Inlägg från: Malleballebuse |Visa alla inlägg
  • Malleballebuse

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

LenaL: jag kan tyvärr inte svara på hur de gör i Norrtälje.
    Ringde min svägerska som är narkossyrra där men hon vågade inte svara säkert då hon inte träffar patienterna på det viset utan bara när de ska sövas.
    Pröva att fråga på Viktop eller viktdropp där kanske finns bättre svar.

Men jag håller såklart alla mina tummar och tår för att du ska få göra din op och att allt ska gå bra.

• Malleballebuse

Så har man ätit nu då och till vilken nytta???
    Efter en knapp halv räckmacka (modell XL) så var jag mer än nöjd och gav bort resten till en äkta smalis.
    Nu längtar jag efter ett par dagars flyt och att få rensa kroppen på mat.
    Konstigt hur jag är funtad, aldrig är man nöjd

• Malleballebuse

LenaL: hoppas och tror att det gick bra för dig på invägningen idag.
    Lycka till med operationen

• Malleballebuse

Anna73: lycka till!
    Och lycka till för mig med

• Malleballebuse

Så nu är väskan packad och barnvakten fixad.
    Pengar, leg, telefon och journal kontrollerad flera gånger, precis som när man ska iväg och föda barn.
    Det här är lite samma sak, nu börjar  mitt nya liv men jag vet inte riktigt hur det kommer att te sig fast jag har läst allt och gjort alla förberedelser man kan göra.

Håll i hatten för nu kör jag

• Malleballebuse

LenaL: hoppas att du är opererad och mår bra nu.

• Malleballebuse

Nu är jag hemma igen!
    Lite jobbigare än jag trodde samtidigt som det också var mycket lättare än jag trodde.
    Sitter och sippar vatten som går alldeles ypperligt att dricka och äter soppa mycket långsamt.
    Jag kan ju inte klaga på backup-personalen som också är barnvakt (mina päron) en sjuksyrra och en narkosläkare, fast jag vet i tusan om det är en fördel

Jag fick en ovanlig komplimang om min lever, den var fettfri och vacker.
    Vilket i sin tur gjorde operationen lite svårare så med faciet i hand så skulle jag inte ha gått på "flyt" veckorna innan.
    Där fick jag för dåligt samvete om vin och räkor.

Anna73: skönt att höra att du kom ut på rätt sida.

LenaL: hur har det gått för dig?

• Malleballebuse

Sabinaa: av oss 4 som gjorde den samma dag så vet jag att åtmindstånde 3 betalade själva, jag tror att den fjärde tjejen gjorde det också.

• Malleballebuse

bellevue: så duktig du är !

werner: spännande, då är du snart på "rätt" sida.

Jag kunde inte för mitt liv få ner någonting som flöt till frukost så nu har jag ätit en  halv knäckis med leverpasej på. Tuggad in i soppkonsistens och nu ligger den där och mår bra.
    Jippi!!!

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)