Inlägg från: Malleballebuse |Visa alla inlägg
  • Malleballebuse

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Jeanette 79: här flyts det också och jag råkade ju flyta på en Cider igår och det gick finfint.
    Tycker som dig att det går bra men är galet tråkigt.
    Har gått ner 3kg på en vecka men sist jag åt "pulver" i två veckor så gick jag bara ner 1,5kg så jag ser det som en framgång

• Malleballebuse

Jeanette: då ligger jag där på uppvaket om du får så kan du ju kolla om jag är vaken och tjingsa.
     Då kommer du väl att träffa dr Torsten (en urtrevlig och sympatisk läkare).
    Är inne på dag 9 och håller på att förgås, inte av hunger men för att det är deppigt att allt vi gör tillsammans innerfattar någon typ av mat.

Väntan så här en vecka innan är som sista tiden på en graviditet.
    Jag vill bara ha det gjort så ordnar sig nog med det andra.

• Malleballebuse

Ja lite tokig håller jag allt på att bli
    Dessutom jobbar jag ju med mat och ska vara glad och käck hela tiden.
    Hemma kan man ju bara undvika att gå ut i köket om man inte vill lukta och se på eländet.

Nåja igentligen är det inte så farligt men det är inte utan att man slås av hur ofantligt stor del av livet vi samlas runt mat på olika sätt.
    Jag borde igentligen inte vara förvånad då jag upplevde det på samma vis för några år sedan då jag fick cellgifter och inte kunde vara i närheten av lukten (eller tanken på)av mat.
    Då var jag mest isolerad hela tiden och hade svårt för att läsa böcker, tidningar lyssna på radio och titta på tv då det förekommer hela tiden.
    så det här är rena barnleken

• Malleballebuse

Om ni undrar hur mycket jag gick ner under 9 månaders cellgiftsbehandlig
    +13 kg................................det är tamigtusan mer än jag åt på hela tiden

• Malleballebuse

JohannaL och Jazmine: Fy för tusan för er som har det så jobbigt.
    Hoppas att det bara är kroppen som inte har ställt in sig ordentligt än och att ni snart ska få ordning på era magar.

Här flyter jag på som sig bör med något undantag för ett glas vin igår.
    Hade det inte varit för att jag var tvungen så ser jag ingen vinst i att gå på en så här hård diet, viktminskningen är inte mer än 3 kg (efter 11 dagar) och kroppen mår dåligt.
    Jag har problem med trycket i skallen som gör att jag blir snurrig och ser suddigt, jag är helt säker på att det är pga av att min kropp är i svält.
    Men snart är det över och då blir det bättre(hoppas jag).

• Malleballebuse

Ja som tur är så lider jag inte av någon hunger alls utan får äta efter klockan för att inte glömma.
    Har inga viktkrav alls vilket är skönt  
    Har prövat samma diet tidigare dock utan alkoholtillskott och det gav ett ännu sämre resultat
    Sen är jag den första att hålla med om att det kanske inte är den nyttigaste av dieter att blanda med alkohol men va tusan lite vild och galen måste man ju få vara.
    Cidern var en light variant om man bortser från själva alkoholen.

• Malleballebuse

Kajo: jag ska nog lyckas leda dig in i alkoholträsket när jag har opererat mig.
     Vi testar vid någon skogsstig där ingen kan se och höra hur odräglig du blir, medtages tältsäng vid risk för dumping.
    Tack för en härlig promenad i regnet.
    Hur långt gick vi tror du, var det värt ett glas vin

• Malleballebuse

Inte utan att jag kände mig lite skyldig efter mitt vinfrosseri.
    Som tur var så var jag tvungen att prata med Carlanderska idag då mina recept inte hade skickats iväg som de skulle och nu är jag lugn och utan skuld igen
    Hon bara skrattade när jag frågade om jag skulle vara orolig över vinet, sa att det såklart inte var att rekomendera men helt ofarligt.
    Att jag har gått ner så pass lite i vikt var inte alls onormalt och hon och läkaren har redan tidigare förklarat för mig att jag antagligen inte kommer att gå ner så snabbt i vikt utan får kanske räkna med 0,5-1kg i veckan.
    Det för att jag inte har så mycket övervikt och för att min kropp älskar att hålla kvar allt fett och inte släpper iväg ett gram mer än den måste.
    Som en liten extra bonus så frågade jag om jag fick äta något lätt när vi går ut med jobbet på lördag och det var helt ok LYCKA!!!

• Malleballebuse

Ära vare gud i höjden ikväll ska jag äta
    Tänk att jag har kunnat njuta av denna räksmörgås i flera dagar innan jag äns sett den.
     Det har varit som ett mantra de senaste dagarna, på lördag får du äta, på lördag får du äta.
    Har bestämt mig för att inte väga mig innan op något  mer då jag har börjat gå upp i vikt igen trots flyt.
    Det känns ok iallafall då min min älskade make säger att han både kan se och känna skillnaden.
    Själv känner jag på mina kindben att jag har tappat i rondör.
    Tur att jag inte har något viktkrav, annars så hade jag varit förbi av oro nu.

• Malleballebuse

CC71: hej vännen!
    Jag kommer att stå på första plats för att hurra dig hela vägen in i mål
    Kan tänka mig att jag också kommer att gå ner i samma takt som dig eller ännu saktare, vi får peppa varandra till stordåd.

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)