Inlägg från: littlemisstrouble |Visa alla inlägg
  • littlemisstrouble

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

vad finns modifast i för smaker och vilken smak är mest lättdrucken?

Planering är a och o......
  • littlemisstrouble
    Cilla71a skrev 2010-09-24 14:07:44 följande:
    Här kan du kolla smakerna: www.modifast.se själv tycker jag inte om ngn precis men de som är mest lättdruckna för min del är banan & hallon.
    va in där och beställde provpaket men då fick man ju bara smaka choklad vanilj och purjolök. hade  velat veta hur alla smakerna är så man kan beställa sen. vill inte beställa för att sen få hem nåt som smakar uäck.
    tack för tipsen
  • littlemisstrouble
    frökenKAJO skrev 2010-09-24 21:02:10 följande:

Jag har några gånger efter min operation haft riktigt ont i magen, men det har alltid gett med sig efter några timmars vila. (Som längst pågått en hel dag, men då vaknade jag pigg och kry dagen därpå)

Nu är läget ett annat och jag inser att det nog är dags att överväga sjukvårdskontakt.

Har haft ont i magsäcksområdet (ömt vid yttre tryck) i fyra dagar nonstop, men inga andra besvär vid vila. Dock är det ju svårt att ligga raklång utan att äta och dricka om dagarna, och i samband med mat- eller dryckintag uppstår svidande skarpa smärtor i olika delar av tarmen, plus att jag känner mig uppblåst och öm. Det rumlar om en jädra massa så fort jag fått i mig något, för att lugna sig efter en stund. Smärtorna avtar direkt vid vila.

Följden har blivit att jag övergett ätandet för att istället återgå till pulver och vatten. Även om det också bökar om i magen så känns det något bättre.

Häpp! Dags att ringa farbror doktorn va?

Vill ju gå ner lite till, men kanske inte genom matvägran...

känns som om det vore daxs att ringa och prata med läkaren ja. dom kanske behöver kolla upp varför det gör ont.
  • littlemisstrouble

hur länge har ni varit sjukskrivna efter op? jag har ett vårdjobb med mycket lyft och förflyttningar med mera, spelar det någon roll för sjukskrivningen?

• littlemisstrouble
    1638 skrev 2010-09-26 23:44:26 följande:
    Vård jobb här oxå, var sjukskriven i 4 veckor men bröt efter 3 o gick in på halvtid en vecka innan jag började fullt.
    du kände dig tillräckligt pigg för att gå tillbaka redan efter 3 veckor alltså?
  • littlemisstrouble
    Badfantasten skrev 2010-09-27 08:18:46 följande:
    Jag var också sjukskriven 4 v efter op. Hade ont första veckan och var trött . Det tog sådan tid att få i sig dryck att man inte hade haft "tid" att jobba. För mig var det lite trögt i början att få i mig näring. Men egfter 4 v var jag igångGlad
    ja det funderar jag på med, maten kommer ju vara det centrala i början. hur ska man kombinera jobbet för tidigt då. fast efter 4 veckor kanske det funkar
  • littlemisstrouble
    Badfantasten skrev 2010-09-27 11:02:11 följande:
    Efter 4 v fick man i sig tillräckligt på "normal" tid. Så då fungerade det med raster mm på arbetet. Sen drycken hade jag brevid mig hela tiden.
    oki, låter ju bra om det funkar :)
  • littlemisstrouble
    Martina 3 skrev 2010-09-27 11:58:19 följande:
    lillabus 81, jobbar som ssk på hemsjukvård och boende, började jobba en vecka efter op och kom på mig själv med att lyfta en boende och det gick hur bra som helst, så det är nog väldigt olika. Fick tre v sjukskrivning men läkaren sa att det går bra att börja jobba direkt om man inte känner att man behöver tid att ställa om sig med mat och drickande.

Lycka till 
    okej då känner jag mig lite lugnare inför att jobba efteråt
  • littlemisstrouble

När man flyter, kan man inte variera med varma koppen eller nåt sånt då å då för att få matkänslan lite mer?

• littlemisstrouble
    Uller skrev 2010-09-28 09:11:34 följande:
    Nu har jag fått tid till VC blir det 25/10 så nu är jag på G. Känner mig dock nervös inför allting, men jag vill ju inte leva så här heller.
    slutar vara nervös gör man nog inte förräns op är klar. men nu har jag vetat om sålänge att man ska till läkaren för bedömning och info så det är jag inte nervös över längre. det tar ju en tid att vänja sig vid tanken. eller ja, det gjorde det för mig iaf. men som sagt, precis innan op så kommer nog nervositeten tillbaka säkert.
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)