Inlägg från: NJsmamma |Visa alla inlägg
  • NJsmamma

BF November,2010 DEL 2

MammaDeborah: Stort grattis, men usch så trist att bli sjuk:( Vilken otur!!

Hedi: Aj då, fy vad jobbigt, skönt att allt ser bra ut nu iaf.. härligt med tripp till Sverige, vad kul:)

Regnet fullkomligen öser ner här,  snart dags att bege mig av till jobbet också.. helst av allt hade jag velat ligga i soffan och kollat på film

• NJsmamma

Go morgon tjejer!

Hoppas ni har det bra, vilka fina magar ni har allihop:) Jag har försökt att lägga in bilder och byta presentationsbild men det funkar inte, ngn annan som har problem med det??

HelenC: Tycker att du har en fantastiskt fin mage, såå himla stor är den inte, alldeles lagom.. Med dottern hade jag väldigt stor mage och i 6 månaden frågade folk om jag skulle föda snart, om det inte var två osv, f-n vad trött jag blev och ledsen såklart emellanåt med alla hormoner och allt. Alla ser olika ut och får olika stora vackra magar:)
    Nu är magen rätt stor också, men den har absolut tagit en annan form än sist faktiskt mer "pojkmage" med dottern var jag väldigt bred men nu står den liksom mer rakt ut..

Det är så himla skönt att det vart lite sämre väder här i Göteborg ett par dagar, det går att andas :)

• NJsmamma

Nu funkar det att lägga in, var tvungen att förminska dom lite först Bild från igår, går in i vecka 23 på tisdag..

• NJsmamma

Bebis050818: vilken härlig mage du har, jättefin  Det här med att förminska bilder, vi har ett bildreduceringsprogram i datorn där det är lätt att fixa till storleken på bilderna..
    Saraia: Grattis till en liten tjej

Här ser det ut att bli väldigt fint väder idag, får se vad man orkar med, hade väldigt mkt sammandragningar igår och ont i ryggen så det får nog bli lugnt..

• NJsmamma

usch ja det här med att drömma mardrömmar känner jag igen, drömmer sjukt mkt speciellt om bebis och att sambon ska lämna mig;) Sover också riktigt dåligt på nätterna, är uppe och kissar iaf 2 ggr varje natt och sen kan jag inte somna om förrän väldigt länge så mest går man runt som en zombie på dagarna. Har också fått massor utav sammandragningar, flera om dagen ska till bm på måndag får se vad hon säger om det, vet ju att det oftast inte är ngn fara och att så länge det inte gör ont så ska det vara lugnt.. men har flera om dagen som är riktigt obehagliga och sitter i extra länge.

Igår fick jag brev från fk med beviljad havandeskapspenning from den 20 september, underbart skönt, nu har jag 3,5 veckas semester kvar, sedan inskolning på fritids och skola för dottern sen blir det väl ungefär 4 veckors jobb innan ledighet, toppen!!

• NJsmamma
    Marinero skrev 2010-07-21 22:57:28 följande:
    Så tragiskt! En av mina bästa vänners vän ligger nu inför döden efter att ha kämpat mot cancer i två år. Hon fyller 32 år på söndag Gråter
    Nä men fy vad tragiskt, usch man blir alltid lika ledsen när unga människor drabbas

Paris2006: Välkommen hit
    Jag blir 31 i år, har en dotter som fyller 6 i augusti och bf den 22/11 en lillebror vet vi att det blir, spännande!

Haha kollade också på livet på bb igår och gud vad jag gillade den där kvinnan som tjatade om sina kuddar, mat och tårta, skrattade hysteriskt åt henne, tyckte bara att hon var så himla skön på ngt vis..
    Stackars den rödhåriga unga tjejen verkade ju drabbas av totalpanik, jag frågade sambon om jag betedde mig på det där viset också, lyckligtvis gjorde jag inte det eller så vågade han inte säga ngt annat

MammaDeborah: Hur gick det igår?
  • NJsmamma
    MammaDeborah skrev 2010-07-22 07:52:24 följande:
    Jag har körkort nu. Trodde det inte själv och gick in för att jag skulle kugga igen. Idag blir det premiärtur på egen hand. Ska åka och handla med barnen.
    Stort grattis, måste kännas helt underbart
  • NJsmamma

Chanelll: underbart med en liten tös, grattis  Känns som att många här väntar små flickor..

Frogster: gud vad härligt måste kännas fantastiskt, önskar er all lycka till

Bebis050810: herregud sådär säger man bara inte, såklart att du är trött och förbannad, med ALL rätt, hoppas verkligen att han ber om ursäkt sen!!

Kicki08: Härligt att höra, sånt blir man så glad av Visst kan det nog vara så många gånger att under året så är man trött och sliten och kanske inte alls hinner ge varandra den tid man faktiskt behöver så när semestern kommer och man kopplar av så kommer man varandra närmre, mysigt!!

Kikat lite på h&m:s hemsida, höstkläderna har kommit in wiiiiie men det finns ju så himla mycket mer söta flickkläder, men beställde ändå några söta små pojkkläder, svårt att hålla sig ju..

• NJsmamma

Var ett tag sen jag skrev här nu, semestern är snart slut och den har som vanligt gått hur snabbt som helst,  men konstigt nog känns det som att graviditetsveckorna sniglar sig fram sååå trist!!

Jag lider med er som har män som beter sig som dom gör, blir så ledsen:(
    Bebis: jag hade ALDRIG accepterat att min sambo betedde sig på det där viset, om det nu är så att en stor anledning till hans beteende är att du inte vågar ha sex nu är det otroligt korkat och varför kan han inte bara öppna munnen och berätta vad det hela handlar om??

Bebis och Taniko: Det är så lätt för mig som har världens finaste sambo att sitta här och och ösa ur mig en massa, hoppas ni inte missförstår mig bara.. Jag vet att det är lättare sagt än gjort att gå skilda vägar, det är inte bara att lämna, speciellt inte när man har barn ihop och dessutom ett på väg.
    Dess värre vet jag av egen erfarenhet att man som barn mår jättedåligt av en förälder som trycks ner osv. Har tyvärr fått uppleva det och mycket mer då min och mina syskons uppväxt var under vidriga förhållanden, barnen måste ALLTID gå i första hand oavsett om man har hus, lån etc tillsammans..

• NJsmamma

Hej tjejer!

Det här med kramp i vaderna känner jag igen, nästan varje natt vaknar jag av världens kramp som gör att jag flyger ur sängen, hjälper bara att stampa med foten i golvet ett par gånger, sen är man ju dess värre klarvaken där efter:(
    Sist jag var hos bm blev jag rätt ledsen faktiskt, har mått rätt dåligt med svimningskänslor och att det har svartnat framför ögonen, en väldig huvudvärk och ville kolla värdena, vilka såg bra ut förrutom att jag har väldigt lågt blodtryck, fick dock inte reda på HUR lågt, för det var inte nödvändigt att veta sa hon utan att det är väldigt lågt och säkert därför jag mår som jag mår. Magen blev mätt och sf måttet låg på 29 i 27 fulla veckor, alltså på det översta strecket på kurvan.. tydligen så högt enligt min bm att det ska hållas extra koll, tycker själv inte att det är såå himla stort?! Vad tusan jag var lika stor med dottern och där kom det inte ut en jättebebis direkt:( Är såå trött på att höra att magen är så stor.
    Nu räknar jag ner dagarna, jobbar bara 8 dagar till sen går jag på havandeskapspenning, ska bli underbart!!!

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2