla er som fått op-tider.
    Ingen nämd ingen glömd, jag har lite svårt att hålla reda på vilka som är var i kön .
    Är jätteglad för er skull.

En liten fråga om mens.
    Jag har inte haft min mens på ca8 veckor nu och funderar på hur vanligt det är efter men har opererat sig.
    Vet att jag inte är gravid då jag är steril men för säkerhetsskull så sitter där också en spiral.
    Har eran cykel varit oregelbunden och/eller har ni haft långa uppehåll undertiden  då viktnedgången varit ganska snabb?

• Malleballebuse

VEP: visst är det coolt, grattis!

• Malleballebuse

Pjuffsan: grattis till Pyret.

Jag har gått ned ca 18kg på 3 månader och de första 2 veckorna gick jag ner 0,5kg per dygn.
    Sen lugnade det ner sig till ca 1-1,5kg i veckan och de senaste 3 veckorna har jag stått still, men nu böjar det ticka nerför igen.

Köpte kläder igår och nu är jag så vilsen i storlekarna att jag fick be tjejen i butiken om hjälp.
    Det blev 2 par byxor i stl M och en kappa i stl S !!!!!
    Tjejen som hjälpte mig var nästan lika glad som jag

• Malleballebuse

Virriga Vera: håll ut det blir bättre. Jag har nästan glömt bort hur det var(tur det) men det blir bättre och snart får du börja äta knäckebröd och då brukar livet bli något roligare.

VPE: bra jobbat tjejen. Visst är det härligt när man upptäcker hur mycket lättare det är utan alla kilon som hänger ivägen.
    Stövlar är ju så kul!!!!!!!!
    Eller hur Kajo, hur många par har du hunnit köpa i höst?

• Malleballebuse

Nala: det är galet många cm kul

• Malleballebuse

Tyvärr så är jag mera godissugen nu förtiden än innan.
    Det kan med lätthet slinka ner en godis då och då på jobbet eller som idag en halv muffins till kaffet.
    Fast och andrasidan så åt jag väldigt sparsamt med godis innan men bullar och kakor åt jag mera av.
    Känner mig inte orolig för att det ska bli för mycket i framtiden utan får tänka på att dricka mera och försöka hinna äta oftare på jobbet.
    Hemma så äter vi nästan inget godis alls och glömmer ofta bort lördagsgodiset till barnen.
    Snabbmat har inte heller varit någon favorit och är inte nu heller.
    Vi använder inga lättprodukter hemma när vi lagar mat eftersom vi vill ha så "rena" varor som möjligt men äter mindre mängd av såser och liknande istället.

Min svaga punkt var nog kvällsmackorna som nu är utbytta mot resterna från middagen, 1 knäckis eller fruktsallad.

Tycker nog inte att jag ändrat något i mitt sätt att äta mer än mängden och antalet mackor (äter nästan inget bröd alls längre).

• Malleballebuse

Måste göra ett litet tillägg i meningen om jag inte har ändrat mig i mitt matbeteende.
    Sjävlklart så har jag nog ändrat mig mer än vad jag själv förstår även i annat en mängd av mat, men jag uppfattar det som att jag äter precis som innan för det känns så naturligt att göra bättre val.

Knepig fårga att svara på

• Malleballebuse

Då var jag tillbaka efter inte ha kunnat loggain på evigheter, men läsa gick ju bra.

Mår bra igen efter en lite svacka av illamående och magkatarr vilket har resulterat i att jag nu är nere på min målvikt på 65-66kg. Startade på 90kg.

Shoppade loss idag igen och har nu inte ett plagg som är äldre än 3månader i min garderob, det är så ballt att köpa kläder i stl S-M, men såklart galet dyrt då jag trivs som bäst med att ha en proppfylld garderob. Det blir mest toppar och klänningar då jag kommer att beställa en tid för fettsugning av låren och dessutom så tickar vikten ner fortfarande och det som blir mindre nu är min tidigare oändligt stora bak.

• Malleballebuse

Tinzi: vi är båda opererade på samma ställe och ost i alla former är helt fritt fram. Ät och njut.

• Malleballebuse

PetraD: jag har nu kommit ner till BMI 24 och sniglar sakta men säkert neråt på vågen kanske 0,5-1kg på två veckor, lite svårt att säga då jag hela tiden gått ner stötvis.
    Nu vill jag få stopp på viktnedgången så jag ökar mitt kaloriintag sakta men säkert, men jag räknar med att hamna någonstans runt 60kg innan jag har landat.
    Ska på återbesök den 1/12 ska bli kul att höra vad teamet där säger  om vikt nedgången.

• Malleballebuse

Snyggt Kajo!!!
    Kan inte minnas att du var så tjock men det borde ju ha varit efter att vi lärt känna varandra så det kanske var så illa. Din personlighet förminskade nog  dubbelhakan.
    Jag har ett riktigt ruggekort på mig när jag är nästan hårlös och cortisonstinn, det kanske kan vara något att ta med sig imorgon.

• Malleballebuse

Pröva att dricka ljummet vatten istället det slår inte lika hårt i magen när det landar.
    Dricka i sportflaska är också ett tips för då kommer det inte med någon luft ner.
    Sen är det bara att öva och träna med vattnet så brukar det lösa sig efter ett tag.

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)