• vänat

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

väntar i Kina kön skrev 2010-08-05 00:26:12 följande:

Jag träffade en tjej som gjort operation och hon håller  på att försvinna måste köpa kläder på barn avdelningen. Tar viktnedgången någonsin slut eller fortsätter det hela tiden? Det är verkligen jätte tråkigt att se henne, bara skinn och ben och jag säger inte det för att jag är avundsjuk bara orolig om man svälter ihjäl.

Tacksam för svar

Att köpa kläder på barn avdelning behöver inte betyda att en person håller på att försvinna man måste se til hel heten hur lång är personen,ålder etc

Om man svälter i hjälp efter en GBP opertion då äter man förmodligen inte som man ska efter en operation. sen vist finns de dom som äter och vikt nedgången ändå fortsäter men du brukar de få extra näring närings dryck och konktak med dietst eller vad de nu kan behöva för stöd
  • vänat
    Full av förhoppning skrev 2010-08-05 00:26:56 följande:
    Idag -30 kg

Grattis till alla din tappade kg
  • vänat
    väntar i Kina kön skrev 2010-08-05 21:38:04 följande:
    Blev så orolig för henne och enligt henne själv så åt hon normalt som man gör efter en operation. Hon var svart under ögonen och inget underhuds fett alls kring armarna och i ansiktet. Behöver inte bero på vikt operationen men jag tänkte att jag frågar här i alla fall. Kan man svälta ihjäl och när slutar man gå ner i vikt? Kanske en dum fråga men jag står själv i kö för vikt op och det är därför som jag frågar
    Äter man som ska de vill säga till räckligt mycket vid varje måltid (vet att vissa enbart ta en två tuggor sen inte mer och de blir alldels för lite mat) och till räckligt ofta ska man inte kunna svälta i hjäl!
  • vänat
    Queenie70 skrev 2010-08-06 22:02:41 följande:
    Alltså de GASER jag har fått efter OP är inte av denna värld. Kan lägga breda, långa brakskitar rent ut sagt hur många gånger som helst om dagen, och de luktar INTE hallon kan jag säga. Dom är obeskrivliga. Gick ju bra med den gamla sambon, men hur det ska gå om jag ska börja dejta igen vet det 17, för ut måste de annars får jag ont i magen, och att göra det diskret är inte att tänka på. De väcker nog nästan grannarna. Nån mer som haft det problemet? Ursäkta de målande beskrivningarna....haha.
    Jodå de fler som har/har haft problem jag tycker problem kommer och går men vet dock intehur jag ska lyckas bli av med de har då varet opad nu i över två år.
  • vänat
    V P E skrev 2010-08-06 22:47:47 följande:
    Ojojoj... det verkar vara jätteolika vad och hur mycket man kan äta efter operation... min önskan är ju att jag ska bli den som inte kan äta mer än småsmulor av bröd, fett och socker... tänk om jag efter ett tag kan äta nästan vad som helst...
    Ja vist är de individuellt vad dman kan äta och i vilkenmängd. De kan också varier från gång till gång en gången går de bra att äta en sak nästa gång går de inte äta den saken. Så¨de finns inga garatiner för något utan manfår helt enkelt känan sig för.
  • vänat
    Karra skrev 2010-08-07 14:11:26 följande:

Jag innan operation

Jag idag -25kg

Grattis till dina tappade kg! vilken skilland
  • vänat
    idis78 skrev 2010-08-07 21:19:15 följande:
    Hej!
    Tänkte jag kanske kunde hoppa in här hos er. Jag gjorde en GBP 17/5 i år. Den gjordes i Kristianstad. Sammanlagt med flytet har jag tappat 28,5 kilo.
    Hoppas jag kan hänga på er tråd!
    Grattis till dina tappade kg och välkommen hit!
  • vänat
    flashieangel skrev 2010-08-08 17:52:32 följande:
    Hej på er alla härliga människor!!!

Just nu ligger jag inlagd på Norrtälje Sjukhus och i morgon är det dags för operation...spännande o nervöst men sååå skönt att de äntligen blir av!!!
    Tror jag kan tala för de flesta av oss som redan är opade och säga att de är helt normalt att vara nevös så här nära in på operationen. lycka till!
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)