Inlägg från: NJsmamma |Visa alla inlägg
  • NJsmamma

BF November,2010 DEL 2

Går in i vecka 35 imorgon, ny magbild idag.. tagen av dottern därför den snea bilden

Vet faktiskt inte vad BM säger om drickande av hallonbladste,  är säkert många av dom som inte ens hört talas om det, brukar ju vara så.. men det skadar inte att prova

Carolina13: Usch vad jobbigt, men det är nog så att hade dom sett att det skulle vara ngt allvarligt av det så borde du fått åka in på kontroll med en gång.. försök att inte googla och oroa dig för mkt, kan nog bli så av att ju mer man läser desto mer nojjig blir man Lättare sagt än gjort, det förstår jag men det här kommer se bra ut ska du se!
  • NJsmamma
    popcornplaya skrev 2010-10-11 13:21:40 följande:
    Vilken fin mageSkrattande

Jag kanske också ska ta en magbild, är sååå dålig på det den här gången..... Men gick in i v.35 idag i alla fall så det kanske är dags igen.
    Tack Jag är också jätte dålig på att ta bilder den här gången, med skruttan tog vi ny varje vecka.. men kan ju vara kul att ha några den här gången också
  • NJsmamma

Tack vad söta ni är Ja visst är det en lite kul tröja, dock alldeles för liten egentligen, haha men är man hemma och myser så kan man gott ha den:) Ja fota era magar tjejer och lägg in, så kul att se alla fina magar

• NJsmamma
    Love3 skrev 2010-10-11 17:06:41 följande:
    Nu sitter jag i soffan med en kopp Hallonbladste Glad

Det smakar inte så mycket igentligen, ungefär som varm osötad mycket svag hallonsaft. Eller nått hehe

Får se om det kan hjälpa att man blir lite smidigare i bäckenet? För där jag har ju såå ont!
    Spännande att se om det kanske tom gör så att man får sammandragningar.. ska börja om ett par dagar med mitt Bra att det inte smakar så mkt ändå, har läst att en del tycker att det smakar vedervärdigt!! Fast kanske är det skillnad på påste och löste?!

Skönt att sitta i soffan och slappa lite, har precis ätit middag, blev potatis och purjolökssoppa med ostmackor, mumsigt!!
  • NJsmamma
    Helen C skrev 2010-10-11 18:28:08 följande:
    Ni som e omföderskor... Hur va era barn i magen när förlossningen kom igång??Lugna? Aktiva? Jag kommer inte ihåg hur mina va men tror dom va lugna...
    Novalie var väldigt lugn i magen ett par dagar innan hon kom, var tom inne på förlossningen för att jag en dag knappt kännt henne ngt.. men din lilla har lugnat sig nu va?
  • NJsmamma

Maddie: Härligt att allt såg bra ut, goa nyheter och kul att få det bekräftat igen att det är en flicka

Love3: Tror också att påste kan vara ngt mildare, har ju själv köpt löste och kanske inte kommer låta det stå allt för länge och dra första dagarna, är samtidigt lite smånojig att jag ska få en massa mer sammandragningar.

Helen: Håller tummarna för att du faktiskt inte har så långt kvar,  känns på ett sätt som att det är så

• NJsmamma

Kicki: Gravida kvinnor är det vackraste som finns tycker jag och ät på, vi tar tag i det där sen.. har själv gått upp 3 kg på 2 v, äter faktiskt egentligen inte mer men nu är det i slutet och vi ska faktiskt gå upp lite mer i vikt nu, bebis lägger på sig mer..

Har så otroligt ont i ryggen idag, vid skulderbladen går det som ett band längs med ryggen där det känns som knivar som hugger till emellanåt, hade pecis så här för kanske 3 månader sen och det höll i sig i ett par dagar:(  På detta har jag en helvetes halsbränna.. inget som hjälper.. vete tusan vad det kan vara, men får nog ta alvedon och lägga mig ner och hoppas det lättar lite.. Gnällinlägg, sorry!

Williamsmamma: Lycka till idag, hoppas lillebror har lagt på sig lite mer

• NJsmamma

MammaDeb: Herregud vad du donar, fixar och trixar med alla barn och samtidigt har mått rätt dåligt, är riktigt imponerad!! Här gnäller en annan av att ha ETT barn och att det är jobbigt vissa stunder Min dotter på 6 år är lika envis med det här med toabesök, hon har verkligen inte tid så är det om att hon blir akutkissenödig och många ggr hinner hon bara komma in på toaletten och det blir en stor pöl nedanför toaletten istället för i.

Har sovit i 3 h, herregud jag känner mig helt mörbultad och vill bara krypa under täcket igen för jag är sååå trött fortfarande, kommer nog dröja ett par timmar tills jag blir människa igen. Ryggvärken verkar vara borta nu iaf, får hoppas att det fortsätter så med. Sambon åker tidigare från jobbet idag och hämtar N på skolan nu kl 15.00, tur att man har finaste killen som faktiskt släpper allt när man mår skit.. för i fm kände jag att jag kommer aldrig komma utanför dörren med ryggsmärtan som var!

Nu ska jag hoppa in i en dusch och se om jag kan bli lite piggare.

• NJsmamma

Chanelll vad härligt att du fått låna ett stödbälte, håller tummarna för att det ska hjälpa lite

• NJsmamma
    MammaDeborah skrev 2010-10-12 15:22:24 följande:
    Jag gör verkligen inte mer än nödvändigt just nu och känner mig mest som en usel förälder, men jag tar till mig av dina ord! Tack! Jag är uppvuxen i en storfamilj och nu plötsligt har man en själv. 6 barn och 2 vuxna, snart ett barn till. Det kräver sina rutiner och det kräver framför allt samarbete. Jag behöver aldrig be min man göra nåt för han vet lika väl som jag vad som måste göras för att vardagen ska funka och det är jätteskönt. Men visst, ibland vill jag bara få en låååång sovmorgon, det händer ju nästan aldrig. På vardagarna går jag och mannen upp 5.30, annars hinner vi inte duscha och göra frukost. Skolbussen går 7.25 på morgonen så alla tre skolbarn måste vara klara till kvart över sju. Men mitt i allt njuter jag ändå. Jag levde 6,5 år med en man som aldrig lyfte ett finger frivilligt. Jag har det väldigt bra, om än ganska hektiskt :) KRAM!
    Det är verkligen härligt med storfamiljer, barn är ju det mest underbaraste som finns och det finns alltid någon att vända sig till Jag har tre syskon och tänker hur mkt mamma fick kämpa, trixa och greja för att få vardagen att gå ihop.. hade en extremt frånvarande "pappa" som bara jobbade och låg på soffan eller aldrig var hemma,  så det krävdes ju allt av henne!  Ni mammor med så många barn som fixar det så galant är beundrandsvärda Kram tillbaka
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2