Inlägg från: littlemisstrouble |Visa alla inlägg
  • littlemisstrouble

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

jag tänker inte säga till någon innan operationen vad jag ska göra. dom får vara hur nyfikna dom vill på jobbet. jag väljer att berätta när jag känner för det efter op. alla i  min familj vet ju om det och det räcker för nu.

Planering är a och o......
  • littlemisstrouble
    anli00 skrev 2011-01-15 16:33:48 följande:
    hade samma problem med min lakare, han tyckte personligen inte om att man utforde sana operationer och sen tyckte han inte kvinnor som inte fatt barn skulle gora en san operation!????? det bestammer man val sjalv? sa ag orkade inte bry mig utan skickade ocksa in en egen remiss
    ursäkta att jag hoppar in i diskussionen här men vaddå kvinnor som inte fått barn ska inte göra operationen. de finns ju dom som gör operation för att dom ska kunna få barn eller hur. knepig läkare det där. igentligen skulle du söka dig till en annan läkare och se vad dom säger.
  • littlemisstrouble

på tal om att äta innan op medans man går på flyt. på mina papper från sophiahemmet står det att under flyt om man har behov att tugga på någonting är det okej med sallad tomat och gurka. en sallad helt enkelt.
    så jag tror inte det är någon fara om man inte håller sig helt till flytande.

• littlemisstrouble
    Päronsylt skrev 2011-01-17 10:37:12 följande:
    Jag tror inte heller att det är någon fara. Jag tror däremot att det är viktigt att följa råden man får.
    Min läkare sa att "klarar man inte av att flyta i tre veckor ska man inte heller göra operationen, då kan livet bli ett rent helvete"
    Men han var lite barsk av sig. Kändes flera ggr som om han sa saker för att vi skulle dra oss ur och inte vilja göra operationen.
    Tyckte han att han hade lite för mycket att göra kanske. Flört 
    så var den första läkaren jag pratade med också. han sa att du vet väl om att det inte är riskfritt med operationer. det är faaaarligt. jo jag har läst på innan jag tog ett beslut att ens söka remiss till operation såklart. jag vet vad jag ger mig in på. skulle aldrig falla mig in att inte ta reda på innan vad det handlar om.

den andra jag träffade från stockholm var mycket mildare i tonen och menade på att en operation kan vara en lösning om man har testat mycket annat men inte lyckats så bra man vill och man har stor övervikt.
  • littlemisstrouble
    didriksmom skrev 2011-01-17 13:39:04 följande:
    Hej.

Har precis fått hem brevet som jag väntat länge på. Så nu är Gruppinfo mötena och läkarbesöket inbokat i mars på Ersta... Får se när det är dags för OP... Jag bara längtar. Har sakta men säkert gjort medvetna val för att kunna gå ner i vikt men vet dock inte om jag gått ner något då jag inte har nån våg som klarar av min vikt.. Men snart så... Bara att kämpa på och ser ju hur bra det går för min mor även när det går sämre..

Idag är jag allt glad!!! Glad
    ett tips på vart man kan köpa våg som går ändå upp till 180kg. kostar under 199kr på mediamarkt
  • littlemisstrouble
    trollbottom skrev 2011-01-19 04:20:43 följande:
    Hur tusan ska man göra om man blir enormt trött av flytandet.  Jag jobbar natt men orkar med nöd och näppe hålla mig vaken, svinjobbigt. Vet inte hur jag ska orka med om jag fortsätter vara såhär trött
    du blir alltså jättetrött av flytet. hjälp det är precis det jag är livrädd för när jag måste börja med flytet innan op. vet inte hur jag ska reda ut det. givetvis är veckan innan op en vecka då jag jobbar många nätter också. hmmm
  • littlemisstrouble
    trollbottom skrev 2011-01-19 18:17:24 följande:
    Jo, jag blir enormt trött men det går ju bara man håller sig igång på nätterna. Inte sätta sig ner under de timmar när det blir som jobbigast. Man får nog bara bita ihop. Men det är precis som att min kropp inte orkar vara vaken på natten utan vill vända till dagen. Skumt skumt, har aldrig varit med om det förut
    det är väl för att kroppen inte får i sig så mycket som den vill ta igen sig på natten och inte vara uppe och jobba. har märkt det nu när jag jobbar och endast räknar kalorier att man är nästan lite yr i huvudet ibland när man sätter sig ner. gulp hur ska detta gå?
  • littlemisstrouble
    trollbottom skrev 2011-01-20 14:08:56 följande:
    Jo, jag antar att det är för att jag inte får i mig så mycket. Försöker dricka lite mer, vet att jag dricker lite för dåligt. Får se om det hjälper. Nu har jag gått och blivit förkyld dessutom vilket inte gör en piggare.
    usch då, förkyld och gå på flytande samtidigt. då känner man sig inte jättepiggelin när man ska jobba på natten då förkylningen oftast är som värst också. hoppas du blir kry snart.
  • littlemisstrouble

vad var det för blogg det tipsades om för ett tag sedan. en tjej som skrev om sin gbp operation. har för mig att det inte fanns varken bild eller namn men att bloggen var bra. kan inte hitta den, är väl för långt tillbaka i tråden

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)