Stora tråden om Gastric bypass (GBP)
vad finns modifast i för smaker och vilken smak är mest lättdrucken?

vad finns modifast i för smaker och vilken smak är mest lättdrucken?

Jag har några gånger efter min operation haft riktigt ont i magen, men det har alltid gett med sig efter några timmars vila. (Som längst pågått en hel dag, men då vaknade jag pigg och kry dagen därpå)
Nu är läget ett annat och jag inser att det nog är dags att överväga sjukvårdskontakt.
Har haft ont i magsäcksområdet (ömt vid yttre tryck) i fyra dagar nonstop, men inga andra besvär vid vila. Dock är det ju svårt att ligga raklång utan att äta och dricka om dagarna, och i samband med mat- eller dryckintag uppstår svidande skarpa smärtor i olika delar av tarmen, plus att jag känner mig uppblåst och öm. Det rumlar om en jädra massa så fort jag fått i mig något, för att lugna sig efter en stund. Smärtorna avtar direkt vid vila.
Följden har blivit att jag övergett ätandet för att istället återgå till pulver och vatten. Även om det också bökar om i magen så känns det något bättre.
Häpp! Dags att ringa farbror doktorn va?
Vill ju gå ner lite till, men kanske inte genom matvägran... 

hur länge har ni varit sjukskrivna efter op? jag har ett vårdjobb med mycket lyft och förflyttningar med mera, spelar det någon roll för sjukskrivningen?

När man flyter, kan man inte variera med varma koppen eller nåt sånt då å då för att få matkänslan lite mer?