Inlägg från: Malleballebuse |Visa alla inlägg
  • Malleballebuse

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Kajo: varför undrar du nu ett är ju ett tag sedan du opererades?

Lillabus: första veckan kunde jag dricka vatten utan problem, sen blev det lite knepigare men hjälpte om jag drack i sportflaska och vattnet var ljummet.
    Nu kan jag sen igår dricka ett litet glas vatten ganska snabbt och jag hoppas ett det fortsätter åt samma håll.

• Malleballebuse

Kajo: ja lite trött efter allt resande är jag.

• Malleballebuse

Kajo: då förstår jag
    Carlanderska har bra info-möten som man kan gå på bara att anmäla sig via nätet, de åker till andra städer också.

Jag tror att jag har gått ner något kg men det är svårt att säga för jag är alldeles värmesvullen, kläderna har blivit större iallafall.

• Malleballebuse

Tinzi: jag hade valt att låta det gå minst 3 veckor mellan operationerna då iallafall jag har varit galet trött och grinig. Tyckte att det var lite läskigt att ha en tjurrusande 2-åring som ville springa och krama mamma som var ganska svullen och öm i magen.
    Sen kan det ju hända något vid operationen som gör att man inte alls mår bra och då står den andra där med en risig sambo och ett gäng vilda ungar samtidigt som man ska försöka att ta hand om sin egna nyopererade kropp men framförallt själ.
    Nu så här några veckor efter operationen så börjar jag landa och kan själv se tillbaka och se hur jag har varit i både kropp och själ och det är inte bara rosor.
    Jag har varit kort i tonen mot både man och barn, mått mycket illa, varit trött, haft ont vid måltiderna första veckan men framförallt så har jag varit ganska introvert och inte velat ha att göra med så många andra än mig själv.
    Nu en månad senare så börjar jag känna igen mig själv igen

Men nej såklart ångrar jag inte min operation men jag tycker inte heller att man ska skönmåla den första tiden för mycket då det är ett himla hårt jobb att hitta sitt nya jag.

Nu komme det massa gäster indimpandes så jag återkommer i eftermiddag.

Kajo: -1,1 om du inte kan vänta med svaret tills vi träffas

• Malleballebuse

Annika: surt!

Tinzi: Läste idag (fast jag kan inte minnas var) att västragötaland nu har köpt platser på Carlanderska ring snabbt som attans  och kolla om det stämmer för då kommer ni snabbt fram i kön.
    Jag kan ge dig nr till kordinatorn i morgon om du vill, men nu har jag gonat ner mig i sängen och de har stängt

• Malleballebuse

Elliz: jag vet inte alls var jag läste det eller om jag uppfattade det rätt så ni får helt enkelt ringa och fråga.
    Jag återkommer med nummret

• Malleballebuse

Sängen i all ära men tusan vad varmt det är.
    Här kommer det eftertraktade numret: 031-81 81 65 Anna eller Elisabeth.
    Lycka till!

• Malleballebuse

Annicka: vi fick rekommendationen att åka till SU om vi fick akuta smärtor och inte fick tag på vår opererande läkare. 
    SU gör GBP operationer så de vet ju vad de talar om och vad de ska leta efter.
    Om de inte vill ta emot dig så kräv att de ska ringa och tala med ditt opererande sjukhus innan du åker där ifrån.
    Jag hoppas och tror att du får ett bättre bemötande där.
    Lycka till!

• Malleballebuse

PurePink: du skriver om det som skrämmer mig mest med den här open.
    Eftersom jag bara har varit opad i 1 månad så har jag inga svar
    Men just nu så stör det mig att vara så orkeslös som jag är, innan så var jag en ganska vältränad tjockis som hade mycket enerig och inte bangade för mycket nu är jag mest trött och musklerna är urbalans då jag inte får i mig så mycket näring eller orkar träna.
    Jag räknar iskallt med att det ordnar upp sig den närmaste tiden annars så kommer jag bli den tredje personen i Sverig som återopererar sig

1638: du får nog bara försöka vänja díg vid att se knotig ut. Det är ju det som "alla" tycker är målet med sitt utseende, iallafall tidningar och TV.

Idag så tömde jag halva min garderob som redan har blivit för stor.
    Herregud det är kläder för en större förmögenhet som ska ges bort och nya som behöver köpas, fast inte förrän jag har tappat klart, undertiden så får jag gå naken.

• Malleballebuse

Vänat: jag är inte så mycket för att sälja grejjer utan ger bort det som jag tror att någon kan vilja ha.
    Syin skulle kanske gå men eftersom jag inte kan sy utan häftar upp byxor och gardiner så är det nog inte att alternativ.
    Men jag har vunnit SM i shopping och kommit på 3:e plats i EM, jag ger mig ut med vidöppen plånbok för att så småningom slå nya rekord

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)