Inlägg från: Malleballebuse |Visa alla inlägg
  • Malleballebuse

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

vänat: det är just det som jag tycker är så konstigt.

All forskning om just den här operationen baserar sig på en teknik som har framtagits av bla Torsten Olbers och det är just den teknink som man använder sig av i hela norden och till stora delar även i USA.
    Eftersom man gör likadant  och forskningen som man tar del av är den samma så kan jag inte förstå hur man kan komma till så olika slutsatser.
    Jag får luska vidare

• Malleballebuse

år78: jag har samma bmi som dig och gör min privat.
    Det är nog inte omöjligt att få den betalad om du har fetmarelaterade sjukdomar, annars så blir det nog tyvärr svårt.

• Malleballebuse

Drottningen: du är en kvinna helt i min smak
    Fast jag hade nog valt Gin och Tonic istället.

• Malleballebuse

Drottningen: låter som en bra startdrink efter operationen
    Jäger ska ju vara läkande vid alla möjliga magbesvär sägs det.

• Malleballebuse

Carlanderska har inga krav på viktnedgång, men man ska gå på pulverdiet 4-2 veckor innan operation.
    Hur länge beror på hur högt BMI man har.

• Malleballebuse

Lalong: jag blev lite kort i mitt svar då det rasade in ett gäng fikasugna mammor

Visst är det så att det skrivs mycket upprepningar i den här tråden och mycket nytt också . Många som frågar och undrar om samma saker fast vid olika tidpunkter och här skriver vi så mycket att det lätt försvinner i mängden.
    Så det är ju bra att vi älskar att skriva om samma saker många gånger

Jag är jätteglad att det inte är några viktkrav på Carlanderska då jag provade att "pulvra" i 14 dagar förra året och gick ner häpnadsväckande 1,5 kg totalt.
    Det är vad jag kan bajsa ut vid ett och samma tillfälle

• Malleballebuse

Freyla: 33,5

Storkvinnan: vad modigt av dig att våga tänka om och ge det lite tid.
    Fast jag kan tänka mig att det inte är ett av de roligaste beslut du fattat.
    Hoppas du får styr på de personer som inte står på din sida eller finner styrka att klara dig utan dem.

• Malleballebuse

Glaadis: snälla rara döm inte dig själv så hårt.
    Inte kommer det att tändas en neonskylt ovanför ditt huvud som talar om att du misslyckades och åt några köttbullar.
    Nu har du ätit de där förbenade köttbullarna och hur mycket du än fick tugga så var det ju inte värt det och därför lär du inte heller göra om det.
    Det är ingen idé att ha ångest för något du inte kan göra ogjort och du har inte dödat någon och kommer självklart kunna opereras iallafall.
    Kram!

• Malleballebuse

Anna 73a: då opereras vi på samma dag men tyvärr inte på samma ställe.

Imorgon så åker jag på sol och badsemester till Turkiet.
    Tänk sista solsemestern som tjockis
    Nästa gång så kan jag också tripparunt och köpa billiga (läs små) plagiatjeans på markanden, i år satsar jag på solgalsögon och handväskor.
    Kommer hem nästa lördag och då ska jag rätt in i min pulverdiet.
    Jag kommer att ha historiens största magsäck och antagligen dö av svält redan första dagen.

• Malleballebuse

Anna 73a: Carlanderska.
    Sen råkar jag tycka att min läkare är en riktig gobit och det känns ju sådär att ligga som jesus på korset iklädd sjukhuskappa utan knappar, stödstrumpor och osminkad med hår som är lika svallande mjukt som stålull.
    Nu kan jag iallafall trösta mig med att jag har en snygge bränna

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)