Inlägg från: NJsmamma |Visa alla inlägg
  • NJsmamma

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer!
    Vet inte om det är någon som kommer ihåg mig, har inte skrivit här inne på länge.. har haft problem med blödningar tidigt och trodde inte att bebis skulle stanna kvar, men nu ser allt bra ut och jag hänger mer än gärna här med er:)
    Är beräknad till ungefär 20 november så jag är i vecka 16, lääängtar bara tills magen tar lite form så man slipper se småfet ut:)
    Har följt er och läst en hel del, men har mycket att läsa ikapp, så jag börjar nog med det..
    Ser att några av er har fb, alltid kul att snacka lite där också kanske och se ett ansikte, så jag lägger gärna till er om det är okej?!

Bisquit: Håller verkligen tummarna för den lilla flickan, usch så otäckt:( Tycker att det låter som en fin idé att skicka ett nallebud, med en tänker på er hälsning, kanske kan ringa intensiven och kolla ifall dom får ta emot?!

Hedi: Fyy vad otäckt, man tror ju inte att det är sant!!

• NJsmamma
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-06-01 10:58:32 följande:
    Idag går jag in i vecka 19 *Spännande*
    Mysigt, snart bara hälften kvar.. tiden går otroligt fort nu:) Lade till dig på fb, såg att vi har en gemensam vän där, världen är liten:)
  • NJsmamma
    Rosen skrev 2010-06-01 11:16:11 följande:
    vad heter du på fb?jag tror att jag addat alla som gett sig till känna här jag har skrivit i pm på vänförfrågan att det e jag som är rosen. säg till om jag glömt lägga till nån av er!
    Sandra Dröscher heter jag:)
  • NJsmamma

Hej tjejer!

Underbart väder ute, men ett riktigt huvudvärksväder samtidigt, usch vilken huvudvärk.. Välkomna alla nya som har hittat hit, ett härligt gäng och här skrivs det massor

Så fort vi har varit på rul och fått ett beräknat datum så kommer jag söka och får med 99% säkerhet havandeskappspenning, så nu blir det inte så jättemkt mer jobb.. ett par veckor, sen semester och tillbaka max 2 veckor för jobb, ska bli så skönt!

Hoppas ni alla har en skön dag!!

• NJsmamma

Godmorgon tjejer!

Lycka till allihop som ska RUL idag, så mysigt För min del känns väntan till den 24 juni och RUL som en evighet, får hoppas tiden går fort..

Popcornplaya: Vi har precis som er fått en del negativa kommentarer angående att ta reda på könet, vi har ett bokat könsul på emmakliniken den 29 juni och kan säga att en del tycker att vi är knäppa och förstör hela graviditeten.. Kan det inte bara få vara upp till var och en??

Är det fler än jag som drömmer väldigt mycket konstiga drömmar??
    dom semaste dagarn har jag drömt bla att min sambo ligger på dödsbädden, att han har flera kvinnor och ska lämna mig, att min syster kidnappade mig för att hon ville ha mitt barn.. herregud så galet!! Inatt drömde att jag födde en pojk i vecka 30, det gick jättefort och helt smärtfritt plus att han var jättestor för att vara i den veckan..

Usch idag är det lite väl trist väder, men här i Göteborg skulle det iaf bli bättre tills på torsdag igen, härligt!!

• NJsmamma
    popcornplaya skrev 2010-06-07 10:11:18 följande:
    Ja jag fattar inte varför folk måste lägga sig i. Och varför skulle man förstöra allting bara för att man vet vilket kön det är? Snarare så kan man väll knyta an ännu mer till den lill* i magen?

Vi ska också till Emmakliniken, jag kommer vara i v.18+0 då. Vilken vecka kommer du vara i?
    Nej precis, men folk får väl ha sina åsikter kan garantera att dom kommer bli väldigt nyfikna ändå när vi väl har fått veta..   Jag kommer vara i veckan 19+0, hade gärna gått tidigare, men vi har RUL dagen innan midsommarafton och jag kände att det kan vara skönt att få se att allt förhoppningsvis ser bra ut först.. Så tisdag efter midsommarhelgen var första lediga tid, lååång väntan!!
  • NJsmamma
    Helen C skrev 2010-06-07 10:20:08 följande:

Tror många har negativa åsikter om de där med att ta reda på könet. Men det e faktiskt VI som bestämmer och inte dom.... Jag tycker inte man förstör hela grejen att ta reda på könet.... Jag låter dom bara prata och håller bara med sen gör vi som vi själva vill. Men de har varit mycke åsikter här oxå....

Men idag ska vi få se om dom ser va vi väntar och att man får rätt person som vill säga de oxå

Så spännande, stort lycka till idag!!
  • NJsmamma
    Helen C skrev 2010-06-07 20:36:44 följande:
    Hej tjejer....
    Varit på RUL idag och blev flyttad 3 dagar framåt så BF 6:e Nov och med 95% så väntar vi en FLICKA E så glad.....
    Allting såg så himla bra ut och han förklarade så himla bra allting.....
    Hon låg på knäna och i slutet visade hon hela rumpan och därmed såg man vilket kön de va, så coolt....
    E så glad så de sprattlar i hela kroppen....
    Härligt Helen, stort grattis till en liten flicka och till lyckat rul
  • NJsmamma
    Rosen skrev 2010-06-07 23:02:34 följande:
    grattis till er som gjort rul idag, va härligt att alla bebisar mår bra där inne
    själv ska jag få EN LITEN KILLE **lycka***

till er som jag har på fb, nämn inget om min graviditet eller så, de flesta vet inget alls där inne
    Stort grattis
  • NJsmamma

MammaDeborah: Du kommer fixa kortet galant, kör så det ryker

Jojo 85: v 17 för mig idag också, det går sakta men säkert framåt, men vill på rul nuuu Har du fått någon mage? Man börjar se lite mer på mig nu, för någon vecka sedan såg jag mest degig ut..

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2